Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2005, 18:21
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default kop reviseren ofniet ?

hallo,

weer een vraag.

mn gti'tje 1600 heeft last van olie verbruik, en niet zo klein beetje ook. BV als ik in de twee doortrek en dan het gas los laat dan heb ik een dikke blauwe walm achter mn auto. als ik door schakel heb een gewoon een klein pluimpje.

oorzaak kleprubbers, dachten wij. we hebben met moeite een rubber eruit gekregen deze eens goed bekeken en deze zag er goed uit. Dus waarschijnlijk hebben de klepgeiders speling.

wat is weisheid? mn auto staat maandagavond gepland voor een grote beurt.

distrubitieriem, spanrol, olie+filter, bougies. vervangen en het olie peil goed in de gaten houden.

of kop eraf en wegbrengen?

mijn vraag is wat mag zoiets kosten?
wat moet er allemaal gereviseerd worden aan zon kop?
wat kan ik dan gelijk ook reviseren aan het blok zonder enig veel moeite.

mark
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2005, 18:25
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

gewoon laten reviseren kost wat maar heb je het gelijk goed dat zou ik doen
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2005, 18:42
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

8 klepgeleiders 6 euro per stuk.
pakking setje ongeveer 130 euro
kop revisie ongeveer 200 euro.
dan nog alleen monteren
deze prijzen ex btw en een schatting kan er wat van afwijken

en olie verbruik kan ook door de zuigerveren komen.
eventueel kan ik een hoop doen voor je om de prijs eventueel wat te doen zakken aangezien de uur loon bij een revisie bedrijf en garage bedrijf zeker 2 keer zo hoog is per uur dan bij mij
Reply With Quote
  #4  
Old 04-09-2005, 09:34
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

pm serge anders eens, die doet dat vaak
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #5  
Old 04-09-2005, 12:04
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Olieverbruik kan ook aan je zuigerveren liggen. Je kop kan er ook mee te maken hebben, maar dan ben je nog niet zeker he. Alles eerst eens nameten, en dan beslissen aan wat het kan liggen.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-09-2005, 13:04
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by Roundup
Olieverbruik kan ook aan je zuigerveren liggen. Je kop kan er ook mee te maken hebben, maar dan ben je nog niet zeker he. Alles eerst eens nameten, en dan beslissen aan wat het kan liggen.



tja meten is weten he. maar kun je dat zelf?

ik heb zelf van meerdere mensen om me heen gehoord dat het de klepgeleiders zijn. omdat hij eigenlijk pas rookt bij volle toeren en alleen maar bij gas los laten.

toen we een van die kleprubbers eraf gehaald hebben, kon je ook voelen aan de klep dat hij speling had.

de kop eraf halen is met half uurtje gebeurd. en kan ik eventueel zelf ook nog wel.

maar stel dat de kop nog redelijk goed is en het ligt aan de zuiger veren. Zijn deze dan makkelijk te vervangen als je de kop eraf hebt? of moet dan het hele onderblok eruit.

mark
Reply With Quote
  #7  
Old 04-09-2005, 21:10
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by markmeenhuis
tja meten is weten he. maar kun je dat zelf?

ik heb zelf van meerdere mensen om me heen gehoord dat het de klepgeleiders zijn. omdat hij eigenlijk pas rookt bij volle toeren en alleen maar bij gas los laten.

toen we een van die kleprubbers eraf gehaald hebben, kon je ook voelen aan de klep dat hij speling had.

de kop eraf halen is met half uurtje gebeurd. en kan ik eventueel zelf ook nog wel.

maar stel dat de kop nog redelijk goed is en het ligt aan de zuiger veren. Zijn deze dan makkelijk te vervangen als je de kop eraf hebt? of moet dan het hele onderblok eruit.

mark


Je kan alleen je zuigers eruithalen door het carter te verwijderen en daar de 2 bouten van de drijfstangen los te maken en zo de zuiger er langst de bovenkant uit te tikken met een hamersteel ofzo en dan de zuigerveren vervangen. (heb je wel een zuigerveertang nodig en speciaal gereedschap om de zuigerveren op hun plaats te houden als je ze terug in het blok doet langs de bovenkant. Ook oppassen dat je de lagerschalen niet verkeerd monteert!!
Reply With Quote
  #8  
Old 09-09-2005, 21:29
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

oke, vervangen is distr + multiriem +bougies+olie+oliefilter+links en rechts spoortstang eindes.

en nu hou ik het olie peil zeer goed in de gaten kijken wat hij doet. Gaat hij errug veel olie zuipen dan gaat de kop eraf, maar dat horen dan wel.

m
Reply With Quote
  #9  
Old 09-09-2005, 22:14
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by markmeenhuis
oke, vervangen is distr + multiriem +bougies+links en rechts spoortstang eindes.


wat heeft dit met olieverbruik te maken?

er word je een advies verleend wat je kan doen ...toch?
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 10-09-2005, 06:21
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Tja dubbel werk is ook werk.

Kan ie de distr. weer er af gooien en daarna weer opnieuw op tijd zetten

Is wel zonde van je avond geweest trouwens.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum