Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-03-2014, 21:05
TomD2 TomD2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 13
Default Electra probleempje

Hallo,

Ik heb een VW Golf II Jetta 1.6 D in mijn zeilboot gezet. DWZ ik heb de oude 1.5 vervangen voor een 1.6. Nu zit alles weer netjes in elkaar en ik dacht dat ik alle electra had aangesloten zoals het zat, maar een paar dingen werken niet. Het oliedrukmetertje en de temperatuurmeter lezen niet uit. Nu is mijn vraag, waar bevinden deze twee zich fysiek op de motor? Ik heb het electrisch schema wel maar dat helpt me niet zo veel verder.
Ook brandt het voorgloeilampje aan de zwakke kant. Enig idee waardoor dit kan komen?

Dank, Tom.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-03-2014, 21:28
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Is je massa goed in orde? Vooral die van de kabelboom/klokken.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2014, 21:42
TomD2 TomD2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Is je massa goed in orde? Vooral die van de kabelboom/klokken.


Kijk daar gaan we. Ik heb diverse massadraden aangesloten maar wist niet dat de kabelboom er ook een heeft. Dank voor de tip!

Grt Tom.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2014, 15:21
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

de sensoren zullen bovenop je oliefilter behuizing zitten
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2014, 17:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Olietemperatuurmeter is niet standaard op een 1600D, olietemp ook niet. Inderdaad grote kans dat ze op je filterbehuizing zitten, of misschien aan de vliegwielkant in de kop?

Ze zijn niet standaard, dus je moet ze van de oude 1500D overzetten!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #6  
Old 06-03-2014, 19:13
TomD2 TomD2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 13
Default

Dank voor de tips. Ik zal degene die de motor omgebouwd heeft even vragen. Er zit in elk geval een stekkertje op de kop aan de vliegwielkant dus dat zou er een kunnen zijn.

Grt Tom.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2014, 11:37
TomD2 TomD2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 13
Default

Hallo,

Een paar vragen n.a.v. het bovenstaande. Er zit op de cilinderkop nog op de oliefilter een aansluiting voor een meter. Nu zit er wel een lipje op/aan de injectiepomp wat eruit ziet als een aansluiting voor een meter. Wat zou dit kunnen zijn? Verder zit er aan de zijkant van de motor (wel in mijn geval de achterkant gezien hij in een boot staat, dus de kant waar de koppeling aan zit) een cilinder met twee snoeren eraan, een is geaard op de motor en een is verbonden met de voorgloeibougies. Wat kan dit zijn?

Ik ben er nog niet achter hoe ik hier foto's moet zetten, ga dat nog even uitzoeken.

Grt Tom.
Reply With Quote
  #8  
Old 10-04-2014, 14:28
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

aan de injectiepomp zit een lipje waar 12v moet opstaan of de pomp geeft geen brandstof door. krijg je rare klachten mee als dit geoxideerd geraakt en slecht contact geeft
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #9  
Old 10-04-2014, 14:34
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by TomD2
Ik ben er nog niet achter hoe ik hier foto's moet zetten, ga dat nog even uitzoeken.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486
Reply With Quote
  #10  
Old 20-04-2014, 13:18
TomD2 TomD2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 13
Default

Dank voor alle antwoorden. E.e.a. wordt duidelijker. De cylinder waar ik over sprak is een temperatuur/oliedrukmeter. Ik kom erachter dat de bestaande bedrading niet zo goed is gedaan. Het geheel is bijvoorbeeld niet eens gezekerd. Ik ga de bedrading daarom maar helemaal vervangen.
Een vraag over het contactslot en de bedrading. Ik heb een simpel slot met aansluitingen genummerd 15, 17, 19, 30 en 50a. Ik geloof dat:

30 de aanvoer van de plus is
15 de stroom op de motor naar de diverse meters, pompjes etc is
19 de stroom naar de gloeirelais is

Klopt dit? 17 en 50 a hebben met de startmotor te maken maar hoe zit dit?

Grt Tom
Reply With Quote
  #11  
Old 20-04-2014, 19:00
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

15: geschakelde +12V
30: volle +12V
50: gaat naar het startrelais (op de startmotor)

17 en 19 weet ik niet, waar zie je die nummers?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum