Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2005, 09:31
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default Thermostaat nachtmerrie 86 Diesel

Beste VWérs,

Ik heb gisteravond geprobeerd mijn thermostaat geprobeerd te vervangen echter hij blijft lekken bij de rechterschroef. De orginele thermostaat had geen pakking en 1 O ring. Mijn nieuwe thermostaat heeft een te grote pakking en 2 O ringen.

Als ik ze met de twee O ringen bevestig en de pakking dan sluit de slang niet meer netjes aan, als ik 1 O ring doe en pakking dan heb ik het gevoel dat er nog speling in zit. Ik begrijp ook niet of de O ring nu het motorblok moet in gaan of onderaan de slang moet afsluiten.

Heeft iemand advies? Alvast bedankt.

Ik voeg een plaatje toe wat het beschrijft.


Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2005, 21:26
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Er hoeft maar 1 O-ring tussen, bij immitatie thermostaat setjes zit vaak een uitgebreid setje pakkingen en ringen wat universeel is en dus niet allemaal gemonteerd hoeft te worden.

Je doet eerst de thermostaat in de pomp, dan 1 O-ring (beetje kit eraan helpt de zwaartekracht te overwinnen) en dan het watermondje er tegenaan. Netjes kruislings aandraaien want anders heb je nog lekkage.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2005, 21:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Er hoeft maar 1 O-ring tussen, bij immitatie thermostaat setjes zit vaak een uitgebreid setje pakkingen en ringen wat universeel is en dus niet allemaal gemonteerd hoeft te worden.

Je doet eerst de thermostaat in de pomp, dan 1 O-ring (beetje kit eraan helpt de zwaartekracht te overwinnen) en dan het watermondje er tegenaan. Netjes kruislings aandraaien want anders heb je nog lekkage.

niks aan toe te voegen
Reply With Quote
  #4  
Old 15-12-2005, 08:42
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Bedankt voor jullie tips, ik heb gister een oude thermostaat van een golf 2 gesloopt die erop gezet en nu lekt die niet meer, echter hij geeft nu alleen maar koude lucht.

Komt het regelmatig voor bij type 2's dat de thermostaat kapot gaat?

Thnx!
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2005, 21:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by tnk2k
Bedankt voor jullie tips, ik heb gister een oude thermostaat van een golf 2 gesloopt die erop gezet en nu lekt die niet meer, echter hij geeft nu alleen maar koude lucht.

Komt het regelmatig voor bij type 2's dat de thermostaat kapot gaat?

Thnx!
moet je wel de motor starten en een stuk rijden
alles heb een keer een einde ook een termostaat !!
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2005, 08:27
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

haha, nou gisteravond weer vervangen met een nieuw thermostaat en de oude O ring, lekt niet meer maar geeft nu de eerste 7 minuten warme lucht en daarna weer koude lucht. Grrrrrr. Iemand tips?

Ik heb die klepjes die tussen die slangen zitten (met verloop stukje) ook al vervangen, geen soelaas.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-12-2005, 11:32
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

klinkt raar, maar koelvoeistof weer bijgevuld met lopende motor?

als er te weinig in zit komt het niet bij je kachelradiator namelijk
Reply With Quote
  #8  
Old 16-12-2005, 11:34
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Goeie tip, ik vul hem zometeen nog goed vol. Bedankt!
Reply With Quote
  #9  
Old 16-12-2005, 13:10
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Wel met lopende motor dus, en met de vuldop eraf. Laat maar lekker lopen totdat de fan aanslaat.
Dan kan het geheel mooi ontluchten.
Bij de polo 1-3 hebben ze hier een mooi ontluchtingsschroefje voor op het hoogste punt in het koelsysteem.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #10  
Old 16-12-2005, 17:38
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

En vullen met kachelkraan open....
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum