![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik was dit topic al tegengekomen bij de search, maar mij resten nog een aantal brandende vragen.
voor de derby zoek ik een wat langere bak, dit om wat minder toeren te draaien en zo wat zuiniger te rijden. Ook met het oog op eventueel meer vermogen in de toekomst een wat stevigere bak. nu vraag ik me af, kan ik een g40 ATV bak op een 1100 HB blok plaatsen zonder problemen. zet dan de koppeling van de HB over, dat is dan een 180mm neem ik aan. en kan ik het bestaande schakelmechanisme gebruiken? oftewel plug and play??
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, is plug and play behalve het schakelmechanisme. Deze moet je ook vervangen voor die van een 5-bak. Ook moet je het gat voor je pook iets uitkloppen en de rubbers aan de randen weghalen om zowel in je achteruit als in je 5 te kunnen komen. Je 180mm koppeling kan je gewoon gebruiken. Vergeet niet dat de bakverhoudingen voor een G40 ook gemaakt zijn voor een G40. M.a.w. ; je HB-tje word er niet sneller van (wel zuiniger).
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#3
|
||||
|
||||
![]() snelheidswonderen hoef ik toch al niet te verwachten..
zuiniger is wel welkom, met de huidige 1:9 ongeveer. schakelmechanisme kan gebruikt worden van een golf 2 evt met een gewone 020 bak of zijn die anders?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waarom golf 2? ![]() Maarre: niet doen, G40 bak is veelste lang voor een 50 pk 1100. Neem dan een 8P. Bij 1:9 zou ik eerst het een en ander na gaan kijken, dat moet echt wel 1:13 kunnen wezen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
![]() is ie ook nog veel te lang met een schrick as en motorfietscarbs??
8p scheelt toch niet zo bijster veel met een g40 of wel? moet sowieso de afstelling eens nazien.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
![]() Schakelmechanisme kan je trouwens WEL gewoon je oude voor nemen.. Heb ik zelf namelijk ook gedaan bij mijn Derby
![]() ![]() Maar dan nog; zo'n ATV-bak is veeeel te lang voor een HB-tje
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#7
|
||||
|
||||
![]() maar 8p beter idee?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
![]() 8P bak is ook makkelijker te vinden, zoek op de sloop maar 2fjes met AAV motortjes!
|
#9
|
||||
|
||||
![]() g40 bak is ook wel aan te komen hoor...dat is het probleem niet, maar een 8p is dus een beter plan. dan kom je minder vermogen tekort.
ga ik daar eens naar op zoek.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
||||
|
||||
![]() 8P is de 'langere' bak,
maar de G40 heeft een veel 'langere' eindoverbrenging.. G40 bak-> niet doehoe 8P -> jawohl! is t voor de derby? geen idee of het bij een 1f 't zelfde is als bij een 1: maar het schakelbakje (waar je pook in staat) zit bij een 1 vast gelast.. bij een 2 is ie wisselbaar (4 boutjes/moertjes)...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() @Jaap:
Quote:
Bij een 1(f) kan het dus ook zonder het "schakelbakje" te verwisselen, er moest dacht ik wel een nylon stripje verwijderd worden? Michiel?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
![]() dan moet ik m alsnog reviseren..doe ik dat eerst maar eens.
op zoek naar een 8p dan maar.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
||||
|
||||
![]() ![]() is er ook zoon lijst te vinden voor de 4-bakken? dan ga ik eens vergelijken.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#14
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
||||
|
||||
![]() ![]() ik heb een HB hoe kan ik zien of ik tm 799999 heb of 800000+?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#16
|
|||
|
|||
![]() Motornummer op blok checken...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#17
|
||||
|
||||
![]() mmmh das 246111 dus de eerste serie met de GW bak en de iets scherere nokkenas.
__________________
sportklassiek klassieker forum |