Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-10-2012, 16:59
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default Golf 1 1976 project

http://auto.marktplaats.nl/oldtimer...b_click=1#photo

De auto niet in het echt gezien , maar 76er's zijn bijna net zo zeldzaam als 74'ers en 75ers.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
  #2  
Old 18-10-2012, 18:05
Wimpel91 Wimpel91 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 134
Send a message via MSN to Wimpel91
Default

Laatste zin is wel leuk; is nog wat werk aan maar zeker de moeite waard
__________________
\
  #3  
Old 19-10-2012, 08:04
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Hoezo understatement....

Maar is wel een leuk project.
  #4  
Old 19-10-2012, 12:50
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Zo'n gestrand project kopen heeft voordelen en nadelen.

Eerste indruk is dat het leuke basis is voor een project.
  #5  
Old 19-10-2012, 18:21
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Je ziet nu wel gelijk welke basis ongeveer hebt , dat is het voordeel wel weer. Nadeel altijd , of alles er nog wel bij zit , dat kan dan gaan om de kleinste details.

Opzich niet veel voorkomende kleur Mexicobeige uit deze jaren! , latere modellen wel weer
En er ligt nog een zeldzame 1600 FP motor in met 75pk.

Voor 500 euro is dit zeker weten moeite waard om eens te gaan kijken lijkt mij.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
  #6  
Old 21-11-2012, 19:05
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Hij staat nog steeds op Marktplaats nog niemand in echt de auto bekeken of is hier geen vraag naar
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
  #7  
Old 21-11-2012, 20:35
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Bij een dergelijke auto kun je sowieso al niet spreken van 'vraag ernaar' als ware het een gebruikersprodukt pur sang. Maar bijna alle handel ligt zo'n beetje stil. Als je 5 jaar terug 4 geïnteresseerden voor een dergelijke auto had, zit daar nu eentje van zonder werk, 2 houden de centjes op de bank en de laatste houd het in plaats van een week nu enkele maanden in overweging. De prijs is dan niet eens het discussiepunt maar er wordt veel meer gekeken of de noodzaak er is om het geld uit te geven.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
  #8  
Old 12-12-2012, 11:34
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Klopt , het kost altijd meer geld en tijd dan je denkt , scheeld wel dat hij uitelkaar ligt , je kan wel zien wat voor basis je ongeveer hebt.
Je merkt inderdaad wel dat het recessie is , mensen geven minder geld uit en zijn dus zuiniger.

Maar neem aan dat hier toch wel mensen (zoals mij) hier nog wel wat waarde inzien? En handig zijn?

Als ik vergelijk met Opel , de C kadett's enzo die worden ook allemaal gerestaureerd terwijl deze er vaak slechter aan toe zijn dan bepaalde Golf's 1 en van de C kadett's zijn meer over dan de eerste Golfjes'1.
Of is dit weer een hele andere groep liefhebbers? Kwa waarde ligt het wel op dezelfde schaal denk ik.

maar ook niemand de moeite genomen om dit te bekijken?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
  #9  
Old 12-12-2012, 14:17
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Nou... nergens om maar ik denk dat de gemiddelde C-Kadett minder ernstig rot dat de vroege Golfjes 1! De C-Kadett was zelfs beter beschermd tegen roest dan zijn opvolger, de D-Kadett.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
  #10  
Old 12-12-2012, 15:22
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,365
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Nou... nergens om maar ik denk dat de gemiddelde C-Kadett minder ernstig rot dat de vroege Golfjes 1! De C-Kadett was zelfs beter beschermd tegen roest dan zijn opvolger, de D-Kadett.


die konden er ook wat van hoor..maar een Kadett hoorde toen wel tot een andere doelgroep
iemand stapte toendertijd gewoon van een A in een nieuwe C ,vervolgens in een D (echt rommel overigens ,de 1,3 was echt een kak blok toen),
Jan met de pet zeg maar die om de paar jaar gewoon spaarde voor een nieuw Kadettje of een jonge 2e hands..
mijn opa deed het zo ,mijn vader ook etc ,Opel werd hier in Nederland eigenlijk niet zo beschouwd als een sportieve auto..zelfs een B kadett rallye werd gewoon verkocht met een 1100 blok evt ,een Sr ascona was nie meer dan een 1,6 1,9 met wat oorlogsstriping en wat details..
de aantallen c kadett GT/e die hier in NL toendertijd verkocht zijn wegen totaal niet op tegen de Golf 1 GTI (C1,zwart /geel al helemaal niet)
en was eigenlijk niet meer dan een homologatieobject voor de rallysport (w rorhl)..
terwijl de Golf GTI een revolutionair concept was, voorwielaandrijving, injectiemotor,3e deur..en in 1ste instantie nooit de bedoeling was ..
echter ontwikkeld door een stel Volkswageningenieurs in grotendeels hun vrije tijd..
we schrijven 1974/75/76 heee..oliecrisis ,ellende etc ..'behoefte' aan zoiets was not done toen...(bmw 2002 turbo bijv)
maar..het feit is wel dat om een golfje uit de eerste bouwjaren goed te restaureren je met meerdere problemen zit
1.onderdelen voor de eerste jaren zijn niet/nauwelijks te krijgen
2.roest ,heeeel veel roest
3.vakmanschap..kun je iets zelf niet moet je uitbesteden..->kost klauwen met geld.en nog maar de vraag of het dan netjes is etc
4.ruimte om te werken..op straat kun je niks
5. onzaggelijk veel geduld en tijd
en dan nog ..als je dadelijk grofweg 10-15000 € in een bijv 1100 swallowtail hebt zitten...heb je nog maar een oud Golfje..dat klote remt ,niet vooruit te slaan is,lawaaig is (4 bak) kortom spartaans

ik was ooit bij Bart Holland..die had een top gerestaureerde 2cv staan ,daar zat 40.000 gulden werk in .ding was ook mooier dan nieuw
maar de opdrachtgever kon uiteindelijk door omstandigheden dat niet meer betalen..dus bleef het eendje gewoon staan..(geen geld geen auto)
een medewerker aldaar zei nog toen; 'als de tent hier affikt ,duw ik dat ding gelijk boven de haard..dan heb ik er tenminste nog 3/4e taxatiewaarde van'

hoop dat e.e.a zo duidelijk is...de moraal van het verhaal...
het weegt niet op (nog niet)..
en zelfs bij duurdere auto's is er een wereld van verschil...
ik was ooit op de beurs in Antwerpen...er stonden 2 Gullwing Mercedessen toen..waarvan 1 de ex van Charles Bronsson...die was zomaar even 3 ton meer waard...
  #11  
Old 12-12-2012, 18:01
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default

Hoppa

__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
  #12  
Old 18-12-2012, 18:31
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Duidelijke taal Ik ben benieuwd wanneer deze verkocht word of als die ooit verkocht word
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum