![]() |
|
||||
|
||||
![]() zijn er mensen die dat al eens geprobeerd hebben
nu heb ik een turbo met alles er op en aan liggen van een 1z, als ik het zo bekijk zit er alleen een wastegate op en voor de rest niks spannends nou is mijn vraag kan ik deze aansturen door middel van de drukleiding die normaal bij een je van de inlaat naar de lda gaat ,kan ik die splitsen en dan naar de wastegate koppellen om deze werkend te krijgen. de gedachte erachter is toch om de grote k24 een keer te vervangen door een kleinere sneller opspoelende turbo en ik geen toeren rijder ben het olie filterhuis heb ik er ook bij met olie leiding dus dat zou ook zo moeten passenallen moet ik dan de retour nog pas maken maar daar zie ik het probleem ook niet iemand mischien hierbij nog opmerkingen of suggesties __________________ |
|
||||
|
||||
![]() http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=480457
Rijdt met 1400 graden EGT pré-turbine ![]() Die gaat wel van z'n plek ja ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() maar een 1z heeft toch geen vnt turbo
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zou heel het 1Z idee gelijk dumpen, voor 400 euro heb je een gereviseerde VNT-15 en met wat knutselwerk werkt dat
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() dat idee vind een beetje te gek
![]() nu ben ik er nog niet zo in thuis in dit verhaal maar als ik dit zo eens op een rijtje zet zou dit wel moeten werken of heb ik het mis ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als de wastegate turbo's van een TDI pakt kan dat volgensmij ja
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() dus als ik het goed begrijp werkt deze niet anders dan mij k24 alleen moet ik de wastegate nu aansluiten op de slang van de inlaat naar de lda om de werkend te krijgen
en het opspoelen van de turbo gaat in principe ook het zelfde maar zal door de grote van de turbo veel sneller gaan ,ik hoop bij een 1600 toeren in plaats van 2800 |