![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hoi bij het verwisselen van een aantal defecte dashboard lampjes heb ik bij het demonteren het frontje van de kachel per ongeluk sluiting gemaakt met het draadje dat aangesloten is op het lampje bij de kachelverlichting.....de isolatie van draadje is een aardig end weggesmolten...heb ik met isolatietape weer gefixed.....na het in elkaar zetten van het dashboard brandde vervolgens geen enkel lampje meer achter de klokken....ook de verichting achter de 3 klokjes in de console branden niet meer...het lijkt alsof alle verlichting in serie staat....alle zekeringen zijn goed......wie heeft een idee.....alles werk verder goed ook het lcd display e.d.
wie o wie |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ook welkom hier!
![]()
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() voorstellen is idd een vak apart, net als t fixen van de verlichting?
toch zekering? of andere draden weggefikt? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
bedankt voor het welkom...inderdaad wat kort door de bocht van mij...ben in eerste aanleg vooral gefixeerd op de oplossing...maar dan toch...heb een golf 1 cabrio van 1984, dx, 112 pk, 163000km....verslavende auto....gekocht nadat ik mijn la5y had verkocht van 1986...nu met kleine klusjes bezig zoals de vervanging van de dashboard verlichting...tja niet de pluspool afgeschakeld en aangezien je de schakelaar voor de verlichting moet demonteren heb ik deze per abuis ingeschakeld en dus spanning op de hele keten gezet terwijl er een draad al los lag van de verlichting voor de heaterregelling...tegen massa en veel rook op deze draad....blijkt dus dat dit niet achter een zekering zit met als gevolg bovenomschreven probleem...iemand een suggestie? alles werkt verder goed ook de buitenverlichting en de klokken e.d. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Heb je de tips al uitgevoerd die ik je op Golfcabrioforum heb gegeven.
En heb je al eens gekeken of er al topics zijn die een soortgelijk probleem hebben opgelost (via de zoekfunctie) Het is idd makkelijker om maar meteen met de deur in huis te vallen, maar een forum doorzoeken is ook leuk. Je komt van alles tegen waar je ook voordeel uit kunt halen (ik bedoel dan op technisch gebied) ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Probleem opgelost....regelaar/dimmer inderdaad kapot...oneindige weerstand tussen contact 58 en 58b achter op de lichtschakelaar.....heb deze overbrugd (draadje gesoldeerd) en daarmee de regelbare weerstand op 0 ohm gezet.....verder heb ik deze draadgewonden weerstand onklaar gemaakt zodat er geen fik kan ontstaan....bedankt voor je suggesties en tips |
#8
|
||||
|
||||
![]() YW
![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goedemorgen, Ik kom in een topic van een paar jaar geleden jouw naam tegen en toch wel erg benieuwd naar hoe jij het probleem met de lichtschakelaar opgelost hebt . Mij. Aam is Patrick en ik kom uit Hoofddorp,ik heb een leuk projectje een golf cabrio met. Een 16vkr. Onlangs is bij het monteren van een nieuw stuur kortsluiting instaan toen de sleepring van de toeter kortsluiting maakte en daarbij is ook precies dezelfde draad afgefikt. Jouw oplossing zou het probleem niet alleen oplossen maar voorgoed voorkomen voor alle cabrioten in de hele wereld, huldes daarvoor 🎉🎉 Nu is mijn vraag zou dit ook voor mij gelden? Oo mijn stekker staat een K. Met vriendelijke groet Patrick |