Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-10-2015, 19:24
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default lawaaierige homo!

Hoi,

ik heb in mijn caddy 1 een 02a versnellingsbak.
ik heb er 100MM assen in van een golf 1 cabrio, maar daarvan liepen de koppen aan in de fusees dus ik heb de koppen van de originele caddy assen overgezet
(door de koppen er af te 'knakken' en de andere er weer op te slaan)

Nu rijd ik sinds een week in de caddy en nu maakt de homokineet (denk ik) aan de bijrijderskant een tokkend geluid, vooral in de bocht.

maar wat moet ik nu vervangen? de hele as, of de kop (die ik dus al had overgezet) of iets anders?
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2015, 11:26
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Je had beter de fusees vervangen met ook die van de cabrio dat was je probleem. Je kan de buitenste homokineten die horen bij de 100mm assen, nu ze toch los liggen een klein beetje laten afdraaien en weer monteren dan ben je ook klaar.

Als je buitenste homokineet losmaakt is het best deze recht te houden t.o.v. de as. De as goed klemmen in een bank schroef en dan met een goeie hengst met een rubber of koperhamer eraf tikken (zo recht mogelijk).
Of is investeren in een mooie homokineet trekker hoef je geen hamer meer te gebruiken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2015, 11:33
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

Ik had de 100MM assen via marktplaats gekocht, de cabrio fussees had ik er niet bij, vandaar de keuze om de koppen van de vorige assen over te zetten.

de koppen van de cabrio assen heb ik niet meer.
ik heb nog wel een set aandrijfassen van een sloper caddy liggen, als ik die koppen nu overzet op de 100 mm assen, nieuw vet er in etc., zou dan het probleem opgelost moeten zijn?

en dan dus niet weer op de knak/breek methode, is dat slecht voor de homokineet?
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2015, 14:53
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Hoi feffe, wat voor handeling gaan samen met de knak/breek methode? Ik ken de methode niet.

Als die kineten in goed conditie zijn heb je toch weer een kans. Het is heel irritant dat ze later de fusees nog is hebben herzien gaan meerdere mensen op nat.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #5  
Old 26-10-2015, 15:03
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

de kop/homokineet zo ver knikken dat hij van de as floept
Reply With Quote
  #6  
Old 26-10-2015, 15:09
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

mhhh, doe dat maar niet meer. De kineet, recht eraf, recht erop.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #7  
Old 27-10-2015, 10:12
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum