![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gents,
van de een op andere dag loopt de jet niet meer stationair. Hoe kan dat? Vandaag ff de carb eraf gehaald maar ik geen oorzaak ontdekken. Zegt iemand dit iets? Of kan iemand er iets mee? Gr Edward Last edited by Edward : 09-07-2005 at 17:44. |
|
|||
|
|||
![]() is het een solex of een pierburg? en welke? op welke motor?
|
|
||||
|
||||
![]() er staat solex op EN Pierburg. Ik zal nog eens nader bekijken dan.
Hij zit in een jetta 1 en het is een golf 2 1600...JR motorcode dacht ik. Geen idee wat voor type/merk/uitvoering carb het is. Ik weet alleen dat het godsongenadig irritant is dat ie steeds uit valt. ![]() Dus...... |
|
|||
|
|||
![]() denk dan toch een Pierburg 2e2 carb, zoek daar maar eens op misschien dat je iets vind...
kijk ook eens aan de linkerachter/zijkant van de carb of het pinnetje aan de gasstand wel ergens op rust bij stationair... kan ook zijn dat een vacuum of elektrisch gestuurd vacuum gedeelte kapot is... heb ik ook gehad! |
|
||||
|
||||
![]() ok man, bedankt. Ik zal eens verder kijken
|
|
||||
|
||||
![]() right.....lekker kut: nog geen idee wat het is. Carb is een Pierburg 1B ofzo.
Sproeiers eruit gehaald enzo, van alles schoon gemaakt. Vacuum slang aan de achterzijde was gescheurd dus een nieuwe erop....doet het nog steeds niet. Heeft iemand een 2e2 carb liggen waar ik wat af kan halen om te proberen? |
|
|||
|
|||
![]() Zit er ook zo'n sigaar ingeschroefd, met een elektrische aansluiting op de achterkant?
Dat is de stationair afslagklep, die moet spanning hebben zolang de auto op kontakt staat. Zo niet, slaat ie stationair af.
|
||||
|
||||
![]() bij mij aan de voorkant, zit met een stekker aan de waterleiding vast, een of ander koppelstuk die bij bepaalde temp inschakeld ofzo....ik die zal ook eens bekijken. Bedankt zover.
|
|
||||
|
||||
![]() heeft er iemand een 2e2 pierburg carb op de plank?
|
|
||||
|
||||
![]() Jup.
|
||||
|
||||
![]() en die is eventueel te gebruiken voor het vaststellen van mijn probleem?
wat is laatst nog bedacht: in de ochtend als tie koud is start hij rete goed en zolang ik het gas niet aanraak loopt hij eventjes normaal stationair. Zodra ik ga rijden is het over. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jup, voor 25,- eur ex verzendkosten :biggrin: Dat geld zou je natuurlijk ook aan een vraagbaak kunnen besteden ![]()
|
||||
|
||||
![]() kep een vraagbaak, waar kom je vandaan?
|
|
||||
|
||||
![]() ..
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * Last edited by Mark1 : 27-07-2006 at 16:58. |
|
|||
|
|||
![]() ik heb ook nog zo'n carb liggen.
Zelf had ik dit probleem ook, als hij koud was ging alles perfect maar bij warme motor was het niet wat. Bij mij ging dat schakelaartje op de voorkant van de carb niet meer open of dicht, check ff of die nog werkt.
|
||||
|
||||
![]() de welbekende sigaar? die met bedrading richting je koelleiding loopt?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
damn, das wel ver. opsturen? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
jep, als je daar stroom op zet dan moet hij een 'klikje' geven. Bij mij was de zekering kapot waardoor hij niet meer werkte..
|
||||
|
||||
![]() en laat ik die nu net NIET bekeken hebben.....sjeemig
|
|
|||
|
|||
![]() en?