Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-11-2005, 19:56
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default LPG uit- inbouwen

Jullie weten misschien dat ik nu een maand of 3 een peugeot 306 op LPG stuur.

Opzich goedkoper rijden dan een VR6 maar niet het goedkoopst.
Aangezien het franse geval 1 : 8,5 rijdt en 210 euro aan wegenbelasting kost ben ik opzoek naar nog goedkoper rijden.

Verder kraakt de ophanging ( ) en tikt sinds gister iets in de motor.

Nu zat ik te denken, ik haal m'n LPG-installatie uit de 306, verkoop hem als een gewone XSI en zet die LPG-installatie in een Golfje 1, liefst van voor 1981.
Ik meld niks van LPG en rij toch lekker goedkoop.

1. dit zal wel illegaal zijn maar ja, er mag zoveel niet.
2. is uberhaupt een LPG-installatie van een ander merk over te zetten? zijn dat universele onderdelen?
3. moet het afmelden van LPG in een auto worden gedaan door een bevoegde garagist?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-11-2005, 20:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,397
Default

wat ben jij een boefje zeg

weet wel... bij een bepaalde controle kan de politie wel ruiken dat je op lpg rijdt.... en als ze dan op je papieren kijken... en zien dat ie gewoon benzine is....

tsja... `t blijft link
Reply With Quote
  #3  
Old 07-11-2005, 20:02
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

ik heb geen idee of het kan, maar een golfje 1 is iig beter als een peus maar illegaal lpg wordt toch best flink gecontroleerd tegenwoordig ofnie?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #4  
Old 07-11-2005, 20:05
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

er zit een lpg inbouwstation, wallinga, in enschede..
vraag daar maar eens, een normale nieuwe gasinstallatie is helemaal niet duur, en dan heb je het toch voor mekaar...op kenteken en al...
verkoop de peug. koop je een golf 1, lpg erin, en wisselgeld over..
Reply With Quote
  #5  
Old 07-11-2005, 20:07
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,397
Default

wat kost zo`n nieuwe gasinstallatie dan eigenlijk?
Reply With Quote
  #6  
Old 07-11-2005, 20:08
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,877
Default

Als je een pre-81 pakt dan is ie belastingvrij dus waarom zou je hem niet laten omkeuren naar LPG?

Het enige wat je in de gaten moet houden bij ombouw van een LPG installatie is dat je motorinhoud nagenoeg gelijk moet zijn. Als ik me niet vergis is een XSI een 2.0, dus je zou ff moeten informeren of dat op een 1.8 kan
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 07-11-2005, 20:16
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Kijk, daarom wil ik ook weer een VW, snelle reacties waar je echt wat aan hebt.

@Renee, weet je toch ;-)

@Hajee, volgens mij lag een nieuwe installatie rond de 1800 e toch? dat is dan zeker wel G3?

@VeeDub, is waar ook ja.
Ik zou dus als het qua techniek mogenlijk is, die LPG install van die ralle Peug zo over kunnen zetten?? ben alleen een leek in LPG-techniek, maar zoals ik het bekijk valt het wel mee..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-11-2005, 20:35
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default

Ik weet niet of je een G3 systeem op je Peugeot hebt... maar dat gaat volgens mij dan niet zo 1-2-3 op je Golf passen. Je hebt sowieso een passend gasstukje nodig dat op de carburateur past (zal je Peug wel niet hebben en de Golf wel... )

Ik heb een 'eenvoudig' systeempje in mijn Golf zitten: verdamper met afsluiters en een gasstukje onder de motorkap...
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik
Reply With Quote
  #9  
Old 10-11-2005, 17:21
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by Clawfinger
Ik weet niet of je een G3 systeem op je Peugeot hebt... maar dat gaat volgens mij dan niet zo 1-2-3 op je Golf passen. Je hebt sowieso een passend gasstukje nodig dat op de carburateur past (zal je Peug wel niet hebben en de Golf wel... )

Ik heb een 'eenvoudig' systeempje in mijn Golf zitten: verdamper met afsluiters en een gasstukje onder de motorkap...


dik voor me kaar, goedkoop rijden toch?

Die peug heeft geen G3, vanaf de verdamper gaat er alleen een slang naar de inlaat van de injectie.... ziet er vrij simpel uit... hoe heb je dat gasstukje geregeld? heb je een foto van de setup?!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-11-2005, 22:21
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Hee Rickyrick, als je uberhaupt je auto wel met gas wilt laten keuren, mag je eerst wel eens kijken of je LPG installatie nog aan de eisen voldoet. E4 codering moet namelijk met 01 beginnen. 00 is al te oud.
En verdamper zou je zo kunnen gebruiken, ook als komt ie van een 2,0l af. Je kan de gastoevoer namelijk gemakkelijk bijregelen.

Gastank op de passagierstoel, slang door schutbord, gasstuk tussen de carb en rijden op de easy manier
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #11  
Old 15-11-2005, 22:58
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default

undefined
Quote:
Originally Posted by Moroder
Gastank op de passagierstoel, slang door schutbord, gasstuk tussen de carb en rijden op de easy manier


Dat valt ook niet op he?

undefined
Quote:
Originally Posted by Rickyrick
Die peug heeft geen G3, vanaf de verdamper gaat er alleen een slang naar de inlaat van de injectie.... ziet er vrij simpel uit... hoe heb je dat gasstukje geregeld? heb je een foto van de setup?!


Ik zal wel ff een fotootje van onder de kap maken!
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik

Last edited by Clawfinger : 15-11-2005 at 23:02.
Reply With Quote
  #12  
Old 15-11-2005, 23:39
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by Rickyrick
;-)

@Hajee, volgens mij lag een nieuwe installatie rond de 1800 e toch? dat is dan zeker wel G3?

nou denk zelf minder dan de helft, heb er wel es naar geinformeerd voor de gele sprinter, was 2 jaar terug, toen kostte het om en nabij 700,-
nieuw!
Reply With Quote
  #13  
Old 15-11-2005, 23:48
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

700...en de keuringskosten???
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #14  
Old 17-11-2005, 17:53
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

hmmm klinkt toch weel aantrekkelijk...

Ik weet ff niet meer wat ik nou moet met die Peug.. ratel in het blok..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum