Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-03-2014, 22:03
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default kvs meter doet niks meer

Mijn kvs meter doet niks meer
Ook knippert hij niet als ik me sleutel omdraai
Kan het een zekering zijn ?
Nu las ik ergens dat je het draadje massa moet laten maken op je blok om te kijken of hij nog werkt
Maar welke is dat ?
Gaat om een JB blokje 1,5


Reply With Quote
  #2  
Old 02-04-2014, 20:31
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 373
Default

Quote:
Originally Posted by vwfiel
Mijn kvs meter doet niks meer
Ook knippert hij niet als ik me sleutel omdraai
Kan het een zekering zijn ?
Nu las ik ergens dat je het draadje massa moet laten maken op je blok om te kijken of hij nog werkt
Maar welke is dat ?
Gaat om een JB blokje 1,5





Ik heb dit ook ooit gehad en bij mij was de spannings regelaar kapot

Dit is een klein vierkant blokje met 3 pinnetjes er aan ,Deze zit achter op je tellerklok en zijn nog gewoon bij de dealer te krijgen




Hier zit ie rechts onder op de klok




En hier had ik m los gehaald




Dingen zijn niet zo heel duur geloof iets van 5 euro
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2014, 20:36
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Kun je die dingen testen alvoren te monteren
Reply With Quote
  #4  
Old 02-04-2014, 20:38
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

1 is koelwater 2 is olie druk ,massa komt van je accu naar de versnellingsbak.
Dus het blok is geaard de flens is van ijzer dus ook geaard en daar zit de sensor in.
Maakt dus altijd massa zo lang de de kabel van je bak naar accu goed is.

Heb je geen andere sensor liggen om te testen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 02-04-2014, 22:08
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by vwfiel
Kun je die dingen testen alvoren te monteren

Ja, met een voltmeter kun je checken of op een van de pennen een nette 10 volt staat (bij stilstaande of stationair draaiende motor kan dat iets minder zijn).

Zie ook http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99046
Reply With Quote
  #6  
Old 03-04-2014, 09:26
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Houd eerst stekkertje 1 op jouw foto eens direct tegen het blok, gaat de wijzer dan helemaal omhoog dan is je sensor stuk. Gaat hij dit niet, dan is er ofwel een probleem met je teller, of een probleem met de bedrading of stekkers. Hoe doet je benzinemeter het? Daar moet een verband tussen zijn namelijk, die worden beide gevoed door die spanningsregelaar.

Voor de doorgewinterde cheapskate:
Hier kan overigens, omdat een nieuwe duur is, gewoon een LM7810 voor genomen worden, deze doet hetzelfde. Controleer wel even hoe de pinnen aangesloten dienen te worden, er staat me iets van bij dat dit verschilt.
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #7  
Old 03-04-2014, 12:19
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Benzinne meter werkt gewoon
Reply With Quote
  #8  
Old 08-04-2014, 21:08
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

dus waarschijnlijk de sensor dan die kapot is ?
Reply With Quote
  #9  
Old 08-04-2014, 21:24
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Stekker al tegen je blok gehouden?
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #10  
Old 09-04-2014, 16:40
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Ja er gebeurt niks als ik hem op het massa punt bevestigd
Ook geen knipperende lampje
Reply With Quote
  #11  
Old 09-04-2014, 18:33
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Dan zal er ofwel iets met de bedrading of iets met de tellerbak zijn.
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #12  
Old 10-04-2014, 22:17
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Kan nummer 2 Olie temperatuur zijn ?
Reply With Quote
  #13  
Old 11-04-2014, 06:20
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Nummer 2 is je oliedrukschakelaar.
Nummer 1 is denk ik een sensor voor je carburateur.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #14  
Old 11-04-2014, 10:29
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Wat doet hij dan precies voor de carb
Reply With Quote
  #15  
Old 12-04-2014, 17:21
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Vandaag nogmaals geprobeerd met geen resultaat
Wel zag ik dat er bij sensor nummer 2 olie uit komt bij het klipje
Ook zat m stekker vol met olie
Wat kan dat zijn ?
Reply With Quote
  #16  
Old 12-04-2014, 17:46
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Dan is de sensor stuk, dat heb ik ook eens gehad. Kost 7 euro bij Brezan.
Reply With Quote
  #17  
Old 29-04-2014, 19:09
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Kan je het rode lampje vervangen of word het een hele andere unit voor de kvs meter want die kun je los halen ?

Last edited by vwfiel : 29-04-2014 at 22:22.
Reply With Quote
  #18  
Old 29-04-2014, 22:20
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Persoonlijk zou ik eerst dat stekkertje 1 loshalen. Je ziet dat de stekker er een keer opnieuw op is geknepen. Mogelijk maakt hij daar al geen contact met de koperen kern zelf. Dit kun je heel makkelijk even checken.
Als stap 2 zou ik kijken op welk punt deze draad aankomt in de connector van de kmteller. Vervolgens doormeten van stekker bij de sensor naar stekker bij de connector van de tellerbak. Meten is weten, en als je het in 1x grondig nakijkt hoef je het nooit weer los te halen om dezelfde reden
Reply With Quote
  #19  
Old 01-06-2014, 21:11
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

Wat is de orginele kleur van de draad die naar de KVS tempmeter loopt ?
Reply With Quote
  #20  
Old 01-06-2014, 21:37
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

1 is koelvloeistof 100 procent. Als je hem tege de cilinderkop aan houd zal je wijzer direct na boven vliegen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum