![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste luitjes
Projekt: ombouw Golf1 1.5 automaat naar 1.6 TD(uit Golf2, JRblok). Ik heb het td blok enkele weken terug voor het eerst laten lopen. Blok liep na wat aarzelingen(aanzuigen brandstof, niet voorgegloeid) netjes. Vandaag blok weer laten lopen, maar even later begon hij onregelmatig te lopen waarna hij stil viel. Weer starten ging vervolgens goed. Ik heb het idee dat er een probleem is met de brandstoftoevoer. Ik heb bij de ombouw naar diesel de originele benzinetank van de 1.5 automaat laten zitten. Om te testen of er überhaupt wel voldoende dieselaanvoer was, heb ik een elektrische brandstofpomp aangesloten. Er was dus niet voldoende aanvoer van diesel, er sputterde wel wat diesel uit, maar niet regelmatig en onvoldoende. Het pompje moest hard werken en viel op een gegeven moment stil. Ik kreeg het idee dat er een vacuüm ontstaan was in de brandstofleiding. Het zou kunnen zijn dat er een verstopping in de leiding zit, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. Weet iemand van jullie of het te maken kan hebben met de tank, of één van de aansluitingen aan de tank? Verder is het me opgevallen dat de uitlaatgassen van de td nogal wittig zijn. Het zou me niet verbazen als het blok na lang stilstaan wat water heeft opgenomen, en er ook wat witte rook kan ontstaan als het blok en buitentemperatuur koud zijn, maar het lijkt me dat dit toch weg zou moeten gaan na een poosje. Moet ik nu meteen gaan denken aan de koppakking, of kan dit te maken hebben met andere oorzaken, zoals brandstoftekort of lucht in de leidingen? Graag jullie tips en reacties ![]() Groet, Coen |
|
||||
|
||||
![]() Vacuum in de brandstofleiding kan niet, want de retour zit gewoon op de tank aangesloten en de tank heeft weer een ontluchting, dus de retour zit eigenlijk op de atmosfeer aangesloten.
Toevallig ben ik ook pas bezig geweest met de brandstoftoevoer van mijn naar diesel omgebouwde benzine. Ik kreeg problemen met de brandstoftoever, ik had een elektrisch opvoerpompje van een cabrio in de tank gehangen. Deze begon de geest te geven had ik het idee, dus heb ik er een diesel/gti tank met de aansluitingen onderop eronder gehangen en meteen een brandstofleiding van 8mm diameter. |
|
|||
|
|||
![]() Via een vriend van mij heb ik gehoord dat je alleen het filtertje in de aanzuigbuis op je vlotter hoeft te verwijderen en dan kan je met een Carburateur tank gewoon op diesel rijden.
Maar omdat diesel dikker is dan benzine komt het niet door dat eerste filtertje heen. |
|
|||
|
|||
![]() Kijk, mooie tips! Bedankt, ik ga er even mee aan de slag!
Groet Coen |