Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-12-2005, 19:10
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default Intercooler met Turbo

Hey,

Hoorde vandaag iets dat heel leuk klonk, in theorie, dus hier nu even bij de experts navragen hoe het zit.

Mij werd dus verteld dat je op een 1.8 GTI (zoals de mijne) een intercooler met turbo kunt plaatsten en zo een stuk rapper wordt. Wat zit hier nu achter? Wat doe je precies en loont het zich?
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2005, 19:21
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

8 klapper? of 16 klapper... je kan heel cheap ass met een dubbele stalen koppakking met een turbo gaan rijden enkel moet je wel een olie aanvoer maken vanuit je carter en dergelijk.. dan kun je met een lowboost van ongeveer 0,4 bar rijden..

je kan ook de juiste manier kiezen en het spulletje intern aanpakken dus compressie verlagen dmv andere gegoten zuigers etc etc..

vermogen kan van zelfs vermogensverlies wanneer je het echt goedkoop en verkeerd bouwt tot en met 500 plus pk's gaan maar dan praat je over ingrijpende verbouwingen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2005, 19:36
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

8 klepper.

Hoe het mij verteld werd was dus als volgt:

Je krijg zo een intercooler voren in de neus van de auto en daaran gekoppeld een turbo. Verder weet ik er geen ene moer vanaf, vandaar de vraag. Ik overweeg het (nog) niet om dat te doen wil even het fijne er van weten
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2005, 19:38
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

je hebt niet genoeg aan een turbo en een intercooler alleen [ anders had iedereen een turbo en intercooler].. je kunt jhet beste een g60 basisblok nemen en daar een turboombouw meedoen.. dit omdat de internen van de motor al voorbereid zijn op drukvulling..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 22-12-2005, 20:27
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

En wat zou je dan moeten doen als ik mijn eigen EV blokje wil houden?

Alles aanpassen??
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #6  
Old 22-12-2005, 20:30
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

jup... en dan erachterkomen dat je beter een 20vt erin had kunnen leggen.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 22-12-2005, 20:33
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Is het niet zo dat je een turbo kan aansluiten op wat voor blok dan ook?

Of het nou goed voor een blok is of niet.

Ik heb altijd gedacht dat dat kan.

Die gedachten is hier http://www.meganecoupe.nl/tundes2/turbo.html door

gekomen.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 22-12-2005, 20:34
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

tuurlijk kan je op elk blok een turbo bouwen.. maar kijk eerst ff naar het rendement en het financiele plaatje
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #9  
Old 22-12-2005, 20:40
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Boaaah... 8000 euro lees ik via die link.. Da's machtig veel geld. Koop je een 2e hands r32 bijna voor...

Het is dus bij lange na niet rendable.. Mocht ik in de loterij winnen met oudjaar dan overweeg ik het eens

Daarom hoor je het dus zo weinig..
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #10  
Old 22-12-2005, 20:48
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Wat hadden het er toch over of het kan of niet?

De prijs is ander ding een, zeer nadelig ding.

Het is meer een gevoel dat het kan.
Stel je voor een 1300cc carb. met turbo interc. dat toch heeft wat.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 22-12-2005, 21:16
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

mij hoor je toch ook niet dat het niet kan.. enkel een fora is een adviesmedium.. je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #12  
Old 22-12-2005, 21:32
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

mij hoor je toch ook niet dat het niet kan.. enkel een fora is een adviesmedium.. je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden..


He no hard feelings!
Ik bedoel er niks verkeerd mee!
(Het laatste wat je zegt slaat trouwens nergens op)
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 22-12-2005, 21:41
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Groot nadeel van n turbo op n niet turbo (op drukgevuld blok) bouwen is dat deze ongeblazen blokken geen zuigerkoeling hebben (oliemondje wat onder tegen de zuiger aan spuit). Grotere vermogens leiden vanzelfsprekend tot meer warmteontwikkeling). G60 blok heeft t wel en zoals richard al zegt ook n lagere compressie (8:1) oftewel meteen geschikt zonder aanpassing van koppakking ed
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #14  
Old 22-12-2005, 21:50
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by millie
mij hoor je toch ook niet dat het niet kan.. enkel een fora is een adviesmedium.. je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden..


He no hard feelings!
Ik bedoel er niks verkeerd mee!
(Het laatste wat je zegt slaat trouwens nergens op)


is niet vijandig... ...wat ik met het wiel uitvinden bedoel, is dat er vaak al iemand een soortgelijk projectje heeft gedaan en dat je dan forumsgewijs daar knowhow uit kan halen zodat je zelf niet alles hoeft uit te vinden..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 22-12-2005, 23:10
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

is niet vijandig... ...wat ik met het wiel uitvinden bedoel, is dat er vaak al iemand een soortgelijk projectje heeft gedaan en dat je dan forumsgewijs daar knowhow uit kan halen zodat je zelf niet alles hoeft uit te vinden..

Ik heb je verkeerd begrepen

Daar drinken we op, goed
__________________
Reply With Quote
  #16  
Old 23-12-2005, 10:05
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Quote:
Originally Posted by millie
Wat hadden het er toch over of het kan of niet?

De prijs is ander ding een, zeer nadelig ding.

Het is meer een gevoel dat het kan.
Stel je voor een 1300cc carb. met turbo interc. dat toch heeft wat.


Dat is het precies Het kan en dat is vet, maar als het ook nog financieel kon.. dat was nog beter :P

Dus de motor wordt te warm met turbo en dan heb je een nog groter probleem helaas. Wil niet mijn eigen zeer goed lopende blok uit elkaar halen, dat is gewoon zonde.
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #17  
Old 23-12-2005, 11:17
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

en daarbij..een orgineel EV-blok is over 5 jaar ook zeldzaam dus ik zou zeggen erin houden wordt een collectors item
Reply With Quote
  #18  
Old 23-12-2005, 11:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by millie
is niet vijandig... ...wat ik met het wiel uitvinden bedoel, is dat er vaak al iemand een soortgelijk projectje heeft gedaan en dat je dan forumsgewijs daar knowhow uit kan halen zodat je zelf niet alles hoeft uit te vinden..

Ik heb je verkeerd begrepen

Daar drinken we op, goed


jup
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #19  
Old 26-12-2005, 13:10
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
en daarbij..een orgineel EV-blok is over 5 jaar ook zeldzaam dus ik zou zeggen erin houden wordt een collectors item


En over iets minder als 4 jaar is het ook al oldtimer!
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #20  
Old 26-12-2005, 13:38
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Groot nadeel van n turbo op n niet turbo (op drukgevuld blok) bouwen is dat deze ongeblazen blokken geen zuigerkoeling hebben (oliemondje wat onder tegen de zuiger aan spuit).


Bij mijn KR motor zit dat er wel standaard op.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum