![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik ben bezig met een cilinderkop klaar temaken
maar nu ben ik zo ver terug in elkaar waar mee monteren jully de kleppen & nokkenas de ene zegt gewoon moterolie pakken andere boorolie montage olie montage vet ik zie door de bomen het bos niet meer het gaat om een aee kop kom een newman 271 nokkenas in die nieuw is kop vlakken maar hoeveel er aflaten hallen hoor graag mocht jij nog meer tunning tips weten voor aee kop hoor ik het graag vast bedankt remco |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de klep stelen gewoon met motor olie ingesmeerd Daarna de stoters ook en dan de nokkenas er in met een laagje olie op de stoters zelf.
Nokkenas juiste manier in bouwen juiste aanhaal momenten gebruiken. En de kop vlakken tsja ik heb er 0.6mm af laten halen maar hoor ook wel eens 1mm. Zou hem even na meten ,totale hoogte om niet voor verassingen komen te staan als je meer doet dan alleen vlakken. Er staat voor elk model een minimale kop hoogte vermeld in de vraagbaak.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
![]() Oké heb jij OK een aee of andere kop waar bij je het gedaan heb
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Nee ik had een ABA kop
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
![]() oke bedankt
ik denk dat ik 0.3-0.5 mm ga laten vlakken moet alleen nu me kop nog spoelen en dan ga hij gespoten worden en in elkaar |
#6
|
||||
|
||||
![]() 1.5mm gaat er wel vanaf zonder dat je kleppen de zuigers raken
bij mijn aee kop toch was toen wel met een 272 newman cam |
#7
|
||||
|
||||
![]() 1mm moet prima gaan , dan heb je een wat hogere compressie dus een klein beetje extra vermogen.
De onderdelen moet je gewoon goed in de motorolie smeren met monteren en wees er niet zuinig mee. Ik had zelf een bakje gevuld met olie en met een nieuwe kwast lekker alles vol gesmeerd en gemonteerd , nu een half jaar verder is alles nog steeds goed gangbaar (ben nog bezig met de opbouw dus motor heeft niet meer gedraaid dan ik met de hand heb gedaan). Er zijn ook tubes te krijgen waar montagepasta's in zitten maar dat is in principe niet nodig voor zover ik weet. Wel zou ik als alles uiteindelijk is gemonteerd even de ontsteking eruit draaien. Zet alles op tijd en verwijder de ontsteking, onderin het gat zie je dan de as van de oliepomp. Hierop past een dopje 12 of 13 mm, drijf deze met een accuboormachine aan, met de klok mee. Na een aantal seconden voel je veel weerstand, dit is de olie die je rondpompt, draai nog een paar seconden door zodat overal olie zit en bouw de ontsteking weer in. Dan weet je zeker dat alles goed in de olie staat voor je weer gaat starten. |