![]() |
|
||||
|
||||
![]() Omdat de telefonische (technische) helpdesk van de RDW me nog net niet helemaal een 100% waterdicht antwoord kan geven, probeer ik via deze weg een beetje info te winnen om zo in iedergeval mijn kansen een beetje beter te in te schatten..
Ik heb een Polo CL steileck van 1982. type 867 131 Daar ligt een 1.3 60 pk (44kW) benzine motor in. Die benzine gaat eruit, en d'r komt een diesel blok voor in de plaats. (1.3 45 pk, 33kW). Er bestaan verschillende type goedkeuringen voor dit type polo met diesel motor: type 867 191 of type 867 194 (verschil: iets andere 5 bak) Ik heb de hele rim ram compleet, das t probleem niet. Het vermogen gaat er ook niet meer dan 10% op voorruit (maar gewoon bruut op achteruit).. Probleem is alleen het jaartal: de diesel kwam pas in augustus 1985... De meneer van de telefonische technische helpdesk denkt dat t geen probleem zal zijn.. 50 euro voor de omkeuring, nog een paar grijpstuivers voor de weging, en klaar is klara..MAAR: als t nou niet lukt, zegt ie, dan moet ie nog ff langs lelystad voor een geluidstest.. 100% zekerheid kon ie me ook niet geven... fijn.. Wat zijn jullie ervaringen? Doen ze moeilijk over een ander jaartal van de type goedkeuring of valt dat wel mee? Let wel: 't is dus exact 't zelfde model auto, alleen de type goedkeuring klopt niet qua bouwjaar.. Heb weinig zin een blok te reviseren, om te bouwen en vervolgens Katsjing meer dan 300 euri voor een geluidstestje af te tikken.. alleen omdat t bouwjaar niet overeen komt..
|
|
||||
|
||||
![]() Ik weet dat er wel Kevers en pano's als diesel rondtuffen.. dus het zou moeten kunnen toch?
Jens
|
||||
|
||||
![]() Ja,.. het kan wel.
Maar ik vraag om ervaringen.. Je kunt zo'n beetje alles omgekeurd krijgen.. 't ligt er alleen een beetje aan hoeveel geld je er voor over hebt... Zijn er anders eventuele keurders aanwezig hiero die een handje willen/kunnen helpen? Hajee is volgens mij geen keurder,. maar anders is t de rit natuurlijk wel waard.. Weet namelijk liever van te voren zeker dat t goed komt; die 50 pleuro voor de keuring zal me worst wezen,.. maar zoals ik al zei: De ombouw naar diesel zelf kost me minimaal t 10x zoveel.. en dan heb ik t nog niet eens over de tijd,..
|
|
||||
|
||||
![]() Voor Kevers doet KS Motorsport het wel.
Informeer ook eens bij de belastingsdienst, volgens mij heeft een diesel een hoger BPM-bedrag, dus moet je misschien nog een rest-BPM betalen? Jens
|
||||
|
||||
![]() Ja en nee...
BPM verschil tussen benzine en diesel was er natuurlijk wel,. maar 't rest BPM verschil is nog maar 10% (1982ér).. dus veel kan t nooit wezen toch?! Maar goed: veiligheid voor alles: anders wachten we nog 1 jaartje: dan is ie helemaal belastingvrij (of geld dat voor de BPM niet?).. We gaan wel even bellen met de leuker kunnen we het niet maken, wel duurder ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() commetaar op mijn telefoontje richting RDW was: bij zelfde hoeveelheid cilinders, minder dan 40% vermogenstoename geen keuring op Lelystad en alleen technische keuring in Zoetermeer twv 60 euri. Zaken over diesel en benzine weet ik niet.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() mail me via pm maar eens je kentekenbewijs, en wat je verder nog aan gegevens hebt van het in te bouwen blok,en waar die uit komt,zal ik eens checken over hoe of wat..zoveel mogelijk informatie svp. |
|
||||
|
||||
![]() Tja ik had de grootste moeite, maar had dan ook meer dan 50% vermogenstoename (ging van diesel naar benzine in een T3 bus). Werd dus niet goedgekeurd vanwege het vermogen, maar dat was dan ook de enige reden...hoewel de combinatie van de T3 met een KR 16v toch niet eerder vertoond was.
Moest richting Lelystad voor volledige keuring maar nooit gedaan. Papieren teruggevraagd (50 euro keurringskosten als verlies genomen) en benzine chassis gezocht.
|
||||
|
||||
![]() Overigens wel grappig dat ik nu al drie verschillende 'vermogens'regels zie. Mij werd als grens toen 50% verteld, Edward 40% en jij Sjamp komt met 10%.
Ik heb destijds uit woede alle boeken doorgespit over samengestelde voertuigen, maar nergens wordt gerept over een maximale procentuele vermogenstoename! RDW was echter niet voor commentaar vatbaar.
|
||||
|
||||
![]() de grens voor een weggedragtest ligt op 40%
|
|
||||
|
||||
![]() ik had het van hajee....
|
|
||||
|
||||
![]() Ok, Hajee jij bent mijn RDW god dus ik geloof het meteen
![]()
|
||||
|
||||
![]() wil ooit nog steeds een golf 2 vr6 bouwen en op kenteken zetten, maar dat zal ook niet meer zo makkelijk gaan.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Stijn , jij bent mijn Golf 1 god! ![]() staat denk ik niet in de boeken, maar dat staat in onze eigen instructies, hoe te handelen bij een "wijziging motor" |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
lukt het allemaal jongens ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hehehe
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb een aantal jaar terug een golf 2 16v naar g60 omgebouwd en die ook op kenteken laten zetten.
koste me idd enkeld de keuring en een weegbrief bij een lokale transport bedrijf.en uiteraard een uurtje vrije tijd. verder geen enkel probleem met geluidstesten of wat dan ook. |
|
||||
|
||||
![]() Hajee: PM is on the way
![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Hoi Sjampoo!
ik heb mijn jetta van 1980 van 1.5 benz (70 pk) omgebouwd naar een 1.6 diesel code JP (54 pk). Dit blok kwam pas in 1984 en mijn auto is goedgekeurd. Dit is mijn ERVARING. Maar ik twijfel idd of ze altijd zonder Lelystad goedkeuring geven. Grtjs, Ruben |