#1
|
||||
|
||||
Voor de forummers die graag breder willen aan de achterkant
Kwam een keer een topic tegen op www.clubgti.com van iemand die deze platen had gekocht, omdat hij achter breder spoor wou. De dikte is 9.5mm per plaat en kunnen zo tussen de astap en achteras. Kwestie van de originele astap erop leggen, aftekenen en het overtollige materiaal wegslijpen en je hebt 2 leuke spacers.
De onderdeelnummers: 6E0501465A 6E0501466A Kosten ongeveer 20eu per stuk bij de dealer.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#2
|
||||
|
||||
Puur voor de looks zeker?
In hoeverre heeft het breder maken van de spoorbreedte eigenlijk gevolgen m.b.t de wegligging? En dan voornamelijk circuit gebruik? Zijn die er? en wat is dan het autotechnische theoretische verhaaltje? Was toch een automodel met spoorbreedte voor breder als achter? Ik neem frans model? |
#3
|
||||
|
||||
stukje van www.wheelspacers.eu:
De spoorbreedte is de hartafstand tussen de twee wielen op een as. De spoorbreedte speelt ten aanzien van de bereikbare bochtsnelheden en het stuurkarakter van de auto een rol. Een grotere spoorbreedte maakt bij een gelijkblijvende hoogte van het zwaartepunt een betere zijdelingse afsteuning mogelijk. We kunnen de spoorbreedte aan beide assen in gelijke mate groter maken, hetgeen resulteert in hogere maximale bochtsnelheden. Ook kunnen we alleen voor of achter verbreden om de effecten van een ongewenst stuurkarakter te reduceren. Hiervoor geldt: Grotere spoorbreedte voor geeft minder onderstuur. Grotere spoorbreedte achter geeft minder overstuur. Dit komt doordat de as met een grotere spoorbreedte zorgt voor een geringere gewichtsoverdracht. Aan de vooras moet de spoorverbreding ook niet overdreven worden, om de besturing niet te veel te beïnvloeden. Naar mijn weten staan de meeste auto`s aan de voorzijde breder dan achter.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Is ook voor geventileerde schijven achter te kunnen plaatsen op golf 1,2 en 3. als deze afkomstig zijn van bv golf leon enz
Natuurlijk met de juiste astap en lager naaf. |
#5
|
||||
|
||||
Dit deel komt specifiek af van de lupo gti. Heb deze ook op de achteras zitten voor de schijfombouw naar geventileerd.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Dailys: Passat W8 Station & T4 California |
#6
|
||||
|
||||
Je kunt natuurlijk ook een stuk strip bij de locale ijzerboer halen en de 4 gaten boren, of zie ik het nu verkeerd?
Wel bouten gebruiken met de juiste treksterkte! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
idd,ik zou hier nooit geen 20 euro per kant voor neerleggen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is ook een optie inderdaad! En goedkoper
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
Heb ook al eens zoiets gemaakt. Deze heeft een dubbele functie.
Op de foto nog uit 1,5mm 304L materiaal en nog in de beginfase |
#10
|
||||
|
||||
Maar wel kant en klaar. Dus snap wel dat mensen dit aanschaffen..
|