Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2006, 16:27
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default haya golfke

__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #2  
Old 16-01-2006, 16:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

holy shit!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-01-2006, 16:51
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,810
Default

het wordt steeds gekker, wat een combinatie.....
Reply With Quote
  #4  
Old 16-01-2006, 17:01
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 16-01-2006, 17:16
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Dat wil best van de plek zeg. Keer wat anders.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-01-2006, 19:27
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

wel vet, maar het lijkt mij dat dat blok het niet lang zal volhouden. Die dingen zijn niet echt gemaakt om een auto voort te bewegen.. plus dat motorfiets-motoren eerder aan revisaties en dergelijke toe zijn. Beter pak je als je persé jap wil een jap motor uit een auto
bijv. 6 cil uit supra / mx6 / xedos / galant / 300zx / 350z / etc. etc.
4 cil uit celica / mr2 / mx5 / Eclipse / 3000gt / evo / skyline etc. etc.
maargoed dat is minder bruut en de meeste hebben std 350pk
en je houd wel een relaxe lege motorruimte over op deze manier
Reply With Quote
  #7  
Old 16-01-2006, 19:35
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Mr.Markos
wel vet, maar het lijkt mij dat dat blok het niet lang zal volhouden. Die dingen zijn niet echt gemaakt om een auto voort te bewegen.. plus dat motorfiets-motoren eerder aan revisaties en dergelijke toe zijn. Beter pak je als je persé jap wil een jap motor uit een auto
bijv. 6 cil uit supra / mx6 / xedos / galant / 300zx / 350z / etc. etc.
4 cil uit celica / mr2 / mx5 / Eclipse / 3000gt / evo / skyline etc. etc.
maargoed dat is minder bruut en de meeste hebben std 350pk
en je houd wel een relaxe lege motorruimte over op deze manier


je noemt allemaal 6 cylinders op die in de lengterichting liggen[ plaats dit maar eens in een golf 1], de 4 cylinders die je noemt zijn niet echt brute motoren..[ als je toch wil aanpassen pak dan een 5 cyl audi]

en de eerste jap die standaard 350pk hebben moet ik nog tegenkomen..
aangezien ze een pk wet hebben in japan waarbij de pk's max 280 mogen zijn..
en de honda's vtec en type r.. zet die na 100d nog maar eens op een testbank.. allemaal verlies in vermogen en zuipen olie

dus weer een heleboel 2f 2f praatjes
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #8  
Old 16-01-2006, 19:38
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in

heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor
Reply With Quote
  #9  
Old 16-01-2006, 19:57
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by bobby-digital
als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in

heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor


hee die ken ik.. was ook niet duur btw
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 16-01-2006, 19:58
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

die witte he, 6000 pond geloof ik zoiets
Reply With Quote
  #11  
Old 16-01-2006, 20:06
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

jup.. idd 5 a 6 duizend pond..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #12  
Old 16-01-2006, 20:11
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
je noemt allemaal 6 cylinders op die in de lengterichting liggen[ plaats dit maar eens in een golf 1], de 4 cylinders die je noemt zijn niet echt brute motoren..[ als je toch wil aanpassen pak dan een 5 cyl audi]

en de eerste jap die standaard 350pk hebben moet ik nog tegenkomen..
aangezien ze een pk wet hebben in japan waarbij de pk's max 280 mogen zijn..
en de honda's vtec en type r.. zet die na 100d nog maar eens op een testbank.. allemaal verlies in vermogen en zuipen olie

dus weer een heleboel 2f 2f praatjes

de supra is een lengterichting ja, maar de rest volgens mij niet hoor.. (misschien ook de 300zx en 350z maar dacht die ook niet, heb nu ff geen tijd om dat op te zoeken)
En bij de 4cil motoren zitten wel een paar brute tussen hoor. Ik ben bekend met de max pk wet in japan maar toch zijn er motoren met std meer pk, wellicht bij niet-japanse versies. En tevens zijn de motorblokken van de sportieve versies modellen te tunen zonder dat de motoren er veel mee te lijden omdat ze hier meestal op "berekend" zijn.
Zo heeft de supra 330pk, 300zx 286pk, 350z 280 pk (6 cils)
3000gt 286pk, evo 280pk, etc. (4 cils)

en over de duurzaamheid van een japanner ben ik ook niet bang die houden het over het algemeen wsl langer vol dan duitsers..

maargoed ik wil niet anti vw oid doen ofzo, deze vind ik ook vet. Kheb zelf ook een golf mk1 en ben er van plan nog één te kopen..
Quote:
Originally Posted by bobby-digital
als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in

heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor

subaru is toch een koreaan?
Reply With Quote
  #13  
Old 16-01-2006, 20:12
BBS-roy's Avatar
BBS-roy BBS-roy is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 830
Default

leuk gedaan snap het alleen niet zo ,18t blok(s3 tt) chipy klaar en koppel zat
__________________
Bla Bla, Bla
Reply With Quote
  #14  
Old 16-01-2006, 20:13
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

maar hoge toeren.. gewicht en achterwiel aandrijving.. zet er maar eens een 20vt naast
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 16-01-2006, 20:26
BBS-roy's Avatar
BBS-roy BBS-roy is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 830
Default

wat voor"n bak zit er aan dan?
__________________
Bla Bla, Bla
Reply With Quote
  #16  
Old 16-01-2006, 22:46
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
maar hoge toeren.. gewicht en achterwiel aandrijving.. zet er maar eens een 20vt naast

is een reactie op die jappen die ik noemde?

zoja, zoveel scheelt het gewicht van een jap of een duitser toch niet? (natuurlijk geen 'jeep' met een golf mk1 vergelijken )
En niet alle jappen hebben achterwiel aandrijving. Al zou ik persoonlijk wel voor een achterwiel aangedreven gaan, maar dat lijkt me enorm lastig om een golfje achterwielaangedreven te maken.

en ze maken idd veel toeren maar het verbruik wordt er niet extreem door ofzo (als je wel dezelfde dingen vergelijkt. Dus geen Supra turbo mk3 met een golf 1.1 ofzo )
verder is het gewoon smaak, de een vind hoge toeren leuk, de andere niet. Mij maakt het allemaal niet uit. Als het maar fijn rijd en als het kan ook nog betaalbaar en betrouwbaar is
Reply With Quote
  #17  
Old 16-01-2006, 22:52
cabrio16v's Avatar
cabrio16v cabrio16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 798
Default

waarom een hayabusa blok nemen...

als je ook een 1300cc motor blok van VW zelf naar motorfiets specificaties kan bouwen, en 13000toeren kan laten draaien ...

dat is vet
__________________
Quote:
Originally Posted by Edward
en weer te kauf, die lui van marktplaats sporen niet....
Reply With Quote
  #18  
Old 16-01-2006, 23:04
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,810
Default

Quote:
Originally Posted by cabrio16v
waarom een hayabusa blok nemen...

als je ook een 1300cc motor blok van VW zelf naar motorfiets specificaties kan bouwen, en 13000toeren kan laten draaien ...

dat is vet


een doodnormale 1300cc autoblok (viercilinder) 13000 toeren laten draaien?????? Lijkt me sterk, tussen een 1300cc auto en een 1300cc motorfietsviercilinder zitten toch noch wel (heel) wat verschillen, die van de motorfiets is veel lichter, ook inwendig, geconstrueerd.
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.
Reply With Quote
  #19  
Old 16-01-2006, 23:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

waar is dat filmpje van die witte polo!
Reply With Quote
  #20  
Old 16-01-2006, 23:20
TomKraft's Avatar
TomKraft TomKraft is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 705
Send a message via MSN to TomKraft
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.


Jij hebt nog nooit bergcup polokes etc gezien die 10.500 toeren draaien? En ja dat zijn "normale" 4-cilinders ...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum