Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-10-2013, 16:26
Pizzaboy Pizzaboy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 24
Default 1979 golf 1.5 automaat start-->valt dood

Beste mensen,

Omdat ikzelf er echt even niet meer uit kom plaats ik hier mijn probleem.
Ik ben met de golf naar huis gereden,nieuw contact puntje erin gezet, afgesteld op 0,4 mm op een "nok".
toen proberen te starten lukt niet meer.
Alle bougies bekeken en vonken goed.
Het vreemde is dat er 2 bougies nat zijn en 2 niet.
Zodra je start en vol gas geeft kan je wel "gas geven"maar dan moet je wel door blijven starten.
Zodra je stop met starten valt hij gelijk dood.
Heb de luchtschroef op 2 slagen gezet en benzine op 2,5 slag...
Wie o wie kan mij raad geven...
de carbarateur is een solex 34 pic 3 met auto choke.

Alvast bedankt !

M.v.g Ben
Reply With Quote
  #2  
Old 27-10-2013, 21:33
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

1.dubbelcheck als eerste of de puntjes niet zijn verlopen, omdat het schroefje misschien niet vast genoeg zit of zat.
2. Check of het draadje naar je ontsteking gemonteerd is
3. Check of de draad die je aan de puntjes vastschroeft aan beide kanten contact maakt (doormeten, kan met testlampje op de aansluiting aan de buitenkant)
4. Heb je nog dingen van de carburateur losgehad?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2013, 21:34
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

en heb je de verdelerkap niet per ongeluk een halve slag gedraaid?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2013, 15:38
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Ik zou de spanning die de onsteking krijgt controleren, bij starten (of doorstarten) wordt deze overbrugd via de startmotor, zodat deze een betere verbinding krijgt naar de accu. Kan wezen dat het net niet genoeg is als je stopt met starten, en de ontsteking voeding via de zekeringkast krijgt. Controleer ook of alle zekeringen goed zijn en goed contact maken. Heel eventueel massapuntje, maar dat zal wel loslopen. (maar als je toch bij de zekeringkast kijkt, kijk dan wat hoger naar het kroontje met stekkers op het chassis...
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2013, 19:10
Pizzaboy Pizzaboy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 24
Default

Bedankt voor de reacties.

Naar zekeringen heb ik gekeken en zijn allegoed.
Ook het contactpuntje heb k na gekeken en is nog steeds het zelfde.
De verdelerkap kan maar op 1 manier i.v.m het nokje.
Ik denk ook eerder dat het een elektrische probleem is want hij valt dood als je stop met starten.
Het rare is dat ik enkel contactpuntje vervangen heb....meer niet.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2013, 19:27
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

bobine in orde? krijgt hij nog spanning nadat je stopt met starten? zo niet, wellicht het contactblokje.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-11-2013, 19:41
Pizzaboy Pizzaboy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 24
Default

Probleem is opgelost.
Het vierkante asje wat onder je verdeelkap zit was kaas.
Te veel speling en de hoeken waren niet meer "scherp"
Nu komt er een golf2 ontsteking in.

Groetjes ben
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum