Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-11-2005, 21:17
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default RDW omkeuringen: Ervaringsberichten aub.

Omdat de telefonische (technische) helpdesk van de RDW me nog net niet helemaal een 100% waterdicht antwoord kan geven, probeer ik via deze weg een beetje info te winnen om zo in iedergeval mijn kansen een beetje beter te in te schatten..

Ik heb een Polo CL steileck van 1982.
type 867 131

Daar ligt een 1.3 60 pk (44kW) benzine motor in. Die benzine gaat eruit,
en d'r komt een diesel blok voor in de plaats. (1.3 45 pk, 33kW).

Er bestaan verschillende type goedkeuringen voor dit type polo met diesel motor:
type 867 191
of
type 867 194
(verschil: iets andere 5 bak)

Ik heb de hele rim ram compleet, das t probleem niet. Het vermogen gaat er ook niet meer dan 10% op voorruit (maar gewoon bruut op achteruit)..

Probleem is alleen het jaartal: de diesel kwam pas in augustus 1985...

De meneer van de telefonische technische helpdesk denkt dat t geen probleem zal zijn.. 50 euro voor de omkeuring, nog een paar grijpstuivers voor de weging, en klaar is klara..MAAR: als t nou niet lukt, zegt ie, dan moet ie nog ff langs lelystad voor een geluidstest..

100% zekerheid kon ie me ook niet geven... fijn..

Wat zijn jullie ervaringen? Doen ze moeilijk over een ander jaartal van de type goedkeuring of valt dat wel mee? Let wel: 't is dus exact 't zelfde model auto, alleen de type goedkeuring klopt niet qua bouwjaar..


Heb weinig zin een blok te reviseren, om te bouwen en vervolgens Katsjing meer dan 300 euri voor een geluidstestje af te tikken.. alleen omdat t bouwjaar niet overeen komt..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #2  
Old 01-12-2005, 09:08
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Ik weet dat er wel Kevers en pano's als diesel rondtuffen.. dus het zou moeten kunnen toch?


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 01-12-2005, 13:31
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Ja,.. het kan wel.

Maar ik vraag om ervaringen.. Je kunt zo'n beetje alles omgekeurd krijgen.. 't ligt er alleen een beetje aan hoeveel geld je er voor over hebt...

Zijn er anders eventuele keurders aanwezig hiero die een handje willen/kunnen helpen? Hajee is volgens mij geen keurder,. maar anders is t de rit natuurlijk wel waard..

Weet namelijk liever van te voren zeker dat t goed komt; die 50 pleuro voor de keuring zal me worst wezen,.. maar zoals ik al zei: De ombouw naar diesel zelf kost me minimaal t 10x zoveel.. en dan heb ik t nog niet eens over de tijd,..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #4  
Old 01-12-2005, 13:45
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Voor Kevers doet KS Motorsport het wel.
Informeer ook eens bij de belastingsdienst, volgens mij heeft een diesel een hoger BPM-bedrag, dus moet je misschien nog een rest-BPM betalen?


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 01-12-2005, 22:32
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Ja en nee...

BPM verschil tussen benzine en diesel was er natuurlijk wel,.
maar 't rest BPM verschil is nog maar 10% (1982ér)..

dus veel kan t nooit wezen toch?!

Maar goed: veiligheid voor alles: anders wachten we nog 1 jaartje: dan is ie helemaal belastingvrij (of geld dat voor de BPM niet?).. We gaan wel even bellen met de leuker kunnen we het niet maken, wel duurder
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 02-12-2005, 07:24
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

commetaar op mijn telefoontje richting RDW was: bij zelfde hoeveelheid cilinders, minder dan 40% vermogenstoename geen keuring op Lelystad en alleen technische keuring in Zoetermeer twv 60 euri. Zaken over diesel en benzine weet ik niet.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-12-2005, 09:41
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
...
Hajee is volgens mij geen keurder,

jazeker,
mail me via pm maar eens je kentekenbewijs, en wat je verder nog aan gegevens hebt van het in te bouwen blok,en waar die uit komt,zal ik eens checken over hoe of wat..zoveel mogelijk informatie svp.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-12-2005, 10:44
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Tja ik had de grootste moeite, maar had dan ook meer dan 50% vermogenstoename (ging van diesel naar benzine in een T3 bus). Werd dus niet goedgekeurd vanwege het vermogen, maar dat was dan ook de enige reden...hoewel de combinatie van de T3 met een KR 16v toch niet eerder vertoond was.

Moest richting Lelystad voor volledige keuring maar nooit gedaan. Papieren teruggevraagd (50 euro keurringskosten als verlies genomen) en benzine chassis gezocht.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 02-12-2005, 10:46
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Overigens wel grappig dat ik nu al drie verschillende 'vermogens'regels zie. Mij werd als grens toen 50% verteld, Edward 40% en jij Sjamp komt met 10%.
Ik heb destijds uit woede alle boeken doorgespit over samengestelde voertuigen, maar nergens wordt gerept over een maximale procentuele vermogenstoename! RDW was echter niet voor commentaar vatbaar.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 02-12-2005, 13:49
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

de grens voor een weggedragtest ligt op 40%
Reply With Quote
  #11  
Old 02-12-2005, 22:36
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ik had het van hajee....
Reply With Quote
  #12  
Old 02-12-2005, 23:47
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ok, Hajee jij bent mijn RDW god dus ik geloof het meteen Waar staat dat nou eigenlijk in de boeken? Ik heb me toch een eind gezocht..........
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #13  
Old 03-12-2005, 00:12
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

wil ooit nog steeds een golf 2 vr6 bouwen en op kenteken zetten, maar dat zal ook niet meer zo makkelijk gaan.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #14  
Old 03-12-2005, 09:45
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ok, Hajee jij bent mijn RDW god dus ik geloof het meteen Waar staat dat nou eigenlijk in de boeken? Ik heb me toch een eind gezocht..........

Stijn , jij bent mijn Golf 1 god!
staat denk ik niet in de boeken, maar dat staat in onze eigen instructies, hoe te handelen bij een "wijziging motor"
Reply With Quote
  #15  
Old 03-12-2005, 11:05
Jasper Ovaal's Avatar
Jasper Ovaal Jasper Ovaal is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,266
Send a message via MSN to Jasper Ovaal
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ok, Hajee jij bent mijn RDW god dus ik geloof het meteen Waar staat dat nou eigenlijk in de boeken? Ik heb me toch een eind gezocht..........

Quote:
Originally Posted by hajee
Stijn , jij bent mijn Golf 1 god!
staat denk ik niet in de boeken, maar dat staat in onze eigen instructies, hoe te handelen bij een "wijziging motor"



lukt het allemaal jongens of was het gewoon gezellig in de kroeg

__________________
"There was something about this Bugardi bug and it wasn't that skanky Piranha mounted to the front bumper"
More Bugs and Bacardi at>> Bugardi.com
Reply With Quote
  #16  
Old 03-12-2005, 11:47
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Hehehe
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #17  
Old 03-12-2005, 11:52
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default



Reply With Quote
  #18  
Old 03-12-2005, 11:54
Michel B4's Avatar
Michel B4 Michel B4 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 916
Send a message via MSN to Michel B4
Default

ik heb een aantal jaar terug een golf 2 16v naar g60 omgebouwd en die ook op kenteken laten zetten.
koste me idd enkeld de keuring en een weegbrief bij een lokale transport bedrijf.en uiteraard een uurtje vrije tijd.
verder geen enkel probleem met geluidstesten of wat dan ook.
Reply With Quote
  #19  
Old 04-12-2005, 21:58
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Hajee: PM is on the way
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #20  
Old 06-12-2005, 10:33
ruben ruben is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 134
Default

Hoi Sjampoo!

ik heb mijn jetta van 1980 van 1.5 benz (70 pk) omgebouwd naar een 1.6 diesel code JP (54 pk). Dit blok kwam pas in 1984 en mijn auto is goedgekeurd. Dit is mijn ERVARING. Maar ik twijfel idd of ze altijd zonder Lelystad goedkeuring geven.

Grtjs,

Ruben
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum