![]() |
|
|||
|
|||
![]() he mensen,
heb er 2 golfjes 1 bij gekocht. nu zijn het beetje aparte uitvoeringen waar ik weinig van weet en ook niet veel over kan vinden. ze zijn beide wel in een slechte staat. 1e: golf 1 van 1981 origineel nl dat is een SC uitvoering met JB motor. 2e: golf 1 van 1983 ingevoerd in '87 dat is een scorpion uitvoering, ook met een JB motor. ik heb ze gisteravond op naam gezet en haal ze vandaag of morgen op. dan kan ik wel paar foto's posten bij interesse. update met fotootjes: de chassis zijn wel heel slecht strip ze gewoon voor onderdelen, helaas is er weinig meer te redden aan. maar wel leuk dat het van die bijzondere modelletjes zijn, 2 banden waren van de zwarte zo slecht dat er geen lucht in bleef haha vandaar die mooie thuisbrengers, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us Update met fotos van de roest. ff aantal dingen op foto gezet zodat het een indruk geeft, Dashboard is eruit en daar vallen de gaten achter erin, Stoelbevesting en bodemplaat zijn ook weggeroest, Achteras bevestiging is rot net als de achterpaneel en kofferbak bodem en wielkast en wielrand. Schutbord waar gaskabel door komt is weggeroest en de afwatering van parafan is ook weggerot, Ook kwam ik onder bekleding nog stuk of 10 a 15 duitse munten (marken) tegen die half vergaan waren haha, ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by dennisjuh01 : 21-10-2012 at 13:25. |
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]() Dennis is die Scorpion dan ook uitgevoerd geweest? Volgens mij was de Scorpion een actiemodel van Pon.
Reinders in Emmen heeft er ook nog eentje staan die ze zelf willen houden. http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=18044 Hier ook nog een draadje met allerlei bijzondere uitvoeringen. |
|
|||
|
|||
![]() owja doppel wobber is dr ook nog, bedankt !
![]() ik had wel even gauw google en hier rond geneusd en eigenlijks weinig info gezien, als ik ze hier heb maak ik wel even foto's ![]() want de scorpion loopt niet en beide staan al lang stil, dus moet ze even met ambulance halen. geen idee er zit wel een apart typeplaatje met duitse tekst onder de motorkap. is zoiets ook aan een chassisnummers te zien ? de eerste afgifte is 1983 en toelating nl is 1987 |
|
|||
|
|||
![]() Uiteraart willen we fotos zien
|
|
|||
|
|||
![]() zo heb de autootjes thuis,
de carrosserie's zijn niet veel meer ze hebben echt flink geleden en veel roest. zitten nog wel diverse mooie bruikbare onderdeeltjes aan. voor de liefhebbers ook n paar foto's ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou ze toch in hun geheel verkopen, vooral die scorpion zijn er echt niet veel meer van over.
|
|||
|
|||
![]() Golf 1 Scorpion
Bijzonderheden: - alleen in het zwart geleverd - met speciale Scorpion striping - standaard met bbs voorspoiler en wielrandverbreders geleverd - standaard lichtmetalen velgen met scorpion logo - met 1600 motor geleverd - kuipstoelen grijs geblokt (hetzelfde als GTS en GTI) - hella mistlampen grill - toerenteller - achterwisser geen folder kunnen vinden! geleverd van eind 1982 t/m begin 1983 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En waarschijnlijk nog minder dan 10 stuks in Nederland! Dus voor onderdelen is enorm zonde vind ik Wat versta je onder slecht? En Golf SC zijn ook niet veel meer van denk stuk als 15 stuks ongeveer De Scorpion is alleen in Nederland geleverd! De SC is in heel europa geleverd maar ook bijzonder
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() Last edited by CAR-POOL : 20-09-2012 at 22:48. |
|
||||
|
||||
![]() ja maar SC is buiten zijn zeldzaamheid dan ook echt niets bijzonders aan.
|
|||
|
|||
![]() Verschil name normale Golf 1
dat een SC zwart/wit geblokt interieur had en sierstrips oranje waren en natuurlijk het SC embleem , grijs/blauwe achtige lak Verder niet veel meer.. daarom is wel bijzonder Maar klopt de Scorpion is veel bijzonderder en zeldzamer, en deze is vrij origineel nog
|
|||
|
|||
![]() maar kom er steeds meer achter dat die uitvoering wel heel zeldzaam is, is er dan bijna niemand die zo'n uitvoering heeft ?
![]() euhm ja wat is slecht, ik heb veel rottigheid gezien maar die scorpion overwint alles. willen jullie er foto's van ? het schutbord onderin waar kabels door komen is die rot, de wielkasten achter binnenzijde, de wielkast rand is aan geprutst. achterpaneel/kofferbakbodem en reservewiel bak achterzijde is compleet rot. vreemde van deze auto is... er zit een 87er kenteken op? sg-04-gr in 6-1983 voor eerst op de weg en sinds 87 op nederlands kenteken. of is het een nagebouwde ? ik zal even foto van de sticker in kofferbak plaatsen, maar de sc is misschien nog te redden. het origineel interieur en oranje lijsten zijn weg en dan nog een hoop werk laswerk en revisie's en tja.. niks bijzonders is het dan eigenlijks, de moeite waard als je mij vraagt ? nee Last edited by dennisjuh01 : 21-09-2012 at 08:39. |
|
||||
|
||||
![]() Laat maar zien die foto´s, vind het toch wel erg zonde dat je die scorpion sloopt.
Het blijft een unieke auto, zou eerder kijken of je hem aan een liefhebber kunt verkopen. Een restauratie is duur, dus iemand vinden om hem te restaureren zal niet makkelijk zijn. Maar hem uitparten voor die paar tientjes hier en paar tientjes daar zou ik ook niet doen.
|
|||
|
|||
![]() Precies die Scorpion moet gered worden. Begin jaren tachtig had een overbuurman van mij een Scorpion. Toendertijd nieuw gekocht. Verschrikkelijk gave autos.
Laat maar fotos zien ben wel erg nieuwsgierig naar de roest. |
|
||||
|
||||
![]() Even de search gebruiken en je vind b.v de foto's die Carpool gepost heeft.
http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=scorpion Op mijn oude werk vroeger, had een vrouwtje daar op kantoor ook een scorpion ik vond het toen al een mooie auto.
|
|||
|
|||
![]() och tuurlijk alles kan klaar maar dit is gewoon niet aantrekkelijk,
wie geeft er tegenwoordig nog een 600 euro voor zoiets ? ik heb foto's van aantal roest/rot plekken morgen plaats ik ze wel even. de bruikbare delen gaan er vanaf en worden gebruikt voor betere golfjes 1 die de moeite nog wel waard zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Ik kan me niet voorstellen dat de Scorpion oorspronkelijk in Duitsland is geleverd. Het kan eventueel een constructie zijn geweest met een dienstplichtige die gestationeerd was in Duitsland, want iedere Scorpion is voor de Nederlandse markt bedoeld.
Naar mijn weten is er geen originele folder van de Scorpion, maar wij zijn wel in het bezit van een ''Volkswagen-krant'' waarin alle nieuwtjes van VW werden besproken. Met op de voorpagina de Scorpion! Wij hebben in het verleden twee Scorpions opgeofferd om onze compleet te krijgen. Onze eigen is compleet overgespoten en staat nu onder dak, maar moet nog worden afgebouwd. ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als je plaatwerk zoekt heb ik dat wel voor je liggen!
|
||||
|
||||
![]() Er zijn wel meer auto's van die tijd met een later kenteken. Papieren kwijt of ongeluk gehad betekende toen vaak een nieuw kenteken erop.
|
||||
|
||||
![]() vanavond de auto's gezien en die zijn echt niet meer te redden, de scorpion valt de kont bijna letterlijk van af en je kijkt aan alle kanten naar buiten...
|
||||
|
||||
![]() Ik zie hierboven al een gerestaureerde die voor het nageslacht behouden blijft. Sloop de rest maar
![]()