![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet of iemand hier er verstand van heeft, maar bij een bepaald toerental komt er een klapperend/ratelende geluid uit de magneetkoppeling van mijn (Golf2/Jetta2) airco. Alleen als de airco aanstaat.
Nu is het ook zo dat het verende deel van de magneetkoppeling aan de aan de ene kant meer veert dan de andere kant. Alles werkt wel naar behoren. Weet iemand of en hoe zo'n koppeling te stellen is, of kan ik er beter een nieuwe op zetten?
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij, voor zover ik weet hoe zo'n ding werk kan ie alleen in of uit staan. Daarmee wil ik zeggen dat ik denk dat ie dusdanig kapot is dat je er een nieuwe op zult moeten zetten. Door middel van een spanning maar je de ene helft magnetisch en die trekt zich tegen de andere helft van de koppeling aan (die met je poelie mee loopt), vervolgens gaat je pomp draaien.
Bedenk me nu echt wel wat het misschien een los contactje zou kunnen zijn, ff de bedrading sjekken die er naar toe gaat. Wordt voor zover ik me kan herinneren van de Airco van Peter C. zn VR6 (sixpack) geschakeld via 1 of 2 relais in de buurt van de accu (bij golf VR6 was dat dan), maar is al ff geleden. Je zou em eens kunnen vragen of ie het schema nog heeft, dat had ie er toen wel bij. Zal niet veel veranderd zijn lijkt mij ten opzichte van Golf 2
|
||||
|
||||
![]() Hij doet het wel, alleen klappert ie en dan ook nog eens bij een bepaald toerental.
De vrijloopspleet moet je kunnen afstellen.
|
||||
|
||||
![]() okeej, dat wist ik dus niet, weer wat geleerd. Kan je dus helaas niet zeggen hoe dat moet.....
|
||||
|
||||
![]() Laatst zoiets met een sharan gehad van een klant, die klapperde ook, toen hebben ze hem vervangen omdat dit de enigste goede oplossing was. ik weet er zelf niks vanaf helaas
|
||||
|
||||
![]() Ik weet inmiddels hoe je hem afstelt, er zitten stelringen tussen koppeling en compressor. Door ringen er tussenuit te halen word de spleet tussen dunner.
Maar ik ga binnnkort een gebruikte compressor halen en voor de zekerheid daar de magneetkoppeling van gebruiken.