![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil voor de winter nog even mijn standkachel in orde maken.
Deze deed het afgelopen winter niet helemaal lekker meer. De ene keer deed hij het goed, de andere keer helemaal niet, Dan liet ik hem weer net zo lang brandstof pompen todat ik de kabouters met bosjes te gelijk over de weg zag lopen, en de andere keer kwam er een rookpluim vanaf waar Corus nog wat van kan leren! :biggrin: Weet iemand of dit makelijk zelf te repareren is? Ik denk dat het alleen wat onderhoud nodig heeft. (bougies enz.)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik wil zelf deze zomer/najaar ook nog wat gaan experimenteren met die dingen. Ik heb 4 Eberspächer BA6 apparaten verzameld waarmee ik mijn studie raket-ologie in praktijk wil gaan brengen...niks geen gedoe met hitte-werende tegeltjes ![]() Maar nu even serieus. Je moet eerst ff vaststellen welke kachel je hebt. Is ie origineel ingebouwd in je bus dan heb je een Eberspächer BN4 (de torpedo in de motorruimte) of the BA6, de...(tja...wat is het eigenlijk?)...uitgezakte taart onder de laadvloer. Vervolgens rond gaan neuzen op internet naar onderhoudstips. Op Type2.com staat wel het één en ander onder 'library' en vervolgens 'gasheater' (o.i.d.) Succes!
|
||||
|
||||
![]() Oh ja, de bougie is vrij prijzig. Was ooit rond de 80 gulden, maar da's alweer 5 jaar geleden. Geen idee wat zo'n ding vandaag de dag doet.
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet exact welk type het is maar hij zit wel onder de laadvloer.
Maar hij lijkt niet op een uitgezakte taart. :biggrin: Ik zal hem dr eens onder vandaan schroeven.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah ok, moet haast wel een BA6 zijn. 'Pannekoek', is dat een goed woord? Of een 'kruik' ofzo? Eigenlijk is er geen woord voor die vormgeving, ik noemt het maar B A 6.