#1
|
|||
|
|||
schakelprobleem passat 1.8t automaat
Hee vw-fans
heb al genoeg gezocht op internet maar kom niet echt op het juiste uit... ik heb dus een vw passat 1.8 20vt semi automaat 93xxx miles (+nap 150xxxkm ongeveer) heeft altijd netjes geschakeld maar nu Als je in de R of D zet klapt hij er echt in en schakeld heel laat pas over.. en hij schakeld niet meer naar de 5de versnelling wat hij wel altijd gedaan heeft Ook met de hand schakeld hij niet meer.. heeft iemand een idee of oplossing voor mij? grtzz antoinee |
#2
|
||||
|
||||
Semi automaat? Da's zo'n mooie multitronic zoals ze hem bij Audi noemen? Niet echt de beste automaten die er zijn, ik zou een transmissiespecialist opzoeken, grote kans dat je aan een bakrevisie toe bent.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
Maar is dat al na 150xxxkm?? Pff heb hem nog maar kort
maare al best wat onderdelen vervangen.. waterpomp oliepomp bobines beetje klote dit zegmaar xD |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb net even verder gezocht en het is een tiptronic als ik het goed lees, dat is dus een normale automaat met handbediening.
In dat geval zou ik beginnen met vervangen van het filter en de bakolie, evt spoelen als er erg veel vervuiling uit komt.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Inderdaad bak laten spoelen,nieuwe olie en filter er in.
Volgens VW is bakolie vervangen nooit nodig maar als je zuinig bent op je auto is het slim dit elke 100.000 km te laten vervangen inclusief filter. En bobines is een coulance regeling voor geweest want die staafbobines gingen vaker kapot. Wat betreft de oliepomp is ook een bekend euvel ivm sludge en een waterpomp,als die niet met de distributie riem mee vervangen was dan is de kans aanwezig dat die gaat lekken. |
#6
|
|||
|
|||
Okee dankjewel voor de info!
Is de versnellingsbak olie/filter zelf te doen? ben wel handig genoeg wat dat betreft is er ook een how to do daarvan?? |