![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() http://auto.marktplaats.nl/oldtimer...b_click=1#photo
De auto niet in het echt gezien , maar 76er's zijn bijna net zo zeldzaam als 74'ers en 75ers.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Laatste zin is wel leuk; is nog wat werk aan maar zeker de moeite waard
__________________
\ |
#3
|
|||
|
|||
![]() Hoezo understatement....
Maar is wel een leuk project. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Zo'n gestrand project kopen heeft voordelen en nadelen.
Eerste indruk is dat het leuke basis is voor een project.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Je ziet nu wel gelijk welke basis ongeveer hebt , dat is het voordeel wel weer. Nadeel altijd , of alles er nog wel bij zit , dat kan dan gaan om de kleinste details.
Opzich niet veel voorkomende kleur Mexicobeige uit deze jaren! , latere modellen wel weer En er ligt nog een zeldzame 1600 FP motor in met 75pk. Voor 500 euro is dit zeker weten moeite waard om eens te gaan kijken lijkt mij.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hij staat nog steeds op Marktplaats nog niemand in echt de auto bekeken of is hier geen vraag naar
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Bij een dergelijke auto kun je sowieso al niet spreken van 'vraag ernaar' als ware het een gebruikersprodukt pur sang. Maar bijna alle handel ligt zo'n beetje stil. Als je 5 jaar terug 4 geïnteresseerden voor een dergelijke auto had, zit daar nu eentje van zonder werk, 2 houden de centjes op de bank en de laatste houd het in plaats van een week nu enkele maanden in overweging. De prijs is dan niet eens het discussiepunt maar er wordt veel meer gekeken of de noodzaak er is om het geld uit te geven.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Klopt , het kost altijd meer geld en tijd dan je denkt , scheeld wel dat hij uitelkaar ligt , je kan wel zien wat voor basis je ongeveer hebt.
Je merkt inderdaad wel dat het recessie is , mensen geven minder geld uit en zijn dus zuiniger. Maar neem aan dat hier toch wel mensen (zoals mij) hier nog wel wat waarde inzien? En handig zijn? Als ik vergelijk met Opel , de C kadett's enzo die worden ook allemaal gerestaureerd terwijl deze er vaak slechter aan toe zijn dan bepaalde Golf's 1 en van de C kadett's zijn meer over dan de eerste Golfjes'1. Of is dit weer een hele andere groep liefhebbers? Kwa waarde ligt het wel op dezelfde schaal denk ik. maar ook niemand de moeite genomen om dit te bekijken?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Nou... nergens om maar ik denk dat de gemiddelde C-Kadett minder ernstig rot dat de vroege Golfjes 1! De C-Kadett was zelfs beter beschermd tegen roest dan zijn opvolger, de D-Kadett.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die konden er ook wat van hoor..maar een Kadett hoorde toen wel tot een andere doelgroep iemand stapte toendertijd gewoon van een A in een nieuwe C ,vervolgens in een D (echt rommel overigens ,de 1,3 was echt een kak blok toen), Jan met de pet zeg maar die om de paar jaar gewoon spaarde voor een nieuw Kadettje of een jonge 2e hands.. mijn opa deed het zo ,mijn vader ook etc ,Opel werd hier in Nederland eigenlijk niet zo beschouwd als een sportieve auto..zelfs een B kadett rallye werd gewoon verkocht met een 1100 blok evt ,een Sr ascona was nie meer dan een 1,6 1,9 met wat oorlogsstriping en wat details.. de aantallen c kadett GT/e die hier in NL toendertijd verkocht zijn wegen totaal niet op tegen de Golf 1 GTI (C1,zwart /geel al helemaal niet) en was eigenlijk niet meer dan een homologatieobject voor de rallysport (w rorhl).. terwijl de Golf GTI een revolutionair concept was, voorwielaandrijving, injectiemotor,3e deur..en in 1ste instantie nooit de bedoeling was .. echter ontwikkeld door een stel Volkswageningenieurs in grotendeels hun vrije tijd.. we schrijven 1974/75/76 heee..oliecrisis ,ellende etc ..'behoefte' aan zoiets was not done toen...(bmw 2002 turbo bijv) maar..het feit is wel dat om een golfje uit de eerste bouwjaren goed te restaureren je met meerdere problemen zit 1.onderdelen voor de eerste jaren zijn niet/nauwelijks te krijgen 2.roest ,heeeel veel roest 3.vakmanschap..kun je iets zelf niet moet je uitbesteden..->kost klauwen met geld.en nog maar de vraag of het dan netjes is etc 4.ruimte om te werken..op straat kun je niks 5. onzaggelijk veel geduld en tijd en dan nog ..als je dadelijk grofweg 10-15000 € in een bijv 1100 swallowtail hebt zitten...heb je nog maar een oud Golfje..dat klote remt ,niet vooruit te slaan is,lawaaig is (4 bak) kortom spartaans ik was ooit bij Bart Holland..die had een top gerestaureerde 2cv staan ,daar zat 40.000 gulden werk in .ding was ook mooier dan nieuw maar de opdrachtgever kon uiteindelijk door omstandigheden dat niet meer betalen..dus bleef het eendje gewoon staan..(geen geld geen auto) een medewerker aldaar zei nog toen; 'als de tent hier affikt ,duw ik dat ding gelijk boven de haard..dan heb ik er tenminste nog 3/4e taxatiewaarde van' hoop dat e.e.a zo duidelijk is...de moraal van het verhaal... het weegt niet op (nog niet).. en zelfs bij duurdere auto's is er een wereld van verschil... ik was ooit op de beurs in Antwerpen...er stonden 2 Gullwing Mercedessen toen..waarvan 1 de ex van Charles Bronsson...die was zomaar even 3 ton meer waard... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Hoppa
![]()
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Duidelijke taal
![]()
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |