![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey,
vraagje: kan je een hydro-kop zo ombouwen naar een mechanische kop. Dus de hydro stoters eruit halen en de mechanische van een andere kop erin doen (en vervolgens de klepspeling afstellen)? En waar kan je een koppakking van minimale dikte halen? ![]() Alvast bedankt! Last edited by TD15 : 16-03-2007 at 20:34. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ...kan je beter gewoon een mechanische kop kopen.....koppakkingen voor race doeleinden lever ik ook.
Wat ben je van plan?
__________________
Groeten, Jeroen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kan een bewerkte hydro kop kopen. Samen met een spagettie en bewerkte inlaat, wil ik dit op de auto monteren met dunne koppakking...
Kost zo'n pakking dan? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Als ik het ook allemaal zoek...graag
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb nog bijna een complete GTi in onderdelen opgeslagen liggen (alleen de carosserie heb ik )..maar die gaan (nog) niet weg zolang ik mijn GTI's nog in bezit heb ![]() Maar nog even een tip als je wellicht een "mechanische" kop gaat kopen: deze kop heeft normaal gesproken geen aansluiting voor de tweede olie druk sensor, er zit een stop in die erruggggggggg vast kan zitten, en vaak is het binnenzeskant al verrot gedraaid, dus let daar op als je gaat kopen. De EV met hydraulische stoters heeft een tweede olie druk sensor op de kop, die meet de oliedruk die in de kop staat, is een modificatie tov de eerste serie EV's (en ander types) waarbij er smeerproblemen waren in de kop |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ja weet ik, ik ben ook érg aan het neuzen overal
![]() ![]() ![]() Misschien nog wel antwoord op deze vraag ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je vraag is al beantwoord: je kan beter gaan kijken of je een complete "mechanische" kop kunt kopen...is veel makkelijker, en veel verstandiger....maar waarom zou je eigenlijk die kop willen ombouwen?? Hydraulische stoters kunnen veel hebben ....zeker als ze goed zijn .... Bovendien zie ik het volgende probleem al weer om de hoek komen bij jou: afstellen van mecahische stoters is lastig zelf te doen, bovendien kun je vaak niet aan de losse plaatjes komen zonder een hele set (lees dure) plaatjes te moeten aanschaffen, tenzij je natuurlijk connecties hebt in de garage wereld Kortom: laat lekker de boel zoals het nu is ... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ehm, ik ben geen complete leek als ik misschien zo over kom.
Afstellen stelt niks voor, helemaal niet met een complete doos met alle diktes van plaatjes en het speciale gereedschap wat je niet eens nodig hebt :P. Omdat ik niet weet of er verschil zit in de hydraulische en mechanische kop van VW vraag ik of de mech. en hydro stoters zo uitwisselbaar zijn (heb geen mech. kop ter vergelijking). De hydro kop wil ik ombouwen omdat er een scherpe nokkenas in komt, dat kunnen de hydro stoters niet hebben... Snap je m? ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zei daarom ook al: als je de juiste spullen hebt is het inderdaad niet moeilijk, maar goed, ik dacht dat je die scherpe nokkenas er al in had zitten.....ik word eerlijk gezegd een beetje moe van dit soort vragen, je wil alles weten, je wil alles monteren, en als puntje bij paaltje komt "weet" je het opeens allemaal. Ik ga passen, en zal mijn vingers breken om maar niet meer op je te reageren... |
#11
|
|||
|
|||
![]() ...waar is een forum dan voor...
![]() Het gaat er ook niet om of het wel of niet lukt, want het komt vast wel goed. Maar ik wil 't gewoon nu alvast voorbereiden, zodat ik straks geen dingen over het hoofd zie... Je had ook gewoon meteen t antwoord kunnen geven, had je 1 reply gekost en dan waren we klaar geweest ![]() Maar goed, mijn excuses ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lezen...dat was de hoofdvraag niet!
...maar laat ook maar, ik zoek het zelf wel uit! Kan slotje op ![]() |