![]() |
|
|||
|
|||
![]() Caddy SDI uit 2000. Startmotor vervangen.
Nu is echter alle electronica/verlichting in de war. Knipperlichten doen het niet, krijg alleen een zachte zoem vanuit de zekeringkast. Lampje van groot licht en de knipperlichten op het dashboard branden constant op halve stroom. Wanneer ik bijvoorbeeld de rem intrap, gaat de dashboard achtergrond verlichting uit, het lampje van grootlicht en de knipperlichten nu fel aan, en de knipperlichten zelf gaan ook branden. En de remlichten dus niet. Enzovoort, enzovoort.. Enkele kilometers mee gereden, plotseling alles weer in orde! Enkele kilometers later alles echter weer in de war. Heeft dit iets te maken met 1 of meerdere relais of de ECU? Gr. Arnoud |
|
||||
|
||||
![]() Bij zulke rare verschijnselen denk ik altijd meteen aan een slechte massaverbinding.
|
|
|||
|
|||
![]() Hallo Erik,
Een aantal massaverbindingen in het motor compartiment nagelopen, schoongemaakt, en weer stevig vastgezet. En dit lijkt het probleem inderdaad te zijn geweest! ![]() Begrijp nog niet helemaal waarom de knipperlichten op de reguliere methode niet werkten, maar via de remlichten juist weer wel. Maar dat zal iets te maken hebben met mijn verstand van auto's cq electronica ![]() U wordt hartelijk bedankt voor de (snelle) oplossing. Gr Arnoud |
|
||||
|
||||
![]() Haha, dat is nou juist de clou: als ik er niks van snap, roep ik "slechte massaverbinding"! ;-)
|