![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo
heb sinds vorige week de leiding van mijn koppeling vervangen,(gaat om een g60, dus hydraulish) aangezien de leiding bij vw nietmeer leverbaar is, heb ik gewoon een staal omvlochten leiding op ebay besteld. deze gemonteerd, onlucht met drukvat op hulp cilinder en voet cilinder. koppeling neemt goed, en bij de stoplichten kan ik nog steeds aan zetten als een gek, enkel als ik bij 6000 toeren de koppeling indruk (ontkoppel) hoor ik een zoemend ratelend geluid, mij lijkt het het druklager, wel raar, voor ik die leiding stak, had ik niets van last bij ontkoppelen. zou het een probleem zijn dat ik nu gewoon een rechte leiding heb in plaats van een spiraal leiding graag wat meer info voor ik de bak er af haal mvg
__________________
G60 is in my DNA Last edited by obimaster : 09-08-2015 at 11:02. |
#2
|
||||
|
||||
![]() kan mij niet voorstellen dat het aan de gevlochten leiding ligt
|
#3
|
|||
|
|||
![]() heb er deze namiddag de boite eens af getrokken,
en de veren in de koppelingsplaat zijn beschadigd en zitten los, op wat duid dit? gewoon slijtage? mvg
__________________
G60 is in my DNA Last edited by obimaster : 08-08-2015 at 18:27. |
#4
|
|||
|
|||
![]() dit zijn foto's die ik gewoon van het net heb gehaald, maar mijn koppeling ziet er exact hetzelfde uit. op wat duid dit?
koppeling niet sterk genoeg? ![]() mvg
__________________
G60 is in my DNA |
#5
|
||||
|
||||
![]() Veren mogen niet los zitten.
Die slijtage is van het druklager die tegen de drukgroep aan loopt zodra je de koppeling bedient. Vroeg of laat krijg je dat toch, heb ze erger gezien, maar ik zou er nieuw inzetten. |
#6
|
|||
|
|||
![]() en hoe komt het dat die veren zo afgesleten zijn?
heb er een andere in gestoken, en heb nog steeds dat ratelend gelijk bij ontkoppelen op hoge toeren, heb wel geen versterkte koppeling gestoken, wel alles vernieuwd. gaat om een g60 met om en bij de 200pk, of is een versterkte noodzakelijk mvg
__________________
G60 is in my DNA |
#7
|
||||
|
||||
![]() Niet noodzakelijk. Kan wel wat meer hebben. Maar ik kan er ff niet bij dat hij zo'n ratelend geluid maakt bij ontkoppelen. De druk groep en lager waren wel gewoon goed heh?
Kan zijn dat de drukgoep bij heb induwen tegen die veren aanloopt maar dan zou hij dat geluid altyd moeten maken toch? Die veren slijten ook doordat ze na verloop van tijd losser komen te zitten en daardoor gaan ze om hun as draaien in de koppeling. |
#8
|
|||
|
|||
![]() drukgroep en lager en koppelingsplaat zijn nieuw nu
als ik rijd, en sta in versnelling, duw men koppeling in, en geef dan gas, vanaf 2500 toeren krijg ik dat geluid net alsof hij niet ver genoeg koppeld
__________________
G60 is in my DNA |