Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-08-2012, 10:59
LosCreepers's Avatar
LosCreepers LosCreepers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 61
Default 1957 Patina Airride Ovaal

1957 Zweedse Patina Ovaal op custom Volksprojects Airride























Zweedse Kever uit 1957, heeft 34 jaar stilgestaan in een schuur, echte barnfind. Al het glas ingegooid, geen sleutels, geen motor, schakelstang van versnellingsbak afgebroken… Maar wel een keiharde basis!

Body off gerestaureerd, heel veel documentatie en foto's, zie link. Bodem en alle toebehoren en de complete onderzijde van de koets zijn gestraald en met een roestwerende chassislak gelakt (RX5/RX10). Een aantal hele kleine roest-reparaties uitgevoerd, zeer netjes gelast met het juist plaatmateriaal (Wolfparts of zelf geklopt). Een paar kleine aanpassingen voor de airride gemaakt, zo gedaan dat de originele looks behouden blijven en zelfs een keverkenner het niet zal zien.

Remschoenen/cilinders/slangen/leidingen, wiellagers, kabels, (raam)rubbers, bouten, alles is nieuw en correct voor bouwjaar 1957. Versnellingsbak is open geweest en nagekeken, alles zag er goed uit en schakelt prima. De originele bouten en kleine metalen onderdelen zijn gestraald en gepassiveerd, klik. Benzinetank is aan de binnenzijde geseald met speciaal middel tegen roest. Complete conversie naar 12V voor compressor, inclusief nieuwe accu, dynamo, spanningsregelaar, startmotor, etc. Derde remlicht, Bosch mistlicht, pijlpinkers, interieurlampje, alles werkt zoals het zou moeten.

4" Volksprojects airride vooras met airshocks. Achterzijde heeft custom Volksprojects shocks die gemonteerd is aan een homemade veerpootbrug, zie foto's. 1" tranny raise aan de achterzijde van de versnellingsbak, zodat de motor niet over de grond harkt. Niets gelast aan het chassis voor de installatie, gehele airride installatie is bolt-on en kan zo weer verwijderd worden. Compressor staat achter het reservewiel, 20L luchttank voorin achter de benzinetank. Centrale stuurstang zodat sporing niet verandert bij verschillende rijhoogtes. Airride op afstand bedienbaar.

Origineel interieur, hemel, vloermatten, lichten, etc. Motor is een 1200 uit de 60s, maar loopt altijd en rijdt prima snel. Auto heeft sinds zijn restauratie (november 2010 - februari 2012) al 7000km gereden zonder problemen. De originele 30pk motor heb ik nog, heeft complete restauratie nodig en is eventueel ook te koop.

Voor het volledige, enorm uitgebreide projecttopic link ik door naar Keversite.













































Le Bug Show in Spa Franchorchamps, Belgie:














MIVW:





Auto staat nu op 15" Radars. Eventueel ook op originele wielen te koop zoals in de eerste foto's.

Prijs: 10.500€
Auto staat in Rotterdam, Nederland.

Contact: [loscreepers(a)hotmail.com] of [+31 612765601]
  #2  
Old 27-08-2012, 11:00
LosCreepers's Avatar
LosCreepers LosCreepers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 61
Default

Filmpje van wat cruises van de afgelopen weken:


  #3  
Old 31-08-2012, 10:17
LosCreepers's Avatar
LosCreepers LosCreepers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 61
Default




Binnenkort in de VW Speed te zien... 8)
  #4  
Old 11-09-2012, 08:49
LosCreepers's Avatar
LosCreepers LosCreepers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 61
Default

Gereserveerd, gaat waarschijnlijk naar UK.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum