Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-11-2012, 10:34
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default Chippen Golf V 1.4TSI

Mijn vader heeft sinds kort een Golf V variant met de 122pk 1.4TSI, nu heeft hij hiervoor een Mk4 1.9TDI gehad (die gechipped was) en hij mist dus echt wat vermogen/trekkracht, dus overweegt hij om de auto te laten chippen.

Ik heb eens gehoord dat die 1.4'tjes niet zo goed tegen chippen kunnen, wie kan mij hier meer over vertellen?

De golf is van 2009 en heeft een ton op de teller.
Uiteraard moet er af en toe wat meer gas op de plank (inhalen etc. en voor de lol), maar er wordt voornamelijk zuinig mee gereden.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-11-2012, 17:27
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Een 122pk 1.4 TSI zijn blokken die best nog veel potentie hebben.

Ik ken iemand die had na chippen 154pk en 277NM. Origineel heeft dit blok 200NM.

JD geeft als indicatie 150pk en 270NM na chiptuning.


Over de betrouwbaarheid kan ik verder vrij weinig zeggen. Degene die ik ken rijdt ook altijd erg goed warm en laat na een flink stuk rijden de motor nog een tijdje stationair nadraaien voor de turbo. Die gaat behoorlijk zuinig met z'n auto om. Maar als deze warm is dan wordt er nog weleens flink mee getrapt
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 13-11-2012, 19:13
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Hadden er op het werk redelijk veel welke abt getuned waren, maar om de een of andere reden gingen de turbo's sneller defect als normaal

Met een defecte turbo bedoel ik niet dat de schoepenrad kapot gaat maar dat de de as van de wastegate klep gaat klemmen. Dit is het duidelijkste merkbaar bij warme motor, volgas in de 3-4e versnelling tussen 1800-3500 toeren. De motor gaat dan schokken/halen doordat de wastegate niet goed sluit.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #4  
Old 13-11-2012, 21:52
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Hier kan ik helaas niets over zeggen. Degene waarvan ik weet dat hij hem heeft laten chippen heeft misschien al wel een nieuwe turbo? Dus geen idee
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 13-11-2012, 23:25
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Hier kan ik helaas niets over zeggen. Degene waarvan ik weet dat hij hem heeft laten chippen heeft misschien al wel een nieuwe turbo? Dus geen idee

Nieuwe turbo's gaan ook kapot
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #6  
Old 14-11-2012, 00:00
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ongeacht het merk/type?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #7  
Old 14-11-2012, 12:42
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

je moet officieel ook op 98 gaan rijden voor de beste prestaties
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #8  
Old 14-11-2012, 16:19
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik weet verder niet hoe het met die tsi's zit.

M'n pa heeft een 1.6FSI, met 95 loopt dat ding echt niet lekker. Trekt ook voor geen meter op enzo. Met 98 loopt deze wel super. Moet ook officieel 98 in, maar veel mensen rijden gewoon met 95.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #9  
Old 14-11-2012, 20:09
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Ongeacht het merk/type?

Heb alleen ervaring met de orginele turbo's, maar betreft wel de meeste 1.4 TSI motoren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #10  
Old 14-11-2012, 20:23
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Bedankt voor alle reacties
Ik ga het mijn vader even voorleggen, we zullen waarschijnlijk even navraag doen bij JD Engineering en een onafhankelijke garage (die er dus geen winst aan behaalt als we de auto chippen) zodat we een zo eerlijk mogelijk beeld krijgen van de gevolgen.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-11-2012, 20:38
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Ik denk dat er weinig onafhankelijke garage's zijn welke erg veel ervaring in gechipte 1.4 TSI hebben (mede doordat het nog erg jonge motoren zijn)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #12  
Old 14-11-2012, 22:06
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

1.4TSI motoren hoor ik ook veel slechte dingen over.
Ik heb er zelf ook 1 in mijn scirocco en heb gelukkig nog geen problemen gehad, dus ik hou mijn hart vast
Als je op google 1.4TSI intoetst komt het woord problemen er al automatisch achter te staan
Ikzelf zou mijn auto niet chippen ook door de problemen die je hoort.
Maar ook omdat het een kleine motor is en om daar nu zoveel pk's uit te halen.
Want de scirocco 1.4 tsi is te chippen naar bijna 200 pk
Ik zou zelf denk ik eerder een auto zoeken met een andere motor.
En die brandstof verbruik verhalen dat die minder zijn ja misschien als je continue 90 rijd op de snelweg.
Maar je gaat meer uit je motor halen dus het moet toch ergens vandaan komen.
Het voordeel in brandstof verbruik ben je dan al wel weer kwijt als je een paar keer hem op zijn staart trapt (en geloof me dat word dan gedaan)
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum