![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mijn vader heeft sinds kort een Golf V variant met de 122pk 1.4TSI, nu heeft hij hiervoor een Mk4 1.9TDI gehad (die gechipped was) en hij mist dus echt wat vermogen/trekkracht, dus overweegt hij om de auto te laten chippen.
Ik heb eens gehoord dat die 1.4'tjes niet zo goed tegen chippen kunnen, wie kan mij hier meer over vertellen? De golf is van 2009 en heeft een ton op de teller. Uiteraard moet er af en toe wat meer gas op de plank (inhalen etc. en voor de lol), maar er wordt voornamelijk zuinig mee gereden. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een 122pk 1.4 TSI zijn blokken die best nog veel potentie hebben.
Ik ken iemand die had na chippen 154pk en 277NM. Origineel heeft dit blok 200NM. JD geeft als indicatie 150pk en 270NM na chiptuning. Over de betrouwbaarheid kan ik verder vrij weinig zeggen. Degene die ik ken rijdt ook altijd erg goed warm en laat na een flink stuk rijden de motor nog een tijdje stationair nadraaien voor de turbo. Die gaat behoorlijk zuinig met z'n auto om. Maar als deze warm is dan wordt er nog weleens flink mee getrapt ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Hadden er op het werk redelijk veel welke abt getuned waren, maar om de een of andere reden gingen de turbo's sneller defect als normaal
![]() Met een defecte turbo bedoel ik niet dat de schoepenrad kapot gaat maar dat de de as van de wastegate klep gaat klemmen. Dit is het duidelijkste merkbaar bij warme motor, volgas in de 3-4e versnelling tussen 1800-3500 toeren. De motor gaat dan schokken/halen doordat de wastegate niet goed sluit.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hier kan ik helaas niets over zeggen. Degene waarvan ik weet dat hij hem heeft laten chippen heeft misschien al wel een nieuwe turbo? Dus geen idee
![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nieuwe turbo's gaan ook kapot ![]()
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ongeacht het merk/type?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() je moet officieel ook op 98 gaan rijden voor de beste prestaties
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik weet verder niet hoe het met die tsi's zit.
M'n pa heeft een 1.6FSI, met 95 loopt dat ding echt niet lekker. Trekt ook voor geen meter op enzo. Met 98 loopt deze wel super. Moet ook officieel 98 in, maar veel mensen rijden gewoon met 95.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb alleen ervaring met de orginele turbo's, maar betreft wel de meeste 1.4 TSI motoren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor alle reacties
![]() Ik ga het mijn vader even voorleggen, we zullen waarschijnlijk even navraag doen bij JD Engineering en een onafhankelijke garage (die er dus geen winst aan behaalt als we de auto chippen) zodat we een zo eerlijk mogelijk beeld krijgen van de gevolgen. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat er weinig onafhankelijke garage's zijn welke erg veel ervaring in gechipte 1.4 TSI hebben (mede doordat het nog erg jonge motoren zijn)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#12
|
||||
|
||||
![]() 1.4TSI motoren hoor ik ook veel slechte dingen over.
Ik heb er zelf ook 1 in mijn scirocco en heb gelukkig nog geen problemen gehad, dus ik hou mijn hart vast ![]() Als je op google 1.4TSI intoetst komt het woord problemen er al automatisch achter te staan ![]() Ikzelf zou mijn auto niet chippen ook door de problemen die je hoort. Maar ook omdat het een kleine motor is en om daar nu zoveel pk's uit te halen. Want de scirocco 1.4 tsi is te chippen naar bijna 200 pk ![]() Ik zou zelf denk ik eerder een auto zoeken met een andere motor. En die brandstof verbruik verhalen dat die minder zijn ja misschien als je continue 90 rijd op de snelweg. Maar je gaat meer uit je motor halen dus het moet toch ergens vandaan komen. Het voordeel in brandstof verbruik ben je dan al wel weer kwijt als je een paar keer hem op zijn staart trapt (en geloof me dat word dan gedaan) ![]()
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |