![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
ik heb in mijn caddy 1 een 02a versnellingsbak. ik heb er 100MM assen in van een golf 1 cabrio, maar daarvan liepen de koppen aan in de fusees dus ik heb de koppen van de originele caddy assen overgezet (door de koppen er af te 'knakken' en de andere er weer op te slaan) Nu rijd ik sinds een week in de caddy en nu maakt de homokineet (denk ik) aan de bijrijderskant een tokkend geluid, vooral in de bocht. maar wat moet ik nu vervangen? de hele as, of de kop (die ik dus al had overgezet) of iets anders? |
|
||||
|
||||
![]() Je had beter de fusees vervangen met ook die van de cabrio dat was je probleem. Je kan de buitenste homokineten die horen bij de 100mm assen, nu ze toch los liggen een klein beetje laten afdraaien en weer monteren dan ben je ook klaar.
Als je buitenste homokineet losmaakt is het best deze recht te houden t.o.v. de as. De as goed klemmen in een bank schroef en dan met een goeie hengst met een rubber of koperhamer eraf tikken (zo recht mogelijk). Of is investeren in een mooie homokineet trekker hoef je geen hamer meer te gebruiken.
|
||||
|
||||
![]() Ik had de 100MM assen via marktplaats gekocht, de cabrio fussees had ik er niet bij, vandaar de keuze om de koppen van de vorige assen over te zetten.
de koppen van de cabrio assen heb ik niet meer. ik heb nog wel een set aandrijfassen van een sloper caddy liggen, als ik die koppen nu overzet op de 100 mm assen, nieuw vet er in etc., zou dan het probleem opgelost moeten zijn? en dan dus niet weer op de knak/breek methode, is dat slecht voor de homokineet? |
|
||||
|
||||
![]() Hoi feffe, wat voor handeling gaan samen met de knak/breek methode? Ik ken de methode niet.
Als die kineten in goed conditie zijn heb je toch weer een kans. Het is heel irritant dat ze later de fusees nog is hebben herzien gaan meerdere mensen op nat.
|
||||
|
||||
![]() de kop/homokineet zo ver knikken dat hij van de as floept
![]() |
|
||||
|
||||
![]() mhhh, doe dat maar niet meer. De kineet, recht eraf, recht erop.
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |