Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-03-2013, 15:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default Voor de forummers die graag breder willen aan de achterkant

Kwam een keer een topic tegen op www.clubgti.com van iemand die deze platen had gekocht, omdat hij achter breder spoor wou. De dikte is 9.5mm per plaat en kunnen zo tussen de astap en achteras. Kwestie van de originele astap erop leggen, aftekenen en het overtollige materiaal wegslijpen en je hebt 2 leuke spacers.















De onderdeelnummers:

6E0501465A
6E0501466A

Kosten ongeveer 20eu per stuk bij de dealer.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-03-2013, 15:41
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Puur voor de looks zeker?

In hoeverre heeft het breder maken van de spoorbreedte eigenlijk gevolgen m.b.t de wegligging? En dan voornamelijk circuit gebruik? Zijn die er? en wat is dan het autotechnische theoretische verhaaltje?

Was toch een automodel met spoorbreedte voor breder als achter? Ik neem frans model?
Reply With Quote
  #3  
Old 29-03-2013, 16:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

stukje van www.wheelspacers.eu:

De spoorbreedte is de hartafstand tussen de twee wielen op een as.
De spoorbreedte speelt ten aanzien van de bereikbare bochtsnelheden en het stuurkarakter van de auto een rol. Een grotere spoorbreedte maakt bij een gelijkblijvende hoogte van het zwaartepunt een betere zijdelingse afsteuning mogelijk. We kunnen de spoorbreedte aan beide assen in gelijke mate groter maken, hetgeen resulteert in hogere maximale bochtsnelheden. Ook kunnen we alleen voor of achter verbreden om de effecten van een ongewenst stuurkarakter te reduceren. Hiervoor geldt:

Grotere spoorbreedte voor geeft minder onderstuur.
Grotere spoorbreedte achter geeft minder overstuur.

Dit komt doordat de as met een grotere spoorbreedte zorgt voor een geringere gewichtsoverdracht. Aan de vooras moet de spoorverbreding ook niet overdreven worden, om de besturing niet te veel te beïnvloeden.


Naar mijn weten staan de meeste auto`s aan de voorzijde breder dan achter.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-03-2013, 16:14
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Is ook voor geventileerde schijven achter te kunnen plaatsen op golf 1,2 en 3. als deze afkomstig zijn van bv golf leon enz
Natuurlijk met de juiste astap en lager naaf.
__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #5  
Old 29-03-2013, 21:52
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Dit deel komt specifiek af van de lupo gti. Heb deze ook op de achteras zitten voor de schijfombouw naar geventileerd.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #6  
Old 29-03-2013, 22:29
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Je kunt natuurlijk ook een stuk strip bij de locale ijzerboer halen en de 4 gaten boren, of zie ik het nu verkeerd?
Wel bouten gebruiken met de juiste treksterkte!
Reply With Quote
  #7  
Old 29-03-2013, 22:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Je kunt natuurlijk ook een stuk strip bij de locale ijzerboer halen en de 4 gaten boren, of zie ik het nu verkeerd?
Wel bouten gebruiken met de juiste treksterkte!

idd,ik zou hier nooit geen 20 euro per kant voor neerleggen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-03-2013, 22:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Je kunt natuurlijk ook een stuk strip bij de locale ijzerboer halen en de 4 gaten boren, of zie ik het nu verkeerd?
Wel bouten gebruiken met de juiste treksterkte!


Dat is ook een optie inderdaad! En goedkoper
Reply With Quote
  #9  
Old 29-03-2013, 22:58
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,868
Default

Heb ook al eens zoiets gemaakt. Deze heeft een dubbele functie.
Op de foto nog uit 1,5mm 304L materiaal en nog in de beginfase


__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #10  
Old 31-03-2013, 10:43
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Maar wel kant en klaar. Dus snap wel dat mensen dit aanschaffen..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum