Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-06-2005, 17:22
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Question GTI houd soms in tot 2500 rmp

Hai, m'n GTI houd soms in, vooral bij een koude motor. Zodra ik door de 2500 toeren ben is het weg en loopt ie lekker. Ook heb ik onder de 2500 toeren iets meer trilling in de auto.
Het gekke is ie er niet altijd last van heeft, vanmorgen naar werk ging het prima net op de terugweg had ie het tot 2500 ff lastig.

Wat kan dat zijn?


ps. Bougies en bijbehorende kabels zijn vervangen.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-06-2005, 22:13
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

De oorzaak kan echt van alles zijn...
Denk dat het beste is om ervoor te zorgen dat je zo gedetaileerd mogelijke informatie hebt van het motorblok en het injectiesysteem. Bijv. de mapjes die ze bij de dealer ook hebben. Let op juiste motorcode.
Daarin staat ook hoe alle afzonderlijke onderdelen gecontroleerd kunnen worden.
Bovendien kun je kijken of het allemaal nog wel origineel is, en er dus niet aan geprutst is. (met slecht lopen tot gevolg)

Dan (evt met iemand die ervaring met motoren heeft) het hele motorblok en injectiesysteem controleren.
Bij systematische aanpak moet er zeker wel uit te komen zijn.

Mocht je zelf niet heel handig zijn, dan zou ik hem liever nog gewoon wegbrengen naar een specialist. Dan kost het wat geld, maar dan is het wel weer in orde.
Of misschien dat iemand van dit forum er eens in real life naar wil kijken...

Zulke problemen kun je via internet heel moeilijk oplossen...

Edit: Oja: succes
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 01-07-2005, 12:56
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
De oorzaak kan echt van alles zijn...
Denk dat het beste is om ervoor te zorgen dat je zo gedetaileerd mogelijke informatie hebt van het motorblok en het injectiesysteem. Bijv. de mapjes die ze bij de dealer ook hebben. Let op juiste motorcode.
Daarin staat ook hoe alle afzonderlijke onderdelen gecontroleerd kunnen worden.
Bovendien kun je kijken of het allemaal nog wel origineel is, en er dus niet aan geprutst is. (met slecht lopen tot gevolg)

Dan (evt met iemand die ervaring met motoren heeft) het hele motorblok en injectiesysteem controleren.
Bij systematische aanpak moet er zeker wel uit te komen zijn.

Mocht je zelf niet heel handig zijn, dan zou ik hem liever nog gewoon wegbrengen naar een specialist. Dan kost het wat geld, maar dan is het wel weer in orde.
Of misschien dat iemand van dit forum er eens in real life naar wil kijken...

Zulke problemen kun je via internet heel moeilijk oplossen...

Edit: Oja: succes



Zit er idd aan te denken om em eens weg te brengen en na te laten kijken, nu loopt ie weer prachtig, lekker direct op het gas, nie moeilijk doen, gewoon rijden, zoals het hoord!

Rare dingen....die GTI's :biggrin:
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum