![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() komt ie dan heh
![]() als je spuitplamuur gebruikt, dan spuit je tijdens het spuiten op plekken verschillende diktes (omdat je overal niet even goed/lang raakt) MAAR dit spul droogt wel netjes egaal op!!!!! wanneer je ditzelfde doet met een autolak (mat of niet dat maakt niet uit) dan droogt het wel met "vlekken" op............... bestaat er geen spuitbussen spul ![]()
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
![]() nieuw idee................zinkspray blijft dat wel zitten als het regent????
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Sorry geen antwoord, maar ik stond op het punt een soortgelijk topic te starten. kun je als goede basis idd beter zinkspray gebruiken of epoxyprimer?en wat is beter op stalen wielen?
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() nou ik wil het over mijn lak heen spuiten.......(om mijn vraag te verduidelijken)
maar ik zou als basis een primer gebruiken, lijkt me iets meer ervoor bestemd als zinkspray, heb op mijn wielen ook als basis primer (stalenwielen)
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#5
|
||||
|
||||
![]() nou deze topic loopt niet echt storm merk ik
![]() ![]()
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#6
|
|||
|
|||
![]() tijs, denk je nog even aan thom's verbrede steelies? gespoten met zinkspray, en na twee weken al helemaal verroest...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() sinds wanneer houd primer niet met vocht?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je mot de spuitbus wel goed schudd'n e
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Misschien een overbodige vraag, maar heb je wel je bestaande lak goed gechuurd voordat de primer/whatever lak er overheen ging?
En primer op kaal metal moet je wel aflakken, anders gaat ie roesten. Primer is niet een volledige "dichte" lak, daarom is lak of (denk ik) blanke lak nodig om het volledig te dichten. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nou dat had ik begrepen van Gerts Passat, die had ie toch in de primer gespoten en het dak bladerde af omdat de primer al het vocht vasthield. de auto is nu matgrijs (gerollerd).............maar wil weer hier en daar gaan lassen aan de auto en zoek niet meer te rolleren ![]() (en natuurlijk word de auto eerst geschuurd, alleen niet kaal geschuurd natuurlijk heh, wat ik eroverheen spuit moet de laatste laag worden dus)
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#11
|
||||
|
||||
![]() en blanke lak spuiten...en daarna de primer laag erop
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Eerst blanke lak en dan primer?
![]() Bestaat veel onduidelijkheid over de opbouw van goed lakwerk.. (me included). Poging: 1. kaal metaal 2. roestwerende grondverf (bijv. zinkverf) 3. grondverf voor laklaag 4. evt spuitplamuur 5. laklaag 6. evt blanke lak Correct me if I'm wrong.. ![]()
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
|||
|
|||
![]() als je het toch gaat spuiten hoeft er volgens mij geen zinkverf/zinkprimer op... volgens mij klopt je lijstje wel idd...
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nog een keertje: 1 spuitplamuur 2 primer 3 grondverf 4 kleur 5 eventueel blanke lak. Spuitplamuur MOET altijd voor de grond verf,spuitplamuur is poreus en zuigt de lak op dus daar moet altijd grond verf overheen. Spuitplamuur en grondverf wel effe tussen schuren. Spuitplamuur nooit op geprimerde delen spuiten ,enkel op kaal metaal. Je mag ook nooit op lak plamuren ,krijg je altijd rand aftekeningen ook na lange tijd. Gebruik nooit zinkspray als ondergrond,deze laag wordt nooit hard en stoot andere lak af,hetzelfde geld voor hamarite en andere roest stoppers. Mvg Emiel Last edited by M.I.V.W : 27-05-2005 at 13:31. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Hoe zit het dan met primer/grondverf wat je gewoon in een grootblik koopt..
Dat zou je dus met een dikke laag kunnen aanbrengen en vervolgens netjes schuren, is dat aan te bevelen boven spuitbussen troepjes? voordeel is ook dat je bijv. delen die je net gelast heb zou kunnen behandelen hiermee..toch?
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik heb net een 3L blik gekregen en het advies is om eerst goed te plamuren en alles heel erg glad te maken. met primer vul je wel restoneffenheden op maar het is niet te vervangen door spuitplamuur. een vriend van mij (voormalig plaatwerker bij de KLM): Spuitplamuur is voor watjes, je moet net zo lang doorgaan met gewone plamuur totdat het glad is. ![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() @m.i.v.w.: kan je zinkspray wel als eind(lak)laag gebruiken?? dus over bestaande lak heen?? of zuigt dit spul ook vocht/water op en word het een zooitje op den duur??
P.S. lijkt mij niet want als het antiroest is, en als ze het over gelaste delen heenspuiten wat altijd buiten ligt dan neem ik aan dat het geen vocht opneemt (theorie van mij ![]() maar ik vraag het toch ff ![]() ![]()
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Naar mijn weten is zinkspray een verflaag die ook antiroest is maar niet zoals bijvoorbeeld Hamerite. daar zitten weer stofjes in die het roest ook echt tegengaan. je kan zinkspray gebruiken over bestaande lak, maar eht kan nooit een eindlaag zijn, daar is het volgens mij te porreus voor. het is meer een middel dat je gebruikt na het lassen. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Kun je fertan wel als basis gebruiken tegen de roest? ik wil namelijk m'n velgen overspuiten.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Moet je KevinTDI even voor raadplegen! Zijn pa is lakspecialist! Kev kan je alles vertellen!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |