![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Voor mijn Golf 1 '77 G60 projectje ben ik op zoek naar een goed idee voor een brandstoffilter.
Ik wil gebruik maken van een 83er brandstoftank met de externe brandstofpomp zonder accumulator. Volgens mij zit er standaard geen brandstoffilter tussen de aansluiting van de tank en de brandstofpomp, is het niet verstandig om daar een filter tussen te zetten, weet iemand misschien een mooi filter?
__________________
Project: mk1 '77 G60 ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb 1 van een mercedes. Jaren 80. Welk model weet ik zo niet maar heb m zo uit de schappen gevist bij de automaterialen zaak. Is een filter met stalen omhulsel. Mogelijk zijn er nog mensen met meer ideeen?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er ook een zelf uit de schappen gevist bij Brezan als de binnen diameter maar 8mm is. Gemonteerd tegen de watergoot met zo'n bobine beugel.
Waarom overigens zonder accumulator? Ga je wel het brandstofpomp naloop systeem inbouwen dan? Het fijne van de accumulator is juist dat de leiding op druk blijft en niet een paar keer het sleutel op contact aan en uit hoeft te doen om druk op te bouwen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#4
|
||||
|
||||
![]() de mijne is een origineel vw, welke ik ook zoals Yuli met een bobinebeugel heb gemonteerd. ik wilde (voorlopig) geen gaten maken in watergoot dus zit nu op een bracket die vastgehouden wordt door de vijzen van de veerpoot
ik heb wel de accumulator gehouden helaas geen foto's van |
#5
|
||||
|
||||
![]() Leuke info weer zo, ik rij nl. zonder druk accumulator. geen problemen gehad tot nu toe. enige wat je soms merkt na heel lang stilstaan is idd het teruglopen van brandstof. dwz als ik na een paar weken stilstaan contact aan zet dan hoor je soms eerst wat lucht door de leidingen gaan, maar geen last met starten oid.
Naloopregeling heb ik ook weggelaten maar dat is bij 99% van de motoren die ik heb gezien die op digifant1 draaien het geval. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Het zal ook wel vaak goed gaan. Het is me name voor de warme dagen, bij een lange snelwegritten, even tanken, kopje koffie en dan bij het wegrijden sta je te klooien. Iedereen kijken en denken kut kut en dan slaat ie op een gegeven moment weer aan.
Als je het weet een paar keer contact uit, uit en aan dus goed druk opbouwen alvorens je start.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
kijk kut, je spreekt uit ervaring lijkt me ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#9
|
||||
|
||||
![]() dat heb ik dus niet
![]() Ook niet als ie even gestaan heeft. op contact zetten en starten, geen probleem. maar heeft misschien ook te maken met je brandstofpomp(en). als je 1 pomp hebt en hij zuigt lucht dan duurt het wel ff voordat er weer brandstof is maar ik heb ook een opvoerpomp, deze voedt wel direct de hoofdpomp. nooit geen last verder. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Als je met digifant gaat rijden, deze stuurt voor het starten de brandstofpomp al een korte tijd aan om druk op te bouwen. De drukaccumulator heb je dus niet nodig met de digifant.
Mijn oplossing destijds in de Golf 1 een standaard filter. ![]()
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Was dat wat? Rijden met die aangepaste motorsteun?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() volges mij maakt dat weinig uit johan ,,
die filters zitte op veel auto.s en merken ..kun je zo bij automatrialenzaak krijgen
__________________
golf 1 v6 bde ![]() steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het was niet alleen die ene steun hoor, de hele auto was aangepast. Enige manier om de boel heel te houden ![]()
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties, interessant te zien hoe ieder z'n eigen oplossingen heeft
![]() Ik lees en zie dat jullie de brandstoffilter na de pomp zetten en niet tussen de tank en de pomp. Ik was eigenlijk op zoek naar een filter tussen de tank en de pomp, of is dit niet mogelijk ivm onvoldoende aanzuiging? Mijn idee was om de accumulator te laten vervallen en op deze plek een filter te plaatsen waardoor deze niet in de motorruimte hoeft te komen. Wil waar mogelijk gaan voor de clean look... ![]()
__________________
Project: mk1 '77 G60 ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een glazen brandstoffilter besteld bij een motorzaak. Dan kun je mooi zien wanneer het filter vies is en je kunt em makkelijk uit elkaar halen, schoonmaken en weer terug doen. De mijne zit tussen de tank en de pomp, maar dit is standaard bij mijn Jetta mk1
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar die kunnen helaas niet de druk, 3-5 bar, aan van het brandstofsysteem.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat ik het originele plan om een filter tussen de tank en de pomp laat varen.
Ga nu proberen een brandstoffilter te plaatsen na de pomp op de plek waar normaal gesproken de accumulator zit. Dit lijkt mij wel een mooie plek buiten het oog en groot genoeg om een filter kwijt te kunnen, wellicht kan deze in dezelfde beugel als de originele accumulator.
__________________
Project: mk1 '77 G60 ![]() |