![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik ben op zoek naar een 1900 DG 57kW T3 motor (of iets vergelijkbaars wat past maar wel met minimaal hetzelfde motorvermogen). Brand los!!!
|
|
||||
|
||||
![]() Stomme vraag misschien, maar waarom geen 2.1l DJ 112pk of 2.1MV 95pk als je toch bezig bent? Zet je vraag evt. ook op www.vwbusclub.nl. Arie Strijker heeft meestal ook wel het een en ander liggen tegen schappelijke prijzen: http://www.bulli-parts.com/
|
|||
|
|||
![]() Passen deze motoren dan zonder weinig aanpassingen in de genoemde T3. En moet er dan ook een nieuwe bak bij in? (Ik neem aan dat dit benzinemotoren zijn). In ieder geval alvast bedankt voor de tip...
|
|
||||
|
||||
![]() Yes past 1 op 1. Bak kun je vervangen door een langere maar is niet nodig. Je moet wel een complete motor kopen met computer en injectie erbij. 2,1DJ en MV zijn beide benzine motoren. Een DJ moet euro 98 in en een MV is tevreden met euro95, ook al duur genoeg. Waarom niet meer pk's als je toch bezig bent. Je komt die motoren ook wel tegen op ebay.de of andere duitse site's, beetje surfen en googelen kan geen kwaad! Gebruik evt wat links van mijn pagina: http://www.volks-factory.nl/bus_links.htm
|
||||
|
||||
![]() Hohoho,
Vergeet niet dat een DG een 'simpele' carburatiemotor is. Het beste is dus om de carburateurs etc. te nemen van je oude DG en deze op een 2.1 te zetten. Om een injectie draaiende te krijgen zul je namelijk iets meer moeten doen dan 1 op 1 overzetten van de motor, denk bijv. aan de computelarij en bijv. een simpel iets als de retour van de benzine. Het is dus heel goed mogelijk maar probeer zo weinig mogelijk poespas te gebruiken opdat het systeem simpeler wordt. Succes. |