![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() mijn krukaskeerring legt al een tijdje en nu word ik best wel een beetje ziek van dat de hele oprit onder de druppen olie komt . nu wil ik die laten vervangen maar op wat voor kostenpost kan ik rekenen.
er gaat opzich niet zoveel tijd in zitten volgens mij maar ik kan het ook mis hebben. iemand enig idee het gaat om een 1.6 td JR |
#2
|
||||
|
||||
![]() Controleer het voor de zekerheid ff, maar meestal is het de tussenas keerring die lekt en dan niet eens zozeer de keerring maar het o-ringetje wat achter het flensje zit.
kosten nieuwe keerring en bijbehorende o-ring totaal bij de dealer 33euri. Heb eergister nog een Vento gedaan. ook de krukaskeerring dachten ze maar ook hier was de tussenas keering lek. |
#3
|
||||
|
||||
![]() wel handig om te weten om welke kant van de krukas het gaat ??? als het de bakkant is,dan heb je wel even wat meer werk
|
#4
|
||||
|
||||
![]() sorry vergeten
![]() of dit goed zelf te doen , ik heb geen luchtsleutel of blokkeer gereedshap johan hoe doe jij het dan ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Blokkeren?
![]() ![]() Je moet dus wel je riem eraf halen, en weer afstellen!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() blokkeren als hierboven zoals Zollie heeft aangegeven
![]() ik heb ook geen speciaal gereedschap ervoor. alleen een tang om de nokkenas of tussenas beet te houden. Die onderste bout kan goed vastzitten. |
#7
|
||||
|
||||
![]() moet ik dan met het losdraaien de riem eerst laten zitten vanwege het doorschieten dat dan de nokkenas direct mee draait
ben er best wel een beetje huiverig voor al ik heel eerlijk ben |
#8
|
||||
|
||||
![]() vervang wel gelijk het tandwiel en de bout !!!!! deze willen nog weleens breken.Ook de spie wil nog weleens uit het tandwiel breken.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() blokere.
en dan de luchtsleutel erop evert . is wel te doen ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het ook zelf gedaan gedaan krukas en hulpas keering.
Eerste poging heb ik me 19 dop er op afgebroken zo vast zat het ![]() Maar uit eindelijk met een paar flinke klappen is het toch gelukt. Voordeel en een nadeel mijn blo lag toen in de schuur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
![]() is trouwens nog geukt ook met een los blok dus niet in de auto
![]() 4mm plaat van 8x40 cm half rondje eruit flexen gaten overnemen en 1,5 meter buis op de dop-pen zo maar klaar ik kon de bout denk ik nog wel een keer 90 graden extra draaien als het nodig was ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() leuk om te zien dat iedereen er zijn eigen "gereedschap" voor heeft
![]() Ik doe het ook gewoon zonder speciale tools, proberen te blokeren en zien dat je nokkenwiel niet breekt ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Bij mij brak de eerste keer dus wel het kleine krukaswieltje
![]() Maar ik had er nog 1 liggen ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |