![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Dag Medeforumers,
Ik rijd een 3e generatie Variant 1.8 , alleen vind ik de voorschijven werkelijk vreselijk slecht. Op het moment dat er een beetje frequent wat harder geremd wordt lopen de standaard solide 239 mm schijven enorm warm omdat ze niet geventileerd zijn natuurlijk, en zoals iedereen weet is warmte op die plek niet heel gewild. Nu wil ik graag voor geventileerde schijven plaatsen zodat ik de auto als daily iets betrouwbaarder kan gaan vinden bij het remmen, alleen zijn de geventileerde schijven natuurlijk een stuk dikker (20 mm) t.o.v. die solide soepborden die er nu opzitten (12 mm, volgens fabrieksspec.). Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om deze schijven te plaatsen als ik remblokken haal die beide 4 mm minder dik zijn, zodat de lengte in totaal evengroot blijft: huidige blokken 20 mm, huidige schijf 12 mm = 52 mm ferodo blokken 16 mm, gevente schijven 20 mm =52 mm Iemand die mij hier mee kan helpen? Robert Last edited by RobertVoorst : 28-03-2016 at 14:34. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Welk motortype heb je?
Ik heb even in Etka gekeken; de originele schijven zijn inderdaad massief. Op onderdelensites zijn ook geventileerde schijven te koop, wat aangeeft dat ze wel gebruikt worden. Op Etka worden er voor 239mm schijven VW type 1 remklauwen gebruikt, die ook geventileerde schijven kunnen hebben, aan je berekening te zien klopt dit. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Motortype is AAM, Het feit dat ze op onderdelensites stonden deed mij ook veronderstellen dat het in principe mogelijk zou moeten zijn. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zou dit ook op een Polo 86c passen? Scheelt weer ombouwen naar VWII klauwen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik kom er net achter dat ik geen 239 maar 256 mm schijven heb, nu heb staat mij bij dat er bij deze maat een andere remklauwhouder nodig is als er geventileerde of andere schijven opkomen, is dat correct of is het geloof alsnog plug and play?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Als jij op dezelfde dikte uitkomt, lijkt mij dat geen probleem hoor.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
![]() bij de golf 2 is het zo:
schijfdikte 12mm blokdikte 19mm (massieve schijf) schijfdikte 20mm blokdikte 15mm (geventileerde schijf)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat Tim de juiste berekening maakt.
Op de Lupo en Polo 86c gaat dit ook op. |