Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2014, 17:06
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default 1.8 16v kop op 1.6 8v motor. Mogelijk??

Ik wil een 1.8 16v kop van een type 2 golf op een 1.6 8v motor van een golf 2 bouwen. Is dit mogelijk? Komen de olie en water kanalen goed overeen? Of helemaal niet? Wil graag van een kenner horen of het kan of kan niet.

M.v.g
Dennis van der Werf
Reply With Quote
  #2  
Old 22-09-2014, 18:07
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Nee.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #3  
Old 22-09-2014, 20:02
DeGolf1 DeGolf1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 538
Default

Nee kan idd niet.
De kanalen komen bij langer na niet overeen.
Maar een vraagje ; waarom zou je dat willen?
Gewoon compleet blok overbouwen is toch makkelijker.
Of wil je iets gaan bouwen wat er nog niet is.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-09-2014, 20:44
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by DeGolf1
Nee kan idd niet.
De kanalen komen bij langer na niet overeen.
Maar een vraagje ; waarom zou je dat willen?
Gewoon compleet blok overbouwen is toch makkelijker.
Of wil je iets gaan bouwen wat er nog niet is.


Ja ik wou iets bouwen wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
Maar ik wil niet alle kanalen anders maken, dus dan zal ik bij deze het idee maar laten liggen. Dan bouw ik maar een gewone 16 klepper in.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-09-2014, 21:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 23-09-2014, 10:47
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1


johan weet jij of een 8v gti cilinderkop van een type 2 wel past op een 1.6 pn motor?

Gr
Dennis
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2014, 10:58
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by DeGolf1
Nee kan idd niet.
De kanalen komen bij langer na niet overeen.
Maar een vraagje ; waarom zou je dat willen?
Gewoon compleet blok overbouwen is toch makkelijker.
Of wil je iets gaan bouwen wat er nog niet is.


weet jij of een 8v gti cilinderkop van een type 2 wel past op een 1.6 pn motor?

Gr
Dennis
Reply With Quote
  #8  
Old 23-09-2014, 12:43
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

koppakkingen zien er wel hetzelfde uit. Qua kanalen zou het volgensmij moeten passen.
een kop van een gti heeft wel injectorgaten wat de 1.6 PN kop niet heeft. weet niet wat je van plan bent?
Ik heb 2jr geleden gwn een 16v 9a uit de bult gekocht, g60 motorkabelboom inbouwen en wat kleine aanpassingen en 150+ pk. wat ik probeer te zeggen is dat het misschien makkelijker is om iets compleets aan te schaffen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân

Last edited by Johan1982MK1 : 23-09-2014 at 12:47.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-09-2014, 14:50
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
koppakkingen zien er wel hetzelfde uit. Qua kanalen zou het volgensmij moeten passen.
een kop van een gti heeft wel injectorgaten wat de 1.6 PN kop niet heeft. weet niet wat je van plan bent?
Ik heb 2jr geleden gwn een 16v 9a uit de bult gekocht, g60 motorkabelboom inbouwen en wat kleine aanpassingen en 150+ pk. wat ik probeer te zeggen is dat het misschien makkelijker is om iets compleets aan te schaffen.


Klinkt heel lullig maar kben 19 en woon nog thuis. mijn ouders willen niet hebben dat ik een al te snelle motor in mijn golf 2 bouw. Nu mag het allemaal wel iets vlotter maar niet te extreem. Vandaar dat ik een kop van een gti wil. Iets hogere kompressie en een ford weber carb. Ik kan de injector gaten gewoon afdoppen toch?

Gr
Dennis
Reply With Quote
  #10  
Old 23-09-2014, 15:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Injectorgaten kan je afdoppen ja. Doen ze vaak met Inbus bouten uit een versnellingsbak.

Nogmaals, de koppakkingen zien er hetzelfde uit, maar 100% zeker ben ik er niet van dat het past.

Waarom zet je er niet een wat scherpere nokkenas in icm die weber? levert je meer op denk ik.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 24-09-2014, 08:10
Golf116vmk1 Golf116vmk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Injectorgaten kan je afdoppen ja. Doen ze vaak met Inbus bouten uit een versnellingsbak.

Nogmaals, de koppakkingen zien er hetzelfde uit, maar 100% zeker ben ik er niet van dat het past.

Waarom zet je er niet een wat scherpere nokkenas in icm die weber? levert je meer op denk ik.


Gti heeft toch grotere inlaat en uitlaatkleppen?

En ik kan een goede gti kop krijgen voor 60euro. En voor een snelle nokkenas ben ik meer kwijt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum