![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen,
Omdat ikzelf er echt even niet meer uit kom plaats ik hier mijn probleem. Ik ben met de golf naar huis gereden,nieuw contact puntje erin gezet, afgesteld op 0,4 mm op een "nok". toen proberen te starten lukt niet meer. Alle bougies bekeken en vonken goed. Het vreemde is dat er 2 bougies nat zijn en 2 niet. Zodra je start en vol gas geeft kan je wel "gas geven"maar dan moet je wel door blijven starten. Zodra je stop met starten valt hij gelijk dood. Heb de luchtschroef op 2 slagen gezet en benzine op 2,5 slag... Wie o wie kan mij raad geven... de carbarateur is een solex 34 pic 3 met auto choke. Alvast bedankt ![]() M.v.g Ben |
|
|||
|
|||
![]() 1.dubbelcheck als eerste of de puntjes niet zijn verlopen, omdat het schroefje misschien niet vast genoeg zit of zat.
2. Check of het draadje naar je ontsteking gemonteerd is 3. Check of de draad die je aan de puntjes vastschroeft aan beide kanten contact maakt (doormeten, kan met testlampje op de aansluiting aan de buitenkant) 4. Heb je nog dingen van de carburateur losgehad? |
|
|||
|
|||
![]() en heb je de verdelerkap niet per ongeluk een halve slag gedraaid?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik zou de spanning die de onsteking krijgt controleren, bij starten (of doorstarten) wordt deze overbrugd via de startmotor, zodat deze een betere verbinding krijgt naar de accu. Kan wezen dat het net niet genoeg is als je stopt met starten, en de ontsteking voeding via de zekeringkast krijgt. Controleer ook of alle zekeringen goed zijn en goed contact maken. Heel eventueel massapuntje, maar dat zal wel loslopen. (maar als je toch bij de zekeringkast kijkt, kijk dan wat hoger naar het kroontje met stekkers op het chassis...
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de reacties.
Naar zekeringen heb ik gekeken en zijn allegoed. Ook het contactpuntje heb k na gekeken en is nog steeds het zelfde. De verdelerkap kan maar op 1 manier i.v.m het nokje. Ik denk ook eerder dat het een elektrische probleem is want hij valt dood als je stop met starten. Het rare is dat ik enkel contactpuntje vervangen heb....meer niet. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() bobine in orde? krijgt hij nog spanning nadat je stopt met starten? zo niet, wellicht het contactblokje.
|
|
|||
|
|||
![]() Probleem is opgelost.
Het vierkante asje wat onder je verdeelkap zit was kaas. Te veel speling en de hoeken waren niet meer "scherp" Nu komt er een golf2 ontsteking in. Groetjes ben |