Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-08-2013, 18:49
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default Bedrading drama, help!

Ik ben bezig geweest met de bekabeling van mijn GTI, en besloot de startonderbreking te verwijderen. Jullie raden het al, hij start niet meer. Elke keer als ik de sleutel omdraai gaat het lampje van de richtingaanwijzer branden. Nou heb ik het idee dat ik ergens wat draden ben vergeten weg te halen, en nog het één en ander moet verwijderen.

Hier onder wat foto's, ik hoop dat jullie er WEL wijs uit kunnen worden, want met deze bende kan ik niks. Weet wel dat er nog kabels liggen voor elektrische ramen, naja één dan.























Relais zit sowieso niet op de juiste manier vast, maar ik wil de hele bende er tussenuit hebben.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #2  
Old 21-08-2013, 22:12
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Ja ik kan je wel helpen maar dan zou ik bijna willen vragen of we niet even kunnen bellen, want dit gaat nogal typ werk worden!

Maar onder je stuur daar zie je die draad bomen en al die blauwe knijp klemmetjes die daar rond zitten zijn niet origineel, dat relais onder je motorkap ook niet, en die bossen met draden rond je accu polen vind ik ook vreemd!

Ik zou toch bijna overwegen om toch even bij je langs te komen, dat maakt het zo veel makkelijker, en kan je bij die van mij zo veel fotos schieten als je wilt van hoe het wel hoort te zitten.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-08-2013, 22:50
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Als ik niet zo druk was kwam ik je graag helpen, dit is mijn ding zeg maar, Electra.

Maar ik zou op zn vroegst pas vrijdag langs kunnen komen
Reply With Quote
  #4  
Old 22-08-2013, 18:40
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Ik zou allereerst de schema's erbij pakken en dan draadje voor draadje vanaf de zekeringkast er op afstrepen wat er wel goed zit.

Dan zie je ook of het niet handiger is om complete kabelstrengen te gaan vervangen. Er lijkt wel heel veel in geknutseld zo op de foto's.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2013, 12:19
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Ik zou allereerst de schema's erbij pakken en dan draadje voor draadje vanaf de zekeringkast er op afstrepen wat er wel goed zit.

Dan zie je ook of het niet handiger is om complete kabelstrengen te gaan vervangen. Er lijkt wel heel veel in geknutseld zo op de foto's.


Ja maar dit zie je vaker hoor!
Als er na de levering van de auto nog alarm word ingebouwd dan werken ze met van die blauwe knijp schoentjes rond de bekabeling en vaak maken ze er een appart zooitje van.
Bij mijn golfje waren bijvoorbeeld de achterlicht units aangepast, er zaten aan bijde kanten 2 relais en de rem lichten waren in serie gezet met de gewone achterlichten?
Heel vreemd allemaal, maar ik heb alles er uit gesloopt en gewoon weer in oude staat terug gebracht. Nu werkt de electronica ook weer zoals het hoort
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2013, 12:23
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Als er een alarm oid wordt gemonteerd door een professional worden scotch locks (blauwe knijp zooi) echt niet gebruikt


Maar morgen eind van de middag ga ik kijken bij Wouter of ik de boom weer netjes kan maken (lijkt me wel)
Reply With Quote
  #7  
Old 23-08-2013, 18:17
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Ja maar dit zie je vaker hoor!

Inderdaad, en je ziet heel vaak dat zogenaamd professionele bedrijven er ook een bende van maken. Weinig mensen die zelf nog eens achter hun dashboard rondkijken na het laten inbouwen.

Bij mij zit er een Gemini systeem in, op het oog redelijk netjes, maar als je verder kijkt achter het dashboard zie je een bende: er ligt van alles los, opgepropt/getiewrapped/geklemd, draadjes die er te strak in zitten en ook alles met blauwe klemschoenen. Lijkt veel op die foto's hierboven.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-08-2013, 18:29
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Geen goedgekeurde inbouw dus?

Als een alarm word geïnstalleerd volgens scm norm kan het nooit zon zooitje zijn
Reply With Quote
  #9  
Old 23-08-2013, 20:40
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Geen goedgekeurde inbouw dus?

Als een alarm word geïnstalleerd volgens scm norm kan het nooit zon zooitje zijn


Inderdaad! Tuitjens vertelde dat je die blauwe klemmen nooit mag gebruiken bij alarm inbouw!
Reply With Quote
  #10  
Old 23-08-2013, 21:57
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Wouter, ik zou de tang zetten in alles wat niet origineel oogt!
Reply With Quote
  #11  
Old 23-08-2013, 22:03
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

idd, gewoon beginnen met alles eruit te nemen wat er origineel niet in zat. Niet te bang zijn, gewoon alles eruit, maar wees voorzichtig dat je niet de originele boom nog verder verknipt. Als je er eenmaal aan begint kom je er met de juiste schema's eigenlijk altijd wel uit, maar het is velen malen gemakkelijker om de boom uit de auto en uitgespreid op een tafel te hebben. Dat klinkt nogal erg, maar het valt best mee qua werk voor een boom te demonteren, en je resultaat is er veel beter door.

succes iig!
Reply With Quote
  #12  
Old 24-08-2013, 07:17
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Er lijkt ook een stekker bij de startmotor niet aangesloten te zijn..
Miss heeft dat wat te maken met je startprobleem?
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #13  
Old 24-08-2013, 08:23
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

zou ik ook doen.

gewoon de kniptang bij de hand, en ALLES wat niet origineel van de auto is eruit slopen. je zal misschien ook bijgeplaatste relais van de lichten kunnen verwijderen, tja dat is dan ook zo.

eventueel een schema bij de hand nemen kan helpen. ik heb zo mijn schema afgedrukt op een aantal A4 bladen, die allemaal naast elkaar op een plank geplakt, die plank op de voorruit gelegd en zo elk kabeltje volgen.

als alles eruit is, ff alle spanningen controleren zoals benzinepomp, ontsteking, starter, contact,.... en dan zou de boel weer moeten lopen.

zo was het bij mij in de dodge


bij mij was het probleem dat in mijn knipactie ook de volledige LPG installatie gesloopt werd. dus heb daar alles opnieuw gedaan, ook deze keer alles gedocumenteerd en bij de papieren gestoken. dus elk contact/sensorke van de LPG getekend en de juiste kabelkleuren bij vermeld.
ga dit binnen een jaar ofzo NOG eens herdoen, deze keer met gemakkelijke connectoren tussen om iets te kunnen losmaken

en vollop met het schema bezig



doe het maar in 1 keer goed en al dat gebeun eruit. ik had ooit een porsche 924 welke 3x in brand is gevlogen door dergelijk geknoei (draadjes aan elkaar gedraaid zonder klemmen of isolatie erop)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #14  
Old 24-08-2013, 08:33
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
Er lijkt ook een stekker bij de startmotor niet aangesloten te zijn..
Miss heeft dat wat te maken met je startprobleem?


Kijk een oplettende kijker
Dat is de voeding van de bobine tijdens het starten , dus heel goed mogelijk
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #15  
Old 24-08-2013, 18:33
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Ik wist al niet waar die voor was! Waar vind ik de stekker waar die op moet?

Jelle is vandaag hier geweest en heeft de hele kabelboom grondig aangepakt, ziet er weer super uit! Eindelijk iemand die weet wat die doet.

Alle overbodige kabels zijn er uit, kroonsteentjes verwijderd en de draden gesoldeerd. Zal straks even een foto uploaden!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #16  
Old 24-08-2013, 20:20
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Ik wist al niet waar die voor was! Waar vind ik de stekker waar die op moet?

Jelle is vandaag hier geweest en heeft de hele kabelboom grondig aangepakt, ziet er weer super uit! Eindelijk iemand die weet wat die doet.

Alle overbodige kabels zijn er uit, kroonsteentjes verwijderd en de draden gesoldeerd. Zal straks even een foto uploaden!



Kijk.. mooi dat het zo kan
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #17  
Old 24-08-2013, 23:36
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Dit kwam er trouwens allemaal uit.. niet heel erg duidelijk, maar de foto zegt meer dan genoeg!


__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #18  
Old 25-08-2013, 00:54
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Oops

Die losse stekker zit nog niet goed dan, waar die op moet weet ik niet exact, maar na alles wat er weg gesnoeid is kan dat niet te moeilijk zijn, hij start nu wel maar wanneer die goed zit zal ie beter starten denk ik


Waar hoort die draad/stekker bij de startmotor op (draadkleur was volgens mij zwart geel(geschakeld?))
Reply With Quote
  #19  
Old 25-08-2013, 06:30
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

dat is een leuke kabelbos, heb er zo ook eentje liggen.

soms gek hoeveel je kan wegknippen hé, uit zo een oude wagen .

normaal moet die zwart gele draad aangesloten worden op de stuurdraad van je starter.
je starter heeft een hele dikke klem die naar de accu gaat, en dan ook zo een klein kabeltje die van je contactslot komt. daar moet die ergens bijzitten. ff goed aan de starter kijken. misschien is het schuifcontactje wel afgebroken?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #20  
Old 25-08-2013, 12:00
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Goed plan, ga ik daar eens goed naar kijken. Dit zijn overigens allemaal achteraf ingebouwde kabels/elektra, allemaal onnodig.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum