![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() goejesmorgens
![]() ik ben bezig mijn onderblok (kr) uit elkaar te halen om hem te reviseren, maar hoe in godsnaam gaat die centrale moer die de distributiepoelie vasthoud los? ik heb geen zin om de boel te slopen dus misschien weten jullie wat? warmstoken en/of wd40 hielp niet. ik heb geen compressor of tikker... suggesties zijn altijd welkom! alvast bedankt. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb me dopsleutel gewoon verlengd met een pijp en het vliegwiel had ik geblokkeerd met een dop 17 in het gat van de bak.
Als het blok al zonder bak in de schuur/garage ligt heb ik het ook wel eens gedaan met een ringsleutel en een paar ferme klappen op de ring sleutel. Wel er voor zorgen dat hij goed op de bout blijft zitten ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
![]() Het blok hangt in een motorstandaard. Alles is er al af en uit behalve de krukas. Ik wil die keerringhouder niet beschadigen dus het moet ff met beleid. Morgen maar ff een tikker regelen....
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Als je bak er al achter weg is wordt t lastig. Je kan van bijv. Een ijzeren strip een soort arm maken waar je 1centraal gat maakt waar de krukasbout doorgaat en 4gaten voor de m6 boutjes zodat je de strip op het krukasrondsel kan vastschroeven. Je hebt dan een lange arm die je kan tegenhouden of als de motor nog erin zit hem tegen de draagarm laten lopen zodat je de krukasbout kan loshalen. Is tevens een rekbout dus ook gelijk vernieuwen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Dat is wel een goeie Johan. Heb alleen geen ijzeren strip dus het zal moeten wachten tot morgen. Bestel ik meteen een nieuwe bout. Hij heeft gewoon normaal draad toch? Geen linksdraaien ofzo. Het is inmiddels 5 jaar geleden dat ik voor het laatst een blok heb gereviseerd dus ik herinner me niet alles meer. ..
Groetjes |
#6
|
||||
|
||||
![]() Is geen linksdraaiend wel is de draad wat fijner net als je nokkenastandwiel bout bv zou gewoon bij de dealer halen is niet zo duur en heb je gelijk de goeie.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad ff naar de dealer. Er zit nl. Lengteverschil in sommige bouten dus op motorcode bestellen
|
#9
|
||||
|
||||
![]() super weer zo jongens. kan ik meteen met het nummer naar malestein gaan
![]() bedankt!! trouwens, http://www.volksforum.com/forum/sho...927#post1494927 hier is te zien hoe het er aan toe gaat hier, maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel door ![]() Last edited by wob8v : 10-11-2013 at 15:00. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn krukaspoelie losgemaakt met de oude distributie riem. lang verlengstuk/banden ijzer door de riem en ergens achter laten haken.
Dan de krukas ronddraaien totdat de riem er een paar keer omheen is gedraait, dan iemand het ijzer vast laten houden, en losdraaien maar! ![]() You get smart without a luchttol ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor de reactie folks!
![]() |