Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-10-2005, 15:20
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default g40 bakvragen

ik was dit topic al tegengekomen bij de search, maar mij resten nog een aantal brandende vragen.

voor de derby zoek ik een wat langere bak, dit om wat minder toeren te draaien en zo wat zuiniger te rijden. Ook met het oog op eventueel meer vermogen in de toekomst een wat stevigere bak.

nu vraag ik me af, kan ik een g40 ATV bak op een 1100 HB blok plaatsen zonder problemen. zet dan de koppeling van de HB over, dat is dan een 180mm neem ik aan. en kan ik het bestaande schakelmechanisme gebruiken?

oftewel plug and play??
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #2  
Old 29-10-2005, 15:49
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
ik was dit topic al tegengekomen bij de search, maar mij resten nog een aantal brandende vragen.

voor de derby zoek ik een wat langere bak, dit om wat minder toeren te draaien en zo wat zuiniger te rijden. Ook met het oog op eventueel meer vermogen in de toekomst een wat stevigere bak.

nu vraag ik me af, kan ik een g40 ATV bak op een 1100 HB blok plaatsen zonder problemen. zet dan de koppeling van de HB over, dat is dan een 180mm neem ik aan. en kan ik het bestaande schakelmechanisme gebruiken?

oftewel plug and play??


Ja, is plug and play behalve het schakelmechanisme. Deze moet je ook vervangen voor die van een 5-bak. Ook moet je het gat voor je pook iets uitkloppen en de rubbers aan de randen weghalen om zowel in je achteruit als in je 5 te kunnen komen.
Je 180mm koppeling kan je gewoon gebruiken.
Vergeet niet dat de bakverhoudingen voor een G40 ook gemaakt zijn voor een G40. M.a.w. ; je HB-tje word er niet sneller van (wel zuiniger).
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #3  
Old 29-10-2005, 15:56
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

snelheidswonderen hoef ik toch al niet te verwachten..

zuiniger is wel welkom, met de huidige 1:9 ongeveer. schakelmechanisme kan gebruikt worden van een golf 2 evt met een gewone 020 bak of zijn die anders?
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #4  
Old 29-10-2005, 20:17
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
snelheidswonderen hoef ik toch al niet te verwachten..

zuiniger is wel welkom, met de huidige 1:9 ongeveer. schakelmechanisme kan gebruikt worden van een golf 2 evt met een gewone 020 bak of zijn die anders?


Waarom golf 2?
Maarre: niet doen, G40 bak is veelste lang voor een 50 pk 1100.
Neem dan een 8P.

Bij 1:9 zou ik eerst het een en ander na gaan kijken, dat moet echt wel 1:13 kunnen wezen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 29-10-2005, 21:36
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

is ie ook nog veel te lang met een schrick as en motorfietscarbs??
8p scheelt toch niet zo bijster veel met een g40 of wel?

moet sowieso de afstelling eens nazien.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #6  
Old 29-10-2005, 22:29
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Schakelmechanisme kan je trouwens WEL gewoon je oude voor nemen.. Heb ik zelf namelijk ook gedaan bij mijn Derby ...
Maar dan nog; zo'n ATV-bak is veeeel te lang voor een HB-tje
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #7  
Old 30-10-2005, 00:59
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

maar 8p beter idee?
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #8  
Old 30-10-2005, 16:24
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

8P bak is ook makkelijker te vinden, zoek op de sloop maar 2fjes met AAV motortjes!
Reply With Quote
  #9  
Old 30-10-2005, 16:30
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

g40 bak is ook wel aan te komen hoor...dat is het probleem niet, maar een 8p is dus een beter plan. dan kom je minder vermogen tekort.

ga ik daar eens naar op zoek.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #10  
Old 30-10-2005, 21:19
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

8P is de 'langere' bak,
maar de G40 heeft een veel 'langere' eindoverbrenging..

G40 bak-> niet doehoe
8P -> jawohl!

is t voor de derby? geen idee of het bij een 1f 't zelfde is als bij een 1: maar het schakelbakje (waar je pook in staat) zit bij een 1 vast gelast.. bij een 2 is ie wisselbaar (4 boutjes/moertjes)...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 31-10-2005, 10:12
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

@Jaap:
Quote:
Originally Posted by Michiel86c
Schakelmechanisme kan je trouwens WEL gewoon je oude voor nemen.. Heb ik zelf namelijk ook gedaan bij mijn Derby ...
Maar dan nog; zo'n ATV-bak is veeeel te lang voor een HB-tje


Bij een 1(f) kan het dus ook zonder het "schakelbakje" te verwisselen, er moest dacht ik wel een nylon stripje verwijderd worden? Michiel?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #12  
Old 31-10-2005, 15:13
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

dan moet ik m alsnog reviseren..doe ik dat eerst maar eens.

op zoek naar een 8p dan maar.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #13  
Old 31-10-2005, 15:29
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default




is er ook zoon lijst te vinden voor de 4-bakken? dan ga ik eens vergelijken.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #14  
Old 31-10-2005, 21:57
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #15  
Old 31-10-2005, 22:48
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default



ik heb een HB hoe kan ik zien of ik tm 799999 heb of 800000+?
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #16  
Old 31-10-2005, 22:56
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Motornummer op blok checken...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #17  
Old 01-11-2005, 00:10
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

mmmh das 246111 dus de eerste serie met de GW bak en de iets scherere nokkenas.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum