![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() heb onlangs een type 1 er bij gekocht als daily, het is een 1100tje met remmen die eigenlijk niet echt remmen. iemand ervaring met mk2 gti remmen erop? kan het zo erop of moet ik nog meer gaan veranderen?
groeten Alvin
__________________
Like @ G-60 ! |
#2
|
|||
|
|||
![]() ik ga op mn mk1 1600 gti bremboschijven op doen orgineel voor 1600 bestemd, geventileerd en gegroefd. daarnaast nog andere remblokken misschien. iets voor jou? anders pak een gewoon mk1 gti remmen set. weet je het ckers dat het past.
m |
#3
|
||||
|
||||
![]() golf II past niet zo, moet je de... euhmz.... die dingen van een type I hebben, tangen? waar de klauwen in hangen dan zeg maar...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Jeps tangen,ankers worden ze ook genoemd. Ik heb op de 1.1 van mn vriendin GTI klauwen gezet, dan heb je ook gelijk geventileerde schijven. Je hoeft voor de rest niets aan te passen. Klauwen van een Cabrio zijn trouwens ook hetzelfde
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
|||
|
|||
![]() Of je geef het originele remsysteem een beurtje
![]() Standaard remmetjes in goede staat remmen beter dan je denkt (denk ik)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Toen ik mijn mk1 nog had, had ik mijn remmen (en daar mankeerde technisch niks aan) toch regelmatig volledig over de zeik. 3 keer achter elkaar van 120 voluit naar nul en het is gebeurd...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kreeg je dan last van fading ofzo ?
Ik had ook wel snel last van fading bij mijn standaard gti remmen. Paar rondjes industrieterrein knallen en de remmen werkten bijna niet meer ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Nou, het pedaal zakte gewoon naar de bodem dan; dus kokende remvloeistof, lucht in de leiding en dus geen druk meer... Was wel prachtig hoor, het is vaak gebeurd... Kom je op het stoplicht af... AAAAAAAAAAAAAAAh niet meer remmen, en dan sta je toch nog net op tijd stil en dan stijgt gewoon de rook op vanaf de voorkant... Echt vet! Je zou de gezichten van degene die naast je staan eens moeten zien...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jij bent gek ![]() ![]() ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook last van mijn remmen... Heb zelfs es een kleine aanrijding gehad erdoor
![]() Wat is het beste dat ik ermee kan doen? vervangen door GTI's,golf 2 of enige tips om ze te verbeteren/een beurt te geven? ps: nu niet over die aanrijding beginnen ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() had zelf mk1 gti remmerij liggen , helaas net verkocht voordat ik de 1100 aanschafte.
maar een complete gti 2 remmerij past dus niet? schijven,tangen ed.
__________________
Like @ G-60 ! |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee past niet. Dacht ook eerst dat het wel zou passen. Maar past dus niet. Achter kun je wel klauwen, schijven en naven van een golf 2 nemen. Voor moet je dan van een scirocco 16v nemen. Dat past wel zo. Maar zorg er wel voor dat je er dan alles bij hebt.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |