![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb dit ook ooit gehad en bij mij was de spannings regelaar kapot Dit is een klein vierkant blokje met 3 pinnetjes er aan ,Deze zit achter op je tellerklok en zijn nog gewoon bij de dealer te krijgen ![]() Hier zit ie rechts onder op de klok ![]() En hier had ik m los gehaald ![]() Dingen zijn niet zo heel duur geloof iets van 5 euro |
|
|||
|
|||
![]() Kun je die dingen testen alvoren te monteren
|
|
||||
|
||||
![]() 1 is koelwater 2 is olie druk ,massa komt van je accu naar de versnellingsbak.
Dus het blok is geaard de flens is van ijzer dus ook geaard en daar zit de sensor in. Maakt dus altijd massa zo lang de de kabel van je bak naar accu goed is. Heb je geen andere sensor liggen om te testen
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, met een voltmeter kun je checken of op een van de pennen een nette 10 volt staat (bij stilstaande of stationair draaiende motor kan dat iets minder zijn). Zie ook http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99046 |
|
||||
|
||||
![]() Houd eerst stekkertje 1 op jouw foto eens direct tegen het blok, gaat de wijzer dan helemaal omhoog dan is je sensor stuk. Gaat hij dit niet, dan is er ofwel een probleem met je teller, of een probleem met de bedrading of stekkers. Hoe doet je benzinemeter het? Daar moet een verband tussen zijn namelijk, die worden beide gevoed door die spanningsregelaar.
Voor de doorgewinterde cheapskate: Hier kan overigens, omdat een nieuwe duur is, gewoon een LM7810 voor genomen worden, deze doet hetzelfde. Controleer wel even hoe de pinnen aangesloten dienen te worden, er staat me iets van bij dat dit verschilt.
|
|||
|
|||
![]() Benzinne meter werkt gewoon
|
|
|||
|
|||
![]() dus waarschijnlijk de sensor dan die kapot is ?
|
|
||||
|
||||
![]() Stekker al tegen je blok gehouden?
|
|||
|
|||
![]() Ja er gebeurt niks als ik hem op het massa punt bevestigd
Ook geen knipperende lampje |
|
||||
|
||||
![]() Dan zal er ofwel iets met de bedrading of iets met de tellerbak zijn.
|
|||
|
|||
![]() Kan nummer 2 Olie temperatuur zijn ?
|
|
||||
|
||||
![]() Nummer 2 is je oliedrukschakelaar.
Nummer 1 is denk ik een sensor voor je carburateur.
|
|||
|
|||
![]() Wat doet hij dan precies voor de carb
|
|
|||
|
|||
![]() Vandaag nogmaals geprobeerd met geen resultaat
Wel zag ik dat er bij sensor nummer 2 olie uit komt bij het klipje Ook zat m stekker vol met olie Wat kan dat zijn ? |
|
||||
|
||||
![]() Dan is de sensor stuk, dat heb ik ook eens gehad. Kost 7 euro bij Brezan.
|
|
|||
|
|||
![]() Kan je het rode lampje vervangen of word het een hele andere unit voor de kvs meter want die kun je los halen ?
Last edited by vwfiel : 29-04-2014 at 22:22. |
|
|||
|
|||
![]() Persoonlijk zou ik eerst dat stekkertje 1 loshalen. Je ziet dat de stekker er een keer opnieuw op is geknepen. Mogelijk maakt hij daar al geen contact met de koperen kern zelf. Dit kun je heel makkelijk even checken.
Als stap 2 zou ik kijken op welk punt deze draad aankomt in de connector van de kmteller. Vervolgens doormeten van stekker bij de sensor naar stekker bij de connector van de tellerbak. Meten is weten, en als je het in 1x grondig nakijkt hoef je het nooit weer los te halen om dezelfde reden |
|
|||
|
|||
![]() Wat is de orginele kleur van de draad die naar de KVS tempmeter loopt ?
|
|
|||
|
|||
![]() 1 is koelvloeistof 100 procent. Als je hem tege de cilinderkop aan houd zal je wijzer direct na boven vliegen.