![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen
Ik zit met een vraag: Ik heb een set remklauwen aangeboden gekregen. Het zijn deze klauwen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Deze klauwen zouden van een Golf1 GTI komen uit 1981. Ik neem aan dat deze gewoon passen op mijn Golf1 uit 1983, maar ik weet of ik de klauwen kan gebruiken in combinatie met de geventileerde schijven die ik heb. Deze schijven komen van VWII klauwen, zie foto's hieronder: ![]() ![]() Weet iemand of deze klauwen gewoon passen, en of deze combinatie van klauw en geventileerde schijf samengaan? En zijn er nog goed revisiesetjes en remblokken voor deze klauwen te krijgen? Verder vraag ik me af of de diameter van de zuiger van de klauwen op de fotos hierboven kleiner zijn dan die van de vwII klauwen, en of dat veel uitmaskt wua remcapaciteit. Graag jullie gedachten hierover.. Groet Coen |
|
|||
|
|||
![]() Iemand fijne kennis?
|
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij gaat dat niet passen, je zegt het zelf, de schijven horen bij VWII klauwen, en voor zover ik weet zijn jouw klauwen VWI
|
|
|||
|
|||
![]() Uit het golf gti boek: "De gti 1 heeft tot juni 1979 een remzadel van de firma teves. Vanaf 1979 is dit remzadel vervangen door een vw2 remzadel"
Dus is deze remklauw ouder dan 1981 (althans als ik het boek mag geloven). Volgens mister auto (webshop auto onderdelen) werd deze remklauw gemonteerd tot 07/1981. Doorsnede van de cilinderzuiger van de oude is 44 mm. waar de vw2 48mm. doorsnede heeft dus remt de oude in theorie iets minder. De schijfremmen mag je volgens mij wel onderling verwisselen. Begrijp wel niet goed waarom je deze ombouw zou doen? Remklauwen vw2 vind je met hopen die zitten op alle golf2 modellen (behalve dan de g60). Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor jullie reakties ![]() |