![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoi, ik heb 2 lichtmetalen spaakvelgen achter, maar die zijn te groot (komen te veer naar buiten)
dus, ik ben op zoek naar 2 velgen 6J 13 liefst met band, maar mag ook zonder |
|
||||
|
||||
![]() Heb je wel eens van ET waarde gehoord ?
Als je nu vermeld welke waardes jij nu hebt dan zoekt dat wat makkelijker .. zeker voor een steilheck ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Eh.... ET, is dat niet dat groene mannetje van mars? ![]() nee ik heb geen idee, het enige wat ik weet is 6J13 dus.. wat betekend ET? |
|
||||
|
||||
![]() alles wat je over ET zou willen weten:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5709 |
|
||||
|
||||
![]() je moet smallere hebben als je originele wilt..
die zijn geen 6x13 maar 4,5 of 5x13, als je me het model ff showt dan kan ik ff voor je kijken...
|
|||
|
|||
![]() Origineel polo86c staal is 4,5 of 5,5
|
||||
|
||||
![]() Polo steilheck is er geweest in 4,5 en 5 J.
5,5 J niet af fabriek geleverd, maar past wel als je precies de goede ET waarde hebt. De ET waarde komt door de wielkasten achter echt heel kritisch! Ik heb ervaring (joh!), en 6J is goed te doen met een ET van rond de 40 (ik kan wel even voor je kijken). Als je originele velgen wilt, dan is dat 4,5 J en daar past dan maximaal 155/70 R 13 op (als breedste maat). 155/80 R13 wat op de Golf 2 vaak zit NIET DOEN!! Loopt aan in de voorste wielkasten! en t ziet er niet uit (ballon banden XXL)
|
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog wel een setje polo staal liggen die ik wel kwijt wil...
voor een leuk prijsje noem maar wat mogen ze wel weg... hier een foto voor het model...
|
||||
|
||||
![]() ik heb er dus nog 2 in 4,5 heb ff gekeken.. model polo 2 geloof ik...
ruile tegen de ats/gm dan moet ik er nog 1...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dit is er die er voorop zit voor de duidelijkheid, ik dacth dat dat 6j dus de steek was, maar dat is niet zo. heb dus GEEN 6J nodig, maar 4,5 model polo 2 86C uit 1988 Steilheck, maar dat is volgens mij dubbel op. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
zitten er banden op? en zo ja wat moet je dan voor het gehele set hebben? |
|
||||
|
||||
![]() volgens mij heb ik dat model liggen...
zal eens in de kofferbak kijken morgen.
|
||||
|
||||
![]() er zitten banden op ja... alleen daarvan zijn er 2 niet zo best de andere 2 hebben nog wel aardig profiel...
zeg maar wat je ervoor geeft ![]()
|
||||
|
||||
![]() VERKOCHT! Eh, o, sorry...
Enne, Johan, hoe staat het met die 6,5j steelies? |
|
||||
|
||||
![]() de steelies zitten eronder arnus... nog niet gespoten maar ja ze staan wel dik...
voor 50 euro mag je ze wel komen halen hoor Rico... pm me maar effe als je interesse heb...
|
||||
|
||||
![]() Rico:
Breedte van velg: in J (inch) uitgedrukt: 4,5 J of bijv 6J Steek: aantal gaten x diameter cirkel (bijv 4x 100 of 5 x 112) ET= EinpressTiefe = Off-set: Plaats van het velg hart tov het midden: Hogere ET waarde = Hart verder naar buiten = Velg in totaal verder naar auto. Diameter van de velg: Inch => 13 inch, 14 inch 15 inch Naafdiameter: Grote van het pasgat in het midden (Bijv. 56mm) Standaard Polo 2 velg: diameter: 13 inch breedte: 4,5 J steek: 4x 100 ET: 45 mm Naafgat: geen idee eigenlijk. De Polo 2f had dezelfde velgen, maar dan met ET 38 Op de 2f zijn 'r zijn ook dezelfde vorm maar dan 5,5 J brede velgen geweest, met ET 38. Deze passen waarschijnlijk ook wel, maar zijn zo zeldzaam in Nederland dat je ze bijna niet tegenkomt (In duitsland struikel je er dan weer over).
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
is goed, PM komt er aan, maar moet ff kijken wanneer we weer die kant op komen (ouders en schoonouders wonen in sweetlake). |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat een verhaal, weer wat geleerd. ga dus ook ff kijken hoe het dus dan zit met de bus. heb nl nog een velg liggen met een grotere band. de velg lijkt hetzelfde. (wanneer en wat spreken we verder af over het roostertje, de gril en de ruitenwisserarm?) |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
heb jij nog interesse in die ats/gm 6j13 die er nu onder zitten? |