![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo.
ik heb een probleem in mijn type 1 van `77. ik heb er een 16v 'kr' in gezet met 45mm webers. dat ging allemaal prima. alles hangt en past perfect ALLEEN het probleem is nu dat mijn verdelerkap met bougiekabels net tegen de hoofdremcilinder aan komen. er zit nog een originele hoofdremcilinder op. het is een kwestie van mm`s maar als het blok bij gas geven kantelt dan zal de verdeler afbreken. er zit een ontsteking op van een polo met contactpuntjes en vacuumvervroeger. deze is een stukje langer dan de originele van de 16v. ik ga niet met de "originele" 16v ontsteking rijden want dat wil ik om bepaalde redenen niet. is er en "haakse" verdelerkap te koop, en van welk type zijn die. ook eventuele nuttige info voor ombouw of uitwisselen remcilinder is welkom.
__________________
![]() scirocco 1 `77 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Weet dat op de verdeler van een 16v een kap past van een citroen BX
Denk dat dat op de polo verdeler ook past Heb er 1 liggen van een citroen BX die kan je wel even komen passen |
#3
|
||||
|
||||
![]() kijk naar zo iets zoek ik nou. waar kom je vandaan?
__________________
![]() scirocco 1 `77 |
#4
|
||||
|
||||
![]() maar zit zo`n bx kap niet geschroefd dan??
__________________
![]() scirocco 1 `77 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik rijd al 4 jaar met een peugeot 205 gti bosch ontsteking.
Deze past qua aansluiting precies op de cilinderkop. Het voordeel is dat dit een elektronische ontsteking is ,en dus hogere toerentallen aankan dan een onsteking met puntjes. Bij hoge toerentallen gaan de punten "zweven". Verder maak ik gebruik van een scirocco 16v hoofdremcilinder inc bekrachtiger en bevestigingsbeugel. ![]() Gr Jan ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Met een bx kap passen de 16v standaard bougikabels niet. Aansluiting is anders. Ik heb toen van die ouderwetse messing clips in de kabels gedraaid en toen was het opgelost.
![]()
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#7
|
||||
|
||||
![]() @ J-9A-N;
waarom heb je een peugeot ontsteking gebruikt en niet een standaard ontsteking van een 16v kr?
__________________
![]() scirocco 1 `77 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Maar waarom gebruik je dan de ontsteking van het 16V blok niet ???
Ik heb het zelfde blok en gebruik ook die ontsteking. |
#9
|
||||
|
||||
![]() ik begin een beetje het idee te krijgen dat dat inderdaad een betere optie is. het gaat mij er gewoon om waar hij het beste op loopt. simpel als dat. afstellen e.d. is allemaal geen probleem.
alleen bij de een lees ik weer dat je beter contactpuntjes kan gebruiken en bij de ander weer hall-gever. ik heb drie ontstekingen liggen. -electronische standaard 16v kr ontsteking -onsteking met vacuumvervroeger met contactpuntjes (golf1 1.1) -electronische ontsteking met vacuum vervroeging (vermoedelijk polo) wat kan ik het beste gebruiken???
__________________
![]() scirocco 1 `77 |
#10
|
|||
|
|||
![]() bx of 205 gti heeft centrufugaal vervroeging
en aangezien het vacuum al slecht ie met webers is dit de oplossing ...en geen toerenbegrenzing ik rij dr zelf ook mee met26 graden voor onsteking ....trekt ie ook erglekker.... groeten jarno
__________________
quintus.....de grote race |
#11
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de aanvulling Jarno.
Ik had het zelf niet beter uit kunnen leggen. @ vwvirus ik hoop dat we je iets verder hebben kunnen helpen. Succes Gr Jan. |
#12
|
||||
|
||||
![]() hartstikke bedankt voor de info.
heb ik behalve de peugeot ontsteking ook nog andere bedrading of componenten nodig voor de ontsteking te laten werken?
__________________
![]() scirocco 1 `77 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Neem ook de kabelboom naar de ontstekingsmodule ,en de module zelf mee.
Je kunt verder gewoon gebruik maken van een bobine met de juiste aansluiting voor de 16 v kabels. Gr Jan. |
#14
|
||||
|
||||
![]() @ J-9A-N;
wat voor radiateur/koelfan heb jij gebruikt???
__________________
![]() scirocco 1 `77 |
#15
|
|||
|
|||
![]() ik weet het, tis een oud topic maar heb ook nog een vraagje
ik heb mijn KR omgebouwd naar R1 carbs, de motor loopt prima op de orginele ontsteking met de ecu ertussen uit. Nu heb ik van Doridaan een peugeot gti ontsteking gekregen en deze werkt goed............ behalve als ik de motor wil starten dan vonkt er niets, als ik de ontsteking van de kop demonteer en met de hand ronddraai dan vonken de bougies wel. Kan het zijn dat het start toerental te laag is om de peugeot ontsteking te laten werken? Ik hoop hier duidelijkheid te krijgen, bij voorbaat dank. sorry voor het bevuilen van andermans topic |
#16
|
|||
|
|||
![]() heb je alles van die peugot gebruikt,,kabel boom enz module,,,het breker signaal van de module schakeld op massa en dus moet je 1 van de 2 draden van peugot verdeler aan massa leggen dan werkt ie..
__________________
quintus.....de grote race |
#17
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor je reactie,
ik heb alles zo gemaakt dat ik kan wisselen tussen orgineel VW en de peugeot ontsteking, de modules kan ik dus ook wisselen en heb een verdraaiings tussenkabel gemaakt tussen de VW en Peugeot verdeeleenheid. Het grappige is dus dat de peugeotontsteking wel vonkt als ik m met de hand draai maar niet als ik de motorstart. Wat ik gevonden heb is dat de peugeot verdeeleenheid maar 2 kabels heeft naar de ontstekingsmodule en dus 1 draad in de 3 poligestekker niet gebruikt wordt. EDIT: mede door de reactie van " carbreaker de autosloper " ben ik ff weer aan het vergelijken geweest en kwam tot de conclusie dat ik bij de Peugeot module een denk fout gemaakt heb ![]() ![]() ontsteking. Thx !! Last edited by Sjeesbeest : 13-02-2011 at 21:48. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Is een haaks kapje al genoeg op een 16v onsteking met vacuum vervroeging?
Het haakse kapje van een peugeot gti dan http://www.easycarparts.nl/peugeot/...otor/ontsteking dit haakse kapje Mvg Last edited by cornemk1 : 28-12-2012 at 23:45. |