Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-03-2007, 20:32
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Default Hydro naar mech. klepstoters ombouw

Hey,

vraagje: kan je een hydro-kop zo ombouwen naar een mechanische kop. Dus de hydro stoters eruit halen en de mechanische van een andere kop erin doen (en vervolgens de klepspeling afstellen)?

En waar kan je een koppakking van minimale dikte halen?

Alvast bedankt!

Last edited by TD15 : 16-03-2007 at 20:34.
Reply With Quote
Old 16-03-2007, 21:07
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore

...kan je beter gewoon een mechanische kop kopen.....koppakkingen voor race doeleinden lever ik ook.
Wat ben je van plan?
Old 17-03-2007, 13:03
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Kan een bewerkte hydro kop kopen. Samen met een spagettie en bewerkte inlaat, wil ik dit op de auto monteren met dunne koppakking...
Kost zo'n pakking dan?
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 11:44
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Als ik het ook allemaal zoek...graag !
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 13:00
Fred Fred is offline
Postwhore

Exclamation

Quote:
Originally Posted by TD15
Als ik het ook allemaal zoek...graag !

Ik heb nog bijna een complete GTi in onderdelen opgeslagen liggen (alleen de carosserie heb ik )..maar die gaan (nog) niet weg zolang ik mijn GTI's nog in bezit heb

Maar nog even een tip als je wellicht een "mechanische" kop gaat kopen: deze kop heeft normaal gesproken geen aansluiting voor de tweede olie druk sensor, er zit een stop in die erruggggggggg vast kan zitten, en vaak is het binnenzeskant al verrot gedraaid, dus let daar op als je gaat kopen.

De EV met hydraulische stoters heeft een tweede olie druk sensor op de kop, die meet de oliedruk die in de kop staat, is een modificatie tov de eerste serie EV's (en ander types) waarbij er smeerproblemen waren in de kop
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 17:39
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Fred
Koop je nou daadwerkelijk ook alles wat je aangeboden krijgt? Of blijft het bij plannen? In het geval je alles koopt: ik heb nog wel een kist vol onderdelen liggen....Kopuh??

Het valt wel op inderdaad
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:02
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Ja weet ik, ik ben ook érg aan het neuzen overal ! En aangezien ik rekening moet houden met studenten budget én ik graag dingen probeer/anders doe...vraag ik dus 'wel s' wat . Stoort het? Dan hou ik mn klep hoor !
Misschien nog wel antwoord op deze vraag ?
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:42
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Ja weet ik, ik ben ook érg aan het neuzen overal ! En aangezien ik rekening moet houden met studenten budget én ik graag dingen probeer/anders doe...vraag ik dus 'wel s' wat . Stoort het? Dan hou ik mn klep hoor !
Misschien nog wel antwoord op deze vraag ?

Je vraag is al beantwoord: je kan beter gaan kijken of je een complete "mechanische" kop kunt kopen...is veel makkelijker, en veel verstandiger....maar waarom zou je eigenlijk die kop willen ombouwen?? Hydraulische stoters kunnen veel hebben ....zeker als ze goed zijn ....

Bovendien zie ik het volgende probleem al weer om de hoek komen bij jou: afstellen van mecahische stoters is lastig zelf te doen, bovendien kun je vaak niet aan de losse plaatjes komen zonder een hele set (lees dure) plaatjes te moeten aanschaffen, tenzij je natuurlijk connecties hebt in de garage wereld

Kortom: laat lekker de boel zoals het nu is ...
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 20:35
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Ehm, ik ben geen complete leek als ik misschien zo over kom.
Afstellen stelt niks voor, helemaal niet met een complete doos met alle diktes van plaatjes en het speciale gereedschap wat je niet eens nodig hebt :P.

Omdat ik niet weet of er verschil zit in de hydraulische en mechanische kop van VW vraag ik of de mech. en hydro stoters zo uitwisselbaar zijn (heb geen mech. kop ter vergelijking).

De hydro kop wil ik ombouwen omdat er een scherpe nokkenas in komt, dat kunnen de hydro stoters niet hebben...

Snap je m?
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 23:47
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Ehm, ik ben geen complete leek als ik misschien zo over kom.
Afstellen stelt niks voor, helemaal niet met een complete doos met alle diktes van plaatjes en het speciale gereedschap wat je niet eens nodig hebt :P.

Omdat ik niet weet of er verschil zit in de hydraulische en mechanische kop van VW vraag ik of de mech. en hydro stoters zo uitwisselbaar zijn (heb geen mech. kop ter vergelijking).

De hydro kop wil ik ombouwen omdat er een scherpe nokkenas in komt, dat kunnen de hydro stoters niet hebben...

Snap je m?

Ik zei daarom ook al: als je de juiste spullen hebt is het inderdaad niet moeilijk, maar goed, ik dacht dat je die scherpe nokkenas er al in had zitten.....ik word eerlijk gezegd een beetje moe van dit soort vragen, je wil alles weten, je wil alles monteren, en als puntje bij paaltje komt "weet" je het opeens allemaal.

Ik ga passen, en zal mijn vingers breken om maar niet meer op je te reageren...
Reply With Quote
Old 20-03-2007, 14:20
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

...waar is een forum dan voor...

Het gaat er ook niet om of het wel of niet lukt, want het komt vast wel goed. Maar ik wil 't gewoon nu alvast voorbereiden, zodat ik straks geen dingen over het hoofd zie...

Je had ook gewoon meteen t antwoord kunnen geven, had je 1 reply gekost en dan waren we klaar geweest !

Maar goed, mijn excuses !
Reply With Quote
Old 20-03-2007, 23:02
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Lezen...dat was de hoofdvraag niet!

...maar laat ook maar, ik zoek het zelf wel uit!

Kan slotje op
Reply With Quote
Reply

Posting Rules