Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-04-2013, 20:12
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default K04 turbo monteren op 150/180pk 20vt

Ik heb een k04 gemonteerd op mijn AJQ motor waar standaard een k03 op hoort te zitten.

Nu ik een probleem dat de metalen koelvloeistof leiding (die voor de aanvoer van de kachelradiateur zorgt) precies voor de inlaat van turbo uitkomt, is er voor de de 225pk blokken soms een andere leiding nodig?

Ik ben dit namelijk nog nooit tegen gekomen.

Zoja, wat is hier precies anders aan? Heeft iemand er toevallig ergens 1 liggen? Of weet iemand het onderdeelnummer hiervan?

Ik zal zo even een foto posten, in iedergeval alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 23-04-2013, 21:03
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default






Bij deze de foto's
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 24-04-2013, 14:29
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Niemand die mij hierbij kan helpen?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 26-04-2013, 17:20
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik heb dit nooit eerder gezien, maar kun je zelf geen leiding maken of deze lager hangen door een langere slag erboven te monteren?

Op de foto lijkt het alsof het maar een 'klein stukje' scheelt.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 26-04-2013, 17:43
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Ik heb al gezien dat er 2 verschillende leidingen zijn, alleen die van de ajq is anders blijkbaar? en Waarom?

Denk dat ik hem afzaag en zelf een nieuw randje op las,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2013, 12:28
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

Ik heb dit probleem ook gehad. De leiding kwam tijdens het rijden tegen de rembekrachtiger aa. Ik heb toen met de hand een stukkie van dat pijpje af ge zaagt en dan zit de slang verder naar voren.
Dat was een k04 001. Die van jiu is denk ik een 024. Die zijn iets anders.
Gewoon een stuk afzagen en dan slang met een bochtje om je intake pipe.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-05-2013, 18:11
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

K04 past toch eigenlijk niet op een AJQ? Normaal moet je dan ook je uitlaatspruitstuk vervangen. Is dit ook gedaan? Misschien dat het daarom niet past.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2013, 01:37
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Hij zit netjes met een origineel s3 spruitstuk op.

Blijkbaar had de ajq een leiding die een flink stuk verder uitsteekt als een hoop andere 20vt's.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 16-06-2013, 17:06
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

die leiding kun je toch zo met de hand verbuigen, wij verbuigen ze ook altijd bij montage in een mk1.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum