![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bij deze post ik hier mijn Golfje 1. Ben er nog lang niet klaar mee, maar zal er vast wat van laten zien. Deze golf van '83 heb ik in januari dit jaar opgehaald met als doel een mk1 op te bouwen die eigenlijk geen drol kost. Zo het nu lijkt gaat het aardig lukken, want in aankoop was ie niet duur en de lak kreeg ik met korting voor in totaal 55 euro.
Op kenteken is het een 1500, maar op de cilinderkop staat 1.6, weet niet of het een 1.5 of 1.6 is, misschien dat iemand hier het wel weet? Het motortje loopt in ieder geval erg mooi en is ook nog behoorlijk vlot. Ook is de auto helemaal hard, enige roest zijn de wielranden achter, die worden nog gelast. De auto wordt goedkoop opgebouwd, zo rol ik hem over ipv spuiten. De kleur is zijdeglans industrielak, Heineken-groen ![]() Achterkant is hier nog niet verlaagd. Mooi chromen grilletje ![]() Oldskool skai interieur met ori VW-kokosmatten (nog niet schoongemaakt) En tevens nog een foto van de nieuwe crossauto, een golf3 van '94 met strontbumper ![]() Meer van de Golf MK1 zal volgen
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily '91 mk2 Fire&Ice VR6 project Last edited by Ruud_mk1 : 19-04-2009 at 14:19. |
|
||||
|
||||
![]() Foto's werken niet ??????????
|
|
||||
|
||||
![]() Ehm ja, weet niet waarom de foto's niet werken ..
|
||||
|
||||
![]() imageshack zuigt
|
||||
|
||||
![]() Klopt ja, wat kan ik anders even gebruiken om de foto's te posten??
|
||||
|
||||
![]() Foto's uploaden hier in het album.
|
|
||||
|
||||
![]() Het is een 1500 ook al staat er 1.6 op de cilinderkop. Ben benieuwd naar de foto's.
|
||||
|
||||
![]() Hé, foto´s werken ..
|
||||
|
||||
![]() yup.. kermit groen
|
||||
|
||||
![]() Ziet er leuk uit, zeker gezien het feit dat je er geen cent teveel instopt!
Leuk kleurtje
|
||||
|
||||
![]() Als iemand nog een leuk imperiaaltje voor weinig te koop heeft hoor ik het graag!
|
||||
|
||||
![]() leuk karretje
![]()
|
|||
|
|||
![]() lekker kleurtje! best net gerold voor een niet matte lak!
simpel, dakrekje, heineken kratje erop! |
|
||||
|
||||
![]() leuke kleur! En niet te duur die lak. Die roest nooit meer met industrielak
![]()
|
||||
|
||||
![]() Idd is zijdeglans, de matte kleuren van wijzonol zijn onmogelijk schoon te houden gezien het feit dat ik de klei woon (Noord-Oost Friesland) dus vandaar een zijdeglanslak. Normaal kost deze lak trouwens 45 euro per liter, maar ik via een schildersbedrijf 2 liter geregeld voor 55 euro dus best wel low budget
![]()
|
||||
|
||||
![]() Strak hoor! Lekker kleurtje erop en zijdeglans lijkt me een betere keus dan helemaal mat inderdaad.
Omdat ik voor aankomende winter misschien m'n T3 zijdeglans wil rollen vroeg ik me af of je ook een stap-voor-stap uitleg van het proces (roestpreventie, plamuur, grond- en aflak) hebt gemaakt. Ben bijvoorbeeld benieuwd naar hoeveel lagen lak je hebt gebruikt en welk merk rollers etc. en misschien nog foto's van de lak van dichtbij. On-topic: echt een leuke Golf, Heineken kleurtje is super goed ben benieuwd naar het eindresultaat. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hier kwam deze gister nog tegen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42671 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik maak gebruik van twee componenten plamuur,. Eerst goed schuren met diverse soorten schuurpapier (eerst 120 licht schuren en dan goed glad schuren met nat schuurpapier, rond de korrel 1000). Vervolgens de delen kaal ijzer behandelen met primer, zelf gebruik ik primer uit een spuitbus omdat dat bv menie met een kwast erg moeilijk uit te schuren is. Let op; de roestwerende werking van de primer is in dit geval niet super belangrijk bij het aflakken met industrielak. Tenslotte heb ik Wijzonol zijdeglans industrielak gebruikt om het zaakje af te lakken. Hierbij doe ik de moeilijke randjes eerst goed dik met een kwast (ook alle hoekjes van de panelen) en daarna rol ik de boel over met een zgn. hogedichtsheidroller (vachtroller o.i.d.). Een dun laagje van deze lak is al volledig dekkend. Daarna als de lak hard is nog even licht opschuren met fijn schuurpapier en weer alles goed stofvrij maken en nog een dunne laag rollen. Met zulke klusjes zijn er wel dingen waar je op moet letten, zo kun je lichte deukjes beter laten zitten dan plamuren. Met zijdeglans zie je toch niet alles maar een klein plamuurplekje valt al gauw op! Lijkt vrij weinig werk maar je bent er toch wel even zoet mee, dit is maar een beknopte samenvatting van het verhaal!
|
||||
|
||||
![]() Om maar weer ff het topic om hoog te schoppen hier wat foto's van de Golf. Het is een beetje rustig rondom dit project, heb er niet zo heel veel tijd voor maar er gebeurt nog wel wat.. Zo heb ik een hagelnieuw voorscherm binnengekregen, gemonteerd en ook in de kleur gerold. Tevens heb ik ook een mooie imperiaal gekocht en reeds gemonteerd.
Footootju ![]() ![]() Ja jer, imperiaaltje: ![]() Langzaam maar zeker komt de auto in de kleur. Daarna wordt het verder zoeken naar wat leuke retro spullen en een set mooie velgen. Iemand misschien nog suggesties?
|
||||
|
||||
![]() denk dat een setje diepe cup-velgjes o.i.d. erg mooi gaat staan 13" ofzo i.c.m. met een flinke verlaging....word echt een leuk karretje zo
![]()