![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hier een 1.8 golf 2 (bouwjaar 1990) staan met carburateur. Met automatische choke. Deze werkt niet meer; de kabel krijgt geen signaal meer.
Zou het mogelijk zijn om hier een carburateur op te zetten met handchoke? Heeft iemand zo'n carburateur liggen. |
|
||||
|
||||
![]() ja?? heb jij er zo een staan roel??
![]() ![]() & weer ontopic
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jah...kopen? Maareh ik had dus een zo'n automatische choke doorgemeten bij eeen andere golf 2 en daar bleek constant 12 v op te staan, dus ik maar zelf een kabeltje geprutst met schakelaar naar binnen om deze te bedienen maar dat werkte helaas niet ![]() ALs ik het chokeklepje handmatig zelf naar binnen duw start ie wel goed ![]() toevallig een seen andere carburateur gepast van een golf 2 met handmatige choke maar dat paste helaas niet. Signaal van de automatische choke komt btw uit de computer he? Last edited by Golf_1_gts : 07-01-2006 at 17:20. |
|
||||
|
||||
![]() Controleer je puldowndoos eens,die is waarschijnlijk naar de bliksem.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn wat haha ![]() ![]() ![]() Leg eens uit *edit: bedoel je zo'n vacuüm potje ofzoiets? Last edited by Golf_1_gts : 09-01-2006 at 17:04. |
|
||||
|
||||
![]() Je pull-down doos zorgt ervoor dat hij choket.
Het is inderdaad een soort vacuumpotje. kan zijn dat er een scheurtje erin zit waardoor koude of warmme lucht niet goed geeft. Dus moet choken of niet. Dat is heel makkelijk te controleren door de chokeklep dicht te sluiten tot op 3mm en als er dan geen weerstand optreed is hij stuk. Wat je het beste eerst kan doen voordat je dingen gaat vervangen dat meschien niet stuk is. Is je choke afstellen. Door gewoon de 3 schroefjes aan de chokedeksel los te draaien en met de streepjes gelijk te zetten. Als je hem dan toch los heb kan je meteen eff kijken of het veertje die erin zit niet stuk is. Die zorgt ernamelijk voor dat de chokeklep open en dicht gaat. En op het laats kan je nog eff je versneldtoeretal hoger zetten. Als eff zegt wat voor caburateur je hebt zal ik eff dat gedeelte van de vraagbaak erbij zetten. Dat legt wat makkelijk uit. Hier is er 1 in het engels zoek je caburateur http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/volks/1081-04a.pdf
![]() Last edited by millie : 11-01-2006 at 21:20. |
|
||||
|
||||
![]() een 1800 is volgens mij een pierberg 2e2 carburator
|
||||
|
||||
![]() Quote:
THNX voor alle info....!Zal zo snel mogelijk ff nummer opschrijven van de carburateur.Weet nu alleen ff dat het een pierburg is maaj dat zijn ze bijna allemaal he ![]() Maareh zou dat niet aan de kompjoetert kunen ligegn wat ikzelf in eerste instantie d8, omdat er dus geen signaal naar de choke toegaat. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() welke computer bedoel je? die in de wateropvangbak onder die spatplaat? dat was volgens mij enkel voor de ontsteking (don't shoot me if i'm wrong please :boxing
![]()
|
||||
|
||||
![]() Mijn 1.3 2e3 cab. chokete eerst ook k.u.t.
Met een beetje uitzoeken op het net,en nu met de vraagbaak kom je er zo uit. ![]()
|
||||
|
||||
![]() ff nog gezocht vandaag. de carburateurs die in dat pdf filetje staan zijn het allemaal niet...al moet het wel een pierburg 2e2 zijn. Maar alleen volgens de pdf heb ik een anders soort uuhm automatische choke deze gaat via een magneetgedoe...
![]() Maja de carburateur is een beetje verziekt door een collega die heeft eraan liggen buigen enzo. Deze golf 2 heeft wel degelijk een computer (ook een ontstekingsmodule) helaas is deze computer niet uit te lezen ![]() Vraagje dus heeft iemand een carburateur met handchoke voor deze auto? Dan ben ik het snelste klaar en dat werkt ook goed ![]() |
|
||||
|
||||
![]() kan deze verplaatst worden naar "onderdelen gezocht"
dus concreet gezocht: Pierburg 2e2 Carburateur met handchoke voor 1.8 motor |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou je graag willen hebben.
Maar volgensmij zijn ze allemaal met automatische choke. ![]()
|
||||
|
||||
![]() aaah daar was ik idd al bang voor, bedankt voor de info
|
|
|||
|
|||
![]() ik heb mijn 2e2 carb nu zelf omgebouwd naar geen choke, en run hem nu helemaal zonder elektronica... het enige wat ie doet is het stationair draaien (instelbaar!) en gassen als ik gas geef...
nu in de wintermaanden is een choke toch wel makkelijk, nu moet ik hem zelf een beetje aanhouden de 1e minuut als het heel koud is... ombouwen naar handchoke is opzich best mogelijk heb ik het idee, er zit namelijk aan de voorkant van de carb, rechts van het midden, een soort schuif/halve cirkel met een schroefje, waarmee je de verhoogde toeren in kunt stellen... daaraan een kabeltje maken zou IMO een handmatige choke opleveren... ik ga dit misschien zelf nog fixen, maar heb nog geen tijd voor! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja ik had hem zelf ook al oomgebouwd naar een handchoke...maaar na drie keer choken brak er vanalles in de soep ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
verklaar u nader ![]() |
|
||||
|
||||
![]() moet dat echt....? Ik schaam me nu al....
|
|
||||
|
||||
![]() doe het maar, kan geen kwaad
![]()