![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mijn golf is eindelijk gekeurd en heb morgen mijn platen, maar zou hem toch wel wat willen verlagen.
Ben niet van plan er heel veel mee te rijden, is oldtimer gekeurd en heb toch maar in het weekend tijd om even te rijden.. Heb dus maar weinig zin om 1000€ uit te geven aan een schroefset.. Welke 'budget'schroefset (JOM, TA technix, TEC technix, V-maxx, autostyle, ...) zou er goed zijn? Alvast dank |
|
||||
|
||||
![]() V-maxx of tripple-S.
|
|
||||
|
||||
![]() budget schroefsets ( 200 - 250, die jij noemt ) knetterstug. Mij te stug, eronder vandaan getrokken.
betere schroefsets ( 500, Weitec, AP etc, ) redelijk comfortabel. Laatste zijn volgens mij samen met duurdere sets zoals KW ook in hardheid verstelbaar ![]() Ik had trouwens een TA Technix |
|
||||
|
||||
![]() Supersport . Rond de 400
|
|||
|
|||
![]() Sjaak verkoopt prima setjes voor 200 ofzo...
|
|
||||
|
||||
![]() Klopt , perfecte setjes voor weinig
|
||||
|
||||
![]() Mijn ta technics setje doet het heel goed redelijk comfortabel maar dan moet i wel echt laag staan als je hem niet een paar cm van de grond zet is het een echte stuiterset
|
|
||||
|
||||
![]() Ben ook wel benieuwd naar hoe zon schroefsetje nou rijdt. Heb zelf Apex verlagingsveren en volgens mij originele schokbrekers. Rijdt niet slecht maar deint steeds meer door versleten schokkerts.
Iemand ervaring met zo'n Koni STR.T set?(koni dempers + h&r veren ,35 mm verlaging, prijs zo rond de 400)? sorry voor topicjatten |
|
|||
|
|||
![]() Heb ondertussen een setje Triple-S gekocht, hopelijk snel geleverd.. Mag hier wat stug zijn, al gewoon van de kever
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Gisteren geleverd en wou deze dus snel even monteren.. krijg ik de bovenste moer al wel niet los zeker..
Speciaal tooltje voor nodig? Met een gewone sleutel raak ik er niet aan en met de bouloneur draait de hele veerpoot gewoon constant mee dus dat schiet ook niet op.. |
|
||||
|
||||
![]() Wd40 laten intrekken en je moet de zuigerstang blokkeren met een inbussleutel.
Anders de zuigerstang beetpakken tussen de veer door en dan de luchttol erop. Alleen dan ksn je de zuigerstang beschadigen waadoor deze veerpoot stuk kan gaan.
|
|||
|
|||
![]() Maar kan die stang niet tegenhouden met inbus en dan een bouloneur op zetten he..
|
|
||||
|
||||
![]() Lange inbus erin en dan zet je een dop op de moer. Die dop moet eigenlijk 2 afgeslepen zijkanten hebben zodat je hem kunt vastpakken met bijvoorbeeld een Bahco. Zo kun je hem loskrijgen. Alleen daaronder zit nog een moer en die ga je denk ik niet makkelijk loskrijgen zonder speciale dop. Dit is namelijk een gladde moer met 2 uitsparinkjes erin...
|
|
|||
|
|||
![]() Daar heb ik dan die speciale dop voor nodig waarschijnlijk? Zouden die ergens in shops te koop zijn of enkel online?
|
|
||||
|
||||
![]() Het kan ook lukken met een schroevendraaier en hamer, maar dat is misschien wel wat lastig. Zo een heb je nodig: http://www.ebay.co.uk/itm/Sealey-SX...=item46079d904f
Ik denk dat ze die bij de betere automaterialenzaken misschien wel hebben. Of je neemt je veerpoten even mee naar een garage en vraagt of ze het daar even willen doen? |
|
||||
|
||||
![]() schroevendraaier en hamer werkt prima daarna met een puntbektang erop en je draait hem zo los. Eergister nog gedaan en was binnen een half uurtje klaar met beide voorste veerpoten om te zetten. Let er wel op dat de veer onder spanning staat en je er niet boven moet gaan hangen. het is aan te raden om veerspanners te monteren.
|
|
||||
|
||||
![]() Of de moeren als eerste losdraaien als de poot nog onder de auto zit. Dan heb je geen veerklemmen nodig...
|
|
|||
|
|||
![]() Veerklemmen zitten er reeds op, neem liever het zekere voor het onzekere
![]() Deze namiddag eens proberen of ik alles los krijg, let's hope ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hmm, doe waarschijnlijk toch nog iets mis.. krijg die bovenste moer met geen enkele wil van de wereld in beweging..
|
|
|||
|
|||
![]() Luchtsleutel erop, als je die niet hebt ff bij een garage langs rijden met de vraag. )niet geheel eraf laten draaien natuurlijk +/P