![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik heb een motorblok van een mk1 1.6eg 8v. De motor heeft een boring van 82.5mm, zuiger maat 82.46. Ook zit er een krukas in met een andere slaglengte. Het is het nu een 2.0 liter geworden. Ik heb geen idee waarvoor dit blok gebruikt kan zijn. Hij is gereviseerd.
Is iemand bekend met dit type blok als 2.0 liter? Of waar deze voor gebruikt kan zijn? Wie ze zo maakt? Ik denk zelf bergrennen. Oettinger kan volgens mij niet omdat het geen 16v is.
__________________
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]()
__________________
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() nog wat extra info: krukas nr 069 1030416 en op de zuiger staat 82.46 551/1186
__________________
![]() Last edited by blademk1 : 17-08-2015 at 19:13. |
#4
|
|||
|
|||
![]() ![]()
__________________
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Zoals je zegd zit er een krukas met een langere slag in je 1.6 gti EG blok gemonteerd (van een 1.8 DX). Door de langere slag (en evt opboren met overmaat zuigers) kom je dan op een 2 liter blok terecht. Echt een stukje old-school motortuning. Door de platte EG cilinderkop heb je dan ook lekker veel compressie. Zag deze motor op Marktplaats staan. Ik ben erg nieuwschierig. Wat heb je er voor betaald? En was het blok compleet?
Werd vroeger wel meer gedaan in iedergeval door Carly-motors. Carly-motors tuned nu de BMW van Tom Coronel. Denk dat je motor iig meer vermogen heeft als een 16V KR bijvoorbeeld. Last edited by turbojo2 : 18-08-2015 at 16:07. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor je info. Het blok heb ik 2 jaar geleden van de hand gedaan. Ik kon hm voor een leuk prijsje terug krijgen. Het enige wat ik nog moet regelen is een koppakking. Ik denk dat ik 1 van koper ga maken. Een koppakking zo even bestellen zit er denk ik niet in. Ik leg dit blokje mooi aan de kant als reserve blokje, mogelijk heb ik er nog eens iets aan. Heb ook geen idee of je dit soort motoren nog tegen komt.
__________________
![]() Last edited by blademk1 : 18-08-2015 at 20:21. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Nooit verkeerd om zo'n blok als reserve te hebben liggen. Heb ook nog een paar EG's op voorraad, ooit gekocht voor weinig(50-125 p stuk met bak en alles erbij hehehhe). Had er 5 nu nog 3. Maarja wat moet je er mee he. Laatste paar jaar stond er niet echt veel te koop, laatste maand weer wat meer en dat ondanks de zomervakantie.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Krukas wisselen om meer inhoud te krijgen wordt nog steeds wel gedaan hoor. Vooral in de cross.
Last edited by Johan1982MK1 : 18-08-2015 at 20:57. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Wat ik dan wel apart vindt is die zuiger maat 82.46mm op eg basis.
__________________
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Als je dan een grotere slag hebt hoe wordt dat dan opgelost met de compressie? Die wordt toch veel te hoog als je dan een standaard kop gebruikt?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() een EG kop aan passen met grotere kleppen zou dat het probleem oplossen?
__________________
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dan monteren ze zuigers welke lager ( kleinere maat van zuigerpen tot bovenkant zuiger) zijn zodat je weer de juiste compressie verhouding krijgt. Zo heb ik destijds voor de G40 ook aangepaste zuigers van JE laten maken toen ik er een dieselkrukas instopte ![]()
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Dan moet het met dit blok vast goed komen. Hij heeft het vroeger ook gedaan met een snelle kop erop. Die is toen stuk gelopen. Van binnen is alles nieuw, ik berg hem eerst mooi op. Misschien in de toekomst een x gebruiken. Altijd leuk van buiten mooi 1.6 en van binnen 2.0. top.
__________________
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Helemaal met je eens aan de buitenkant lekker origineel en ondertussen een dik 2 liter blok waar je veel PK's uit kunt halen. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik lees nu net deze wat oudere topic; toevallig kwam ik een paar dagen terug op feestboek dit tegen http://www.thecoolcars.nl/volkwagen...ttinger-2000-e/ Oettinger zou dus wél kunnen.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ben heel benieuwd wat zoiets zou moeten kosten. Er wordt pas veel voor een auto betaald als iedereen weet dat het een zeldzame uitvoering is. Graag zou ik een originele golf 1 ABT willen hebben. |