![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik wil mijn 1800 gti motor 8v in een kas van een 1300 steken maar hoe moet ik de chassisnummers verwisselen is dit mogelijk?? ik dacht gewoon de plaat eruit slijpen waar het chassisnummer op staat en in de andere lassen??? is dit een goede oplossing en gaan ze dit merken op de keuring??? de kas van de gti is wat rot daarmee...
|
|
||||
|
||||
![]() lijkt me wel de makkelijkste oplossing! ken iemand die dat ook gedaan heeft!
|
|
|||
|
|||
![]() en merken ze iets op de keuring???
|
|
||||
|
||||
![]() drogeren die hap... komt helemaal goed
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() die gozer die ik ken had een carroserie van een 1300, daar is een 16v in gekomen, en niet om laten keuren, nooit gezeik gehad... weet niet hoe het gaat als je een ongeluk veroorzaakt als je te hard hebt gereden....
|
|
||||
|
||||
![]() bij een TNO onderzoek(zo heet het meen ik?) ben je de lul dan... Dit komt weinig voor, maar als je er mee zit...
is dit een serieus topic dan? je kunt nog beter doen wat sabine nu verteld, als nummers omlassen... wel handig ook om te weten of je belg of nederlander bent? ik gokte namelijk in eerste instantie belg...
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() okee ik nederlander...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() VOlgens mij is de nieuwe wet zo dat het niet uitmaakt wat erin ligt zolang het maar 4 cilinders blijven
zeker weten doe ik niet maar las zoiets ergens |
|
||||
|
||||
![]() Zolang cilinders en brandstofsoort gelijk blijven is herkeuren (RDW) niet nodig. Echter krijg je meer dan 40% vermogenstoename (bijv. van 1.3 naar 1.8 16V is zo'n 133%), dan moet je officieel laten herkeuren. Veroorzaak je een serieus ongeluk dan ben je flink de sjaak als je auto niet herkeurd is en als getuned bekend bij de verzekering.
Ik heb het idee dat veel mensen dit vergeten die naar een 1.8T bijvoorbeeld overgaan, en dan vaak dat blok ook nog eens gaan tunen. En in het ergste geval hun 1.8T met 250pk op kenteken en bij de verzekering bekend laten staan als 1.3'tje. Het is maar een voorbeeld.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waarom zou je uberhaupt de chassisnummers wisselen? Voor zover ik weet is dat gewoon omkatten en dat mag gewoon niet. Ff vanuit Nederlands oogpunt gezien dan, want ik denk dat jij uit België komt? Die plaat zit trouwens gepuntlast en gekit, dus puntlassen uitboren en kit los steken. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Euh, chassisnummer vervangen, wat is het nut hiervan?
Koop dan toch gewoon een 1800 gti, dan heb je nooit problemen. Denk toch eens na voordat je aan zoiets wil beginnen. Ik weet niet hoe het juist zit in Nederland, maar als je van België bent, dan ben je heel goed bezig ![]() Het zit zich niet alleen in de motor, maar je moet ook je remmen ed aanpassen. |
|
||||
|
||||
![]() Een 1800 GTI op kenteken is niet aantrekkelijk ivm verzekeren en wegenbelasting(gewicht dus) Nu valt dat laatste wel mee..
Maar ben het ergens wel met je eens...
|
||||
|
||||
![]() Het besparen van verzekerings kosten is voor sommige aantrekkelijk... Sommige verzekeringsmaatschappijen verzekeren ook geen gti's voor jongeren en dat kan ook een reden zijn dat sommige een 1300 pakken en een andere motor erin gooien...
Ach iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn/haar auto doet! |
|
||||
|
||||
![]() true... ben zelf ook nog steeds kijkend en denkende over een "big-block"
denk dan ook niet dat ik het ga melden... ![]()
|
||||
|
||||
![]() ja, maar om dan gelijk te gaan omkatten...niet verstandig
En heeft n ander blok ook uiteindelijk helemaal geen effect op je premie?
|
||||
|
||||
![]() Hoe bedoel je?? Als je eerst een 1300 hebt en dan een 1800 gti of wat dan ook en je laat hem omkeuren dan zal je meer premie moeten betalen, geef je niks door betaal je gewoon voor een 1300...
![]() @tommy, groot gelijk! als mijn 1800 carb. blok van de golf ooit overlijdt dan hang ik er ook een gti in zonder het door te geven... Alleen maar gezeik, en papier werk! |
|
||||
|
||||
![]() Mja, toen ik dit las vroeg ik me meteen af of dit mocht. Kort door de bocht; dit is omkatten :p
Maargoed, jou feestje ![]()
|
||||
|
||||
![]() ach, moet kunnen vind ik... Zal het zelf niet doen maar als iemand het wel wil doen moet ie dat geheel zelf weten, kan me er niet druk om maken.. Inbreken en banken beroven mag ook niet, toch wordt dat ook gedaan... Als je er zelf beter van wordt, waarom niet?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Het mag niet, het is omkatten... Maar doe het vooral netjes en ik zeg niks
![]()
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Sabine_Bug]Hoe bedoel je?? Als je eerst een 1300 hebt en dan een 1800 gti of wat dan ook en je laat hem omkeuren dan zal je meer premie moeten betalen, geef je niks door betaal je gewoon voor een 1300...
![]() ja dat bedoelde ik, als je t "netjes" doet betaal je ook gewoon meer....