Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-01-2004, 20:57
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default cilinderkopprobleem, pg op ev?

past een cilinderkop van een pg (g60) op een ev (8v)?

het enigste verschil is volgens mij dat een pg hydraulische klepstoters heeft.

iemand ervaring mee?

ik hoor het wel
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #2  
Old 24-01-2004, 21:03
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #3  
Old 24-01-2004, 21:07
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

dank je evilnyntje, masar jeroentjuh is een kameraad van mij en die zei dat het paste, maar hij had er niet aan gedacht dat een g60 kop hydraulische klepstoters heeft en mijn blokkie niet, dus............
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #4  
Old 24-01-2004, 21:23
maurice_vr6's Avatar
maurice_vr6 maurice_vr6 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 605
Default

pf motor heeft toch ook hydraulische klepstoters, tenminste ik heb een 8v kop liggen met hydraulische klepstoters
__________________
bora TDI
golf 4 cabrio heiglijn
www.vw-speed.nl

Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM

www.delmau-shop.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 24-01-2004, 21:39
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Volgens mij moet het geen probleem zijn. Durf niet te zeggen of de G60 nokkenas wel zo geweldig loopt op een ongeblazen motor.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 24-01-2004, 21:42
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Quote:
Originally Posted by maurice_vr6
pf motor heeft toch ook hydraulische klepstoters, tenminste ik heb een 8v kop liggen met hydraulische klepstoters


Het is een EV motor, maar het gaat passen, we zetten wel de nokkenas over. En waarschijnlijk meteen de kop laten bewerken.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-01-2004, 21:50
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Maar niet vaste stoter nokkenas in hydro kop hangen he?
KJet injectors geen probleem: schroefdraad van KJet en Digifant injectorhulzen is hetzelfde. Overschroeven dus.

Andersom kan namelijk ook, digifant injectors in 16V spruitstukken, I know :twisted:
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2004, 00:51
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Op hoeveel fora ga je dit vragen Jeroentjuh? G60 as is vaak zelfde as als in normale GTI. Dus je kan de boel gewoon overschroeven, de injectorcups kan je met een dikke inbus verwijderen(wel voorzichtig je draaid ze zo aan puin)
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2004, 11:45
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Op hoeveel fora ga je dit vragen Jeroentjuh? G60 as is vaak zelfde as als in normale GTI. Dus je kan de boel gewoon overschroeven, de injectorcups kan je met een dikke inbus verwijderen(wel voorzichtig je draaid ze zo aan puin)


Ach ja Melchior, ik denk doe ut meteen goed, overal neer zetten 8)
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2004, 13:45
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by Waxie
Andersom kan namelijk ook, digifant injectors in 16V spruitstukken, I know :twisted:


Meen je dat nou????? HEHEHE
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #11  
Old 26-01-2004, 20:23
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
De injectorcups kan je met een dikke inbus verwijderen(wel voorzichtig je draaid ze zo aan puin)


Ja die zitten duz muurvast met de inbus kan ik nie te veel kracht zetten, anders draai ik ze aan de binnenkant dol. Is er een speciale manier voor, ze hoeven niet heel te blijven
Reply With Quote
  #12  
Old 26-01-2004, 22:27
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Zitten vaak zo vast als je zegt zodat je ze er niet heel uit krijgt... Gewoon een hamer en beitel dan beuk je ze er zo uit. Laat maar zien wie er de baas is!!!
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #13  
Old 05-02-2004, 20:32
rich's Avatar
rich rich is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Quote:
Originally Posted by Waxie
Andersom kan namelijk ook, digifant injectors in 16V spruitstukken, I know :twisted:


Meen je dat nou????? HEHEHE
zeg ben jij lid van de fietsemakers club of zo gallart
Reply With Quote
  #14  
Old 09-02-2004, 00:31
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ja fietsenmakersclubmeeting bij bril zondag in de tuin lekker de wagens tunen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum