Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-06-2013, 13:59
BoemPatat BoemPatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 98
Default Welke schroefset golf 2 (oldtimer)

Mijn golf is eindelijk gekeurd en heb morgen mijn platen, maar zou hem toch wel wat willen verlagen.
Ben niet van plan er heel veel mee te rijden, is oldtimer gekeurd en heb toch maar in het weekend tijd om even te rijden.. Heb dus maar weinig zin om 1000€ uit te geven aan een schroefset..
Welke 'budget'schroefset (JOM, TA technix, TEC technix, V-maxx, autostyle, ...) zou er goed zijn?
Alvast dank
Reply With Quote
  #2  
Old 18-06-2013, 14:22
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

V-maxx of tripple-S.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-06-2013, 18:15
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

budget schroefsets ( 200 - 250, die jij noemt ) knetterstug. Mij te stug, eronder vandaan getrokken.
betere schroefsets ( 500, Weitec, AP etc, ) redelijk comfortabel.

Laatste zijn volgens mij samen met duurdere sets zoals KW ook in hardheid verstelbaar
Ik had trouwens een TA Technix
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2013, 20:08
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Supersport . Rond de 400
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2013, 20:11
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Sjaak verkoopt prima setjes voor 200 ofzo...
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #6  
Old 18-06-2013, 20:15
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Klopt , perfecte setjes voor weinig
Reply With Quote
  #7  
Old 18-06-2013, 20:19
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default

Mijn ta technics setje doet het heel goed redelijk comfortabel maar dan moet i wel echt laag staan als je hem niet een paar cm van de grond zet is het een echte stuiterset
Reply With Quote
  #8  
Old 19-06-2013, 18:40
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Ben ook wel benieuwd naar hoe zon schroefsetje nou rijdt. Heb zelf Apex verlagingsveren en volgens mij originele schokbrekers. Rijdt niet slecht maar deint steeds meer door versleten schokkerts.
Iemand ervaring met zo'n Koni STR.T set?(koni dempers + h&r veren ,35 mm verlaging, prijs zo rond de 400)?
sorry voor topicjatten
Reply With Quote
  #9  
Old 19-06-2013, 19:27
BoemPatat BoemPatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 98
Default

Heb ondertussen een setje Triple-S gekocht, hopelijk snel geleverd.. Mag hier wat stug zijn, al gewoon van de kever
Reply With Quote
  #10  
Old 25-06-2013, 05:14
BoemPatat BoemPatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 98
Default

Gisteren geleverd en wou deze dus snel even monteren.. krijg ik de bovenste moer al wel niet los zeker..
Speciaal tooltje voor nodig? Met een gewone sleutel raak ik er niet aan en met de bouloneur draait de hele veerpoot gewoon constant mee dus dat schiet ook niet op..
Reply With Quote
  #11  
Old 25-06-2013, 07:08
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Wd40 laten intrekken en je moet de zuigerstang blokkeren met een inbussleutel.
Anders de zuigerstang beetpakken tussen de veer door en dan de luchttol erop. Alleen dan ksn je de zuigerstang beschadigen waadoor deze veerpoot stuk kan gaan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 25-06-2013, 07:29
BoemPatat BoemPatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 98
Default

Maar kan die stang niet tegenhouden met inbus en dan een bouloneur op zetten he..
Reply With Quote
  #13  
Old 25-06-2013, 07:44
tinustilburg's Avatar
tinustilburg tinustilburg is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 72
Default

Lange inbus erin en dan zet je een dop op de moer. Die dop moet eigenlijk 2 afgeslepen zijkanten hebben zodat je hem kunt vastpakken met bijvoorbeeld een Bahco. Zo kun je hem loskrijgen. Alleen daaronder zit nog een moer en die ga je denk ik niet makkelijk loskrijgen zonder speciale dop. Dit is namelijk een gladde moer met 2 uitsparinkjes erin...
Reply With Quote
  #14  
Old 25-06-2013, 08:07
BoemPatat BoemPatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 98
Default

Daar heb ik dan die speciale dop voor nodig waarschijnlijk? Zouden die ergens in shops te koop zijn of enkel online?
Reply With Quote
  #15  
Old 25-06-2013, 08:34
tinustilburg's Avatar
tinustilburg tinustilburg is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 72
Default

Het kan ook lukken met een schroevendraaier en hamer, maar dat is misschien wel wat lastig. Zo een heb je nodig: http://www.ebay.co.uk/itm/Sealey-SX...=item46079d904f

Ik denk dat ze die bij de betere automaterialenzaken misschien wel hebben. Of je neemt je veerpoten even mee naar een garage en vraagt of ze het daar even willen doen?
Reply With Quote
  #16  
Old 25-06-2013, 09:29
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

schroevendraaier en hamer werkt prima daarna met een puntbektang erop en je draait hem zo los. Eergister nog gedaan en was binnen een half uurtje klaar met beide voorste veerpoten om te zetten. Let er wel op dat de veer onder spanning staat en je er niet boven moet gaan hangen. het is aan te raden om veerspanners te monteren.
Reply With Quote
  #17  
Old 25-06-2013, 09:35
tinustilburg's Avatar
tinustilburg tinustilburg is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 72
Default

Of de moeren als eerste losdraaien als de poot nog onder de auto zit. Dan heb je geen veerklemmen nodig...
Reply With Quote
  #18  
Old 25-06-2013, 10:37
BoemPatat BoemPatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 98
Default

Veerklemmen zitten er reeds op, neem liever het zekere voor het onzekere
Deze namiddag eens proberen of ik alles los krijg, let's hope dan nog de achterkant.. kan ik daar nog voor verrassingen komen te staan? :p
Reply With Quote
  #19  
Old 25-06-2013, 12:00
BoemPatat BoemPatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 98
Default

Hmm, doe waarschijnlijk toch nog iets mis.. krijg die bovenste moer met geen enkele wil van de wereld in beweging..
Reply With Quote
  #20  
Old 25-06-2013, 12:11
Schijthuis Schijthuis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 184
Default

Luchtsleutel erop, als je die niet hebt ff bij een garage langs rijden met de vraag. )niet geheel eraf laten draaien natuurlijk +/P
__________________
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Van alle idiote nicknames op dit forum (en vele andere) span jij toch wel de kroon. Bah.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum