![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo, ik heb een passat 3B van Maart 2000.
Als ik het goed heb heb ik dus een ATJ motorblok? Nu ben ik rustig rond aan het kijken hoe ik het blok wat sneller kan krijgen. Ben niet zo een wonder met motorblokken vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Heb via de search wel wat dingen gevonden maar wat is wijs. Mijn passat heeft namelijk een automaat met tiptronic en weet dus niet of die goed bestand is tegen vermogenstoename. Standaard is de auto 115pk en wilde nu rond de 160-170pk eruit trekken. Echter heeft de auto nu ongeveer 290dkm gelopen en rij ik 40dkm per jaar. De bedoeling is dus wel dat de auto nog een jaar of 2 zonder teveel problemen blijft rijden. Mijn ideeën zijn: chip downpipe met simons uitlaatsysteem EGR afdoppen? Kom ik dan rond mijn gewenst vermogen of moet ik dan al echt naar een grotere turbo gaan kijken en is dit wel zo slim? Wil gerust wel een duizend of 2 uitgeven voor de motor naar mijn zin te maken.
|
||||
|
||||
![]() Denk dat je met chip + downpipe en uitlaatsysteem wel op minimaal 150pk gaat uitkomen. Maar hierbij wordt er wel vanuit gegaan dat je blok nu nog 115pk heeft, met zo'n kilometer stand heb je best wel kans dat je blok niet meer de originele pk's eruit perst.
Je koppel stijgt ook al snel 100NM. Het zou weleens interessant kunnen zijn om nu eens ergens een testbank run te maken om te kijken wat je blok nu aan vermogen heeft.
|
||||
|
||||
![]() @Sven: Ja ik denk inderdaad dat er nog maar 100pk van over zijn ofzo.
Weet iemand alvast een adres in Limburg voor de EGR te laten reinigen en afdoppen?
|
||||
|
||||
![]() Kun je zelf heel makkelijk doen
![]()