Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-10-2012, 20:46
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default golf1 td vragen

Beste luitjes

Projekt: ombouw Golf1 1.5 automaat naar 1.6 TD(uit Golf2, JRblok).

Ik heb het td blok enkele weken terug voor het eerst laten lopen. Blok liep na wat aarzelingen(aanzuigen brandstof, niet voorgegloeid) netjes. Vandaag blok weer laten lopen, maar even later begon hij onregelmatig te lopen waarna hij stil viel. Weer starten ging vervolgens goed. Ik heb het idee dat er een probleem is met de brandstoftoevoer. Ik heb bij de ombouw naar diesel de originele benzinetank van de 1.5 automaat laten zitten. Om te testen of er überhaupt wel voldoende dieselaanvoer was, heb ik een elektrische brandstofpomp aangesloten. Er was dus niet voldoende aanvoer van diesel, er sputterde wel wat diesel uit, maar niet regelmatig en onvoldoende. Het pompje moest hard werken en viel op een gegeven moment stil. Ik kreeg het idee dat er een vacuüm ontstaan was in de brandstofleiding.
Het zou kunnen zijn dat er een verstopping in de leiding zit, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Weet iemand van jullie of het te maken kan hebben met de tank, of één van de aansluitingen aan de tank?
Verder is het me opgevallen dat de uitlaatgassen van de td nogal wittig zijn. Het zou me niet verbazen als het blok na lang stilstaan wat water heeft opgenomen, en er ook wat witte rook kan ontstaan als het blok en buitentemperatuur koud zijn, maar het lijkt me dat dit toch weg zou moeten gaan na een poosje.
Moet ik nu meteen gaan denken aan de koppakking, of kan dit te maken hebben met andere oorzaken, zoals brandstoftekort of lucht in de leidingen?

Graag jullie tips en reacties

Groet,

Coen
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2012, 10:12
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Vacuum in de brandstofleiding kan niet, want de retour zit gewoon op de tank aangesloten en de tank heeft weer een ontluchting, dus de retour zit eigenlijk op de atmosfeer aangesloten.

Toevallig ben ik ook pas bezig geweest met de brandstoftoevoer van mijn naar diesel omgebouwde benzine.
Ik kreeg problemen met de brandstoftoever, ik had een elektrisch opvoerpompje van een cabrio in de tank gehangen.
Deze begon de geest te geven had ik het idee, dus heb ik er een diesel/gti tank met de aansluitingen onderop eronder gehangen en meteen een brandstofleiding van 8mm diameter.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-11-2012, 10:57
DHeitkonig DHeitkonig is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 302
Send a message via MSN to DHeitkonig
Default

Via een vriend van mij heb ik gehoord dat je alleen het filtertje in de aanzuigbuis op je vlotter hoeft te verwijderen en dan kan je met een Carburateur tank gewoon op diesel rijden.
Maar omdat diesel dikker is dan benzine komt het niet door dat eerste filtertje heen.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-11-2012, 16:10
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Kijk, mooie tips! Bedankt, ik ga er even mee aan de slag!

Groet Coen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum