Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-04-2013, 15:19
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default Kan ik dit weg laten ?

Ik ben bezig met me motorkabel netjes te maken deze is van een 1500JB.
En hij moet nu voor de ABA gaan werken dus ik hou hier en daar wat over.
En ik moet de kabels die na de accu gingen terug naar achteren halen.

1ste vraag.

Kan ik deze 3 draden weg halen of terwijl terug trekken uit de boom tot de stekker en er uit halen.
Ik weet niet waar het voor diende en of ik het nu nog nodig heb voor de ABA.







Kom waarschijnlijk nog meer tegen maar dit was de eerste.

Ik wou ook wat kabels gaan verlengen maar welke mogen bv om wat voor rede niet langer.
Ik ga de boom naar de bobine waar ook de bovenstaande draden in zitten uit dunnen.
Dan gaan de sensor draden verlengd worden.
De draden van de module naar bobine en ontsteking wordt verlengd.
Enz enz

En graag jullie tips wat ik het beste kan gebruiken om de buiten boom weer water en viezigheid dicht te krijgen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2013, 15:36
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Deze draden en sensoren zijn voor de warmloopregeling van de oude carburateur van belang. Ik weet bijna zeker dat je ze met je ABA's niet meer kunt en zult gebruiken. Er zit in je zekeringkast ook een relais wat voor de warmloopregeling bedoelt is (was). Ik weet ff niet welk relais het is, maar dat kan dan ook vervallen. Die dikkere rode draad van de tweede foto is voor je inlaatspuitstukvoorverwarming en kan dus ook vervallen
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2013, 16:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Thanx lijkt me duidelijk

Nu het volgende
Ik had een automaat dus de startmotor zat ook achter op het blok ipv aan de voorzijde.

De startmotor stekker dikke rood/zwart en een zwart.




Dikke Rood/Zwart ging naar de automaat pook





En Zwart gaat naar de bobine waar hij samen zit met paars/wit




Kan deze zwarte gewoon weg gelaten worden ?
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2013, 16:19
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Volgens mij wel. Deze zorgt er voor dat je bobine tijdens het starten voldoende spanning houdt. Wanneer de motor loopt (of in dit geval liep), ging de 12V weer van die zwarte draad af en krijgt (kreeg) de bobine de spanning via die paars/witte draad, die via een weerstand spanning doorgeeft. De spanning aan je bobine is dan weer iets lager als tijdens de start.
Ik heb het even opgezocht in de JHIMS en dit wordt bevestigd daardoor.
De weerstand kun je dan ook verwijderen en ik neem aan dat je een andere bobine hebt voor dat blok
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #5  
Old 30-04-2013, 17:17
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nee niet echt bobine is al een keer stuk gegaan in de automaat tijd.
En heb er toen 1 van een wille keurige golf2 gepakt volgens mij hoezo ?

Ik heb geen weerstand gezien ,maar dit was dus alleen in het geval van een automaat dat hij even hielp tijdens het starten.

Ieder geval heel erg bedankt alvast
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #6  
Old 30-04-2013, 17:22
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Graag gedaan, daarvoor zitten we op een forum

Het beste zoek je een bobine die bij de ontsteking hoort die op je motorblok zit. Dit is vaak een eenheid. Heeft te maken met interne weerstanden, spanning enz. enz. Je kunt je bobine namelijk opblazen als er niet de juiste ontsteking bij zit en omgekeerd. Er is verschil tussen dus!
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #7  
Old 30-04-2013, 17:42
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Duidelijk heb de ontsteking van een ABA maar niet de bobine
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum