![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Met een maatje afgelopen weekend de nokkenas willen wisselen voor een G60 nokkenas maar dat paste niet want de nokken zijn te groot voor de kop. dus weer de originele erin gezet. tegelijk een nieuwe distributieriem geplaats. na terug monteren hebben we ruim een half uur niet aan de nokkenas gezeten. Krukpoelie en olie/ontstekingswiel staan evenwijdig. Nokkenwiel achterste streep staat gelijk aan kleppendeksel. Meenemer onder de ontsteking staat gelijk de krukas. Rotor wijst naar het kerfje op het ontstekingshuis.( tevens naar bougiekabel van cilinder 1) Daarna meerdere rotaties gedaan met de hand om te controleren of de boel vrij loopt en nog steeds op tijd staat. Dat was allemaal goed. Dit alles is volgens het boekje gegaan, (Kluwer) probleem Nu slaat de motor zeer slecht aan en blijft niet op eigen kracht draaien. ploffen uit de carb en ploffen uit de uitlaat. Timing Eerste gedachte was riem timing. deze nogmaals gecontroleerd Kruk-nokkenas staat goed op tijd. Ontsteking De ontsteking gecontroleerd met een gun, kan het kerfje op het vliegwiel niet vinden. wanneer de 1e cilinder in BDP staat is het kerfje van het vliegwiel niet te zien. vervolgens het ontstekingswiel 1 rondje gedraaid en weer getest = Geen resultaat. Daarna de meenemer onder de ontsteking een kwartslag te laat gezet = motor loopt iets beter. Wat is hier aan de hand?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#2
|
||||
|
||||
![]() de ontsteking of timing staat verkeerd,dat is heel duidelijk
|
#3
|
||||
|
||||
![]() dat denk ik dus ook, maar alle wielen staan op tijd:
Zou de kruk of nokkenaswiel gedraaid zijn op de as.. of de timing van de meenemer op alle mogelijke manieren proberen.. ![]() ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 13-08-2012 at 13:38. |
#4
|
||||
|
||||
![]() loopt i niet gewoon op 2 cilinders, dat je de verdeel kap verkeertesom er op gezet heb dat cilinder 2 en 3 verkeerd zitten? check dat maar ff
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Dat is gecontroleerd, rotor wijst naar bougiekabel 1.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Rotor kan best naar 1 wijzen, terwijl bijv. bougiekabels 2 en 3 verkeerd om zitten...
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Nokkenastandwiel omgedraait ?? Bij mijn 1.8 staat er aan beide kanten een merkteken op echter op verschillende plekken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
||||
|
||||
![]() krukas in de bak op tijd,nokkenas merkteken goed en rotor wijst gelijktijdig naar streepje op de verdeler,maar toch doet ie het niet meer?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Nokkenaswiel is er niet afgeweest, alleen de bout ontspannen.
volgens het boekje; Tikken doet ie niet, draaien als een varken en flink ploffen uit de carb wel.(als ie draait..) ontsteking wijst de rotor naar bougiekabel 1, en staat afgesteld op het kerfje in het huis. Bij het nokkenaswiel wanneer het binnenste kerfje goed staat (foto 3) klopt de buitenste totaal niet. zuiger staat dan in BDP en kleppen zijn beide dicht op cilinder 1. Of het tegen tuimelen aanzit weet ik zo gauw even niet. Moet vliegwiel kerfje zichtbaar zijn als de 1 cil in BDP staat, samen met de waterpomppoelie die op tijd staat?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 13-08-2012 at 20:01. |
#11
|
||||
|
||||
![]() waterpomppoelie op tijd?
als cilinder 1 boven staat zit er een 0 en een kerfje in de bak,het nulletje moet je hebben het kerfje is voor het 6graden punt der ontsteking ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Excuus, Krukas poelie.
nu, als cil 1 boven staat zie je niks op het vliegwiel. draai je de krukas iets zie je een dikke streep/nok op het vliegwiel. die dus ook tevoorschijn komt met de stroboscoop.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
||||
|
||||
![]() hoe controleer je of cilinder 1 boven is dan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
![]() schroevendraaier door het bougiegat
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Je weet ook dat het tellen van de cillinders bij de distributie begint? Dus die aan vliegwielzijde= cilinder 4. just in case
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
1 en 4 staan tegelijk boven dus dat zou nog niet veel uitmaken ![]() je moet iets niet goed hebben zitten met de timing,maar wat daar val ik zo niet achter.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
|||
|
|||
![]() bougiekabels eruitgetrokken aan de kabel, waardoor er 1 of meerdere kapot zijn? Slaan er vonken over van kabel naar cilinderkop?
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Mankement aan de ontsteking had ik ook aan gedacht,
Alle 4 de bougies met kabel eruit getrokken en tegen de kleppendeksel aan gehouden, overal is er vonk. vanaf de distributie is het 1234 op de verdeler is het 1342. Het vreemste vind ik dat het vliegwiel kerfje/ nulletje niet te vinden is, dus van de week gooi in de onsteking de rondte in om te kijken of het kerfje in zicht komt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#19
|
||||
|
||||
![]() merkteken op de v-snaarpoelie die op de krukas zit heb je ook gelijk gezet met het tekentje op de kunststof kap die er normaal achter zit?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#20
|
||||
|
||||
![]() Dat pijltje wijst het merkteken van olie/onstekingsas aan toch? had het gecontroleerd en kwam overeen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |